Aantal simpele vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal simpele vraagjes

hey,

Misschien is het al eerder op het forum besproken maarja:P. Wat krijg je als je meer Kcal binnen krijgt dan je dagelijkse behoefte en wat als je minder krijgt. en hoe zit dat met koolhydraten, eiwitten en vetten.

Wat ik dacht:
    Dat als je meer eiwitten binnen krijgt dan je dagelijkse behoefte dat je spieren sneller groeien.
    Bij koolhydraten dat je dan zwaarder ofzoiets werd :P
    en bij vet dat je meer vet % kreeg.

Verbeter me als ik het fout heb .

Alvast bedankt voor jullie reacties

onder je dagelijkse behoefte zitten heet cutten.. en boven je dagelijkse behoefte zitten heet bulken, zoek dit even op in de stickies mbt voeding..

Comment

ja ik weet nu wat er gebeurt als je meer kcal binnen krijgt dan je behoefte enzo maar niet als je meer koolhydraten krijgt en eiwitten en vetten..

Ik snap dat niet echt

Comment

Meer kcal = meer vet. Als dat nu van vet of kh komt speelt allemaal geen rol.

Maar jouw gedachten zijn totaal onwaarschijnlijk:
        Van meer EW meer spiergroei, dan eet elke BB toch hele dagen kilo's eiwitten...

Bij kh wordt je zwaarder en bij vet meer vet%. Als je zwaarder wordt is dit door spieren of vet. In jouw theorie word je zwaarder (dus meer spieren?) van kh.

Dan zou het toch simpel zijn. Veel EW en KH eten en je wordt een blok massief? Sorry zo makkelijk werkt het niet

Lees de stickies toch nog maar eens door (als je dat al gedaan hebt? Want zulke vragen zouden er niet komen)
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

waarom zou ik dan een protein shake moeten nemen dan?
          ik bedoel als dat eiwit helemaal geen invloed erop hebt kan ik het beter niet nemen

Comment

1 gram eiwitten = 4 kcal
            1 gram khd. = 4 kcal
            1 gram vetten = 9 kcal

Reken je dagelijkse behoefte uit.. bjvoorbeeld 2700kcal ofzo

doe je lichaamsgewicht x 2,5 (voorbeeld. 80kg x 2,5 = 200) zoveel gr. eiwitten op een dag
            Ongeveer 70gr. aan onverzadigde vetten op een dag
            en de rest aan khd.

het is absoluut niet zo dat je geen vet mag.. vetten zijn juist goed..

Comment

Ik heb 2404 kcal nodig
              131 gram eiwitten
              53 gram vetten
              350 gram koolhydraten

dat heb ik van een site
              maar volgens jouw 70*2.5 = 175

Dus met was moet ik boven mijn behoefte zitten en met wat eronder

ik wil spieren kweken en minder vet. ik heb nu 16% en ik wil 10%

Comment

Originally posted by gameface View Post
                ik wil spieren kweken en minder vet. ik heb nu 16% en ik wil 10%
                Het is het één of het ander. Als je cut (vet% verlagen) zul je wel spieren krijgen, maar niet zo erg als wanneer je bulk. Dus kies: ofwel bulk je nog even en bouw je spieren op ofwel cut je naar een lager vet% en ga je dan in de bulk. Maar samen lukt echt niet.

Ivm de eiwitten: de shake is voor spierHERSTEL. Als je traint zet je de spieren onder stress. Om terug naar een normale stand te komen gaan ze eiwitten gebruiken om te herstellen.

Comment

ooh nu begin ik het te snappen
                  en ik dacht het dus altijd anders xD
                  zo dom van me :P
                  dus ik moet qua eiwitten, koolhydraten, vetten op mijn dagelijkse behoefte zitten en kcal erboven als ik vet/spier wil en cutten als ik minder vet wil

am i right:P

ik probeer het altijd samen te vatten zodat ik zkkr weet dat ik het goed begrepen heb

Comment

You got it

Kleine opmerking: kcal bestaat uit de som van eiwit, kh en vet. Dus die moeten niet op onderhoud staan, anders kun je niet boven kcal gaan Lees MikeJung zn tweede post nog eens goed door en je komt er wel

Originally posted by gameface View Post
                    ooh nu begin ik het te snappen
                    en ik dacht het dus altijd anders xD
                    zo dom van me :P
                    dus ik moet qua eiwitten, koolhydraten, vetten op mijn dagelijkse behoefte zitten en kcal erboven als ik vet/spier wil en cutten als ik minder vet wil

am i right:P

ik probeer het altijd samen te vatten zodat ik zkkr weet dat ik het goed begrepen heb

Comment

Nou,

bedankt voor jullie reacties

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                        You got it

Kleine opmerking: kcal bestaat uit de som van eiwit, kh en vet. Dus die moeten niet op onderhoud staan, anders kun je niet boven kcal gaan Lees MikeJung zn tweede post nog eens goed door en je komt er wel
                        ok, ik wil dus gaan cutten en volgens jouw moet ik dan met EW of KH of vetten eronder zitten om te kunnen cutten

en dan is het meest logische om met ver eronder te zitten neem ik aan ?

Comment

Heel hoog in eiwitten, laag in koolhydraten en goede vetten heb je altijd nodig.

Neem als supplementen in ieder geval, omega 3, vitamine C, multivit.
                          Whey eiwitten en caseïne zijn ook geen overbodige luxe.

Comment

Als je een enorme hoeveelheid eiwitten tot je neemt slaat je lichaam het ´teveel´, meteen op in vet. Dat wil je niet. Het kan dus niet opgeslagen worden zoals koolhydraten en dus moet je gewoon om de 2-3uur eiwitten naar binnen krijgen. Ze voeden tenslotte wel je spieren waardoor ze kunnen groeien uiteindelijk.
                            Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Constante amino-influx<>groei.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X