Voeding Jake

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding Jake

Ben van IF afgestapt sinds een paar dagen en heb nog geen tijd gehad voor een nieuw schema. Ik heb vanochtend een opzet gemaakt. Deze is hieronder te vinden.

Huidige stats zijn overigens:
    1.86
    80kg
    BF: 15.9

Momenteel kom ik op ruwweg 4100 cals op trainingsdagen met dit schema. Op niet trainingsdagen volg ik gewoon dezelfde maar dan zonder de whey en dextrose die ik tijdens training gebruik, wat neer komt op zo'n schrale 3600 cals. Wil dit 2 weken gaan doen om te kijken of ik aankom/afval en daarna mijn behoefte daarop aanpassen. Sinds ik weer tennis ed. wil ik niet geen bulk ingaan (hoe meer gewicht aan vet ik moet meesleuren), maar gewoon op onderhoud eten of op z'n meest te gaan cleanbulken. Weet dus mijn behoefte niet goed en zal even moeten afwachten hoe mijn weegschaal reageerd op dit schema.

Wat betreft het schema:
    - Eiwitten heb ik 3g/kg aangehouden.
    - KH's misschien te weinig, maar zodra ik deze nog verhoog komt er ook weer een shitload cals bij en ik wil eigenlijk niet meer dan 4100 cals krijgen.
    - Vet kan ik moeilijk beoordelen. Heb vorig schema zo'n 200g vet naar binnen gewerkt maar dat was dan ook een massive bulk van bijna 5000 cals, waarmee ik toen van 66 naar 81 ging in rap tempo. Gezien mijn bedoeling geen massive bulk zoals eerst is heb ik de vetten bijna gehalveerd.

Adviezen zijn zeer welkom aangezien mijn schema nog verre van perfect is.

Grts,
    Jake
    Attached Files
    Last edited by jake22; 10-03-2009, 12:43.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Bij deze mijn reactie dan pik:

Macro's

- In ieder geval zat eiwitten. Goed dat je die waardeloze ew uit kh producten niet hebt meegeteld

Het enige ding is dat je op trainingsdagen dan op 3 gr/kg eiwit komt en op niet trainingsdagen (wanneer je die eiwitten juist nodig hebt) een stuk lager, op 2,5 gr/kg. Is alsnog zeker genoeg, maar niet echt logisch. Ik snap dat het lekker makkelijk zo is, maar je kan best nog wel een extra schema maken hiervoor

Ohwja, hoe kan 80 gram dextro nou weer 81 gr kh bevatten? Volgens mij was het 91 % kh in dextro.

- Veels te weinig vet. Je zit nou op minder dan 24%, terwijl je zeker wel richting de 35% moet! Ik dacht dat je dat wel wist trouwens.

- Kh zeker niet te weinig. Vandaar dat het ook handig is minder ew en vet op trainingsdagen te nemen, zodat je in ieder geval je kcal aan veel kh kan besteden, daar waar je ze nodig hebt. Op niet trainingsdagen kan je dit dus een beetje schrappen en voldoende vet en eiwitten nemen. Moet je maar ff kijken wat voor jou het beste werkt.

Micro's:

- ew: ohw nou zie ik dat je die waardeloze ew WEL meeteld in je totaal van je maaltijd, maar niet in je totaal van de dag. Dit kan natuurlijk niet. Gewoon niet meetellen (wel als kcal dus).

Als je dat doet kom je ook tot de conclusie dat je geen nuttige ew bij maaltijd 4 hebt en ook vrij weinig na je workout.

Daarnaast ook geen ew bij maaltijd 6, zou wel ff wat shiften en die eindeloze AH maaltijden van je opsplitsen of weggooien

- kh: vind ik niet echt logisch opgebouwd. In een dergelijk voedsel regime zou ik het als volgt opbouwen: Veel bij je ontbijt, meer voor je training, wat minder na je training en de rest van de maaltijden naar de nacht toe steeds wat minder kh. Dat zijn namelijk de momenten dat je veel kh nodig hebt. Niet zo zeer de maaltijd na de maaltijd na je pwo bijvoorbeeld.

Zo heb je ook meer kh bij maaltijd 5 (een van de latere maaltijden) dan bij de maaltijd na je workout! Dat kan echt niet. KH bij de ochtend lijkt me wel oke. Moet je ff kijken hoe het uitkomt als je wat gaat shiften.

- vet: zou wat minder vet voor en na je training nemen en je zou ook wat vet van maaltijd 5 naar 6 kunnen schuiven. Bij 5 heb je 1185 kcal en de maaltijd erna maar 145 kcal!

Ook bij je kwark kan je wat vet doen, zodat de eiwitsynthese nog wat meer wordt vertraagd.

Verder zou ik een keer brood vervangen door brinta. Brood is niet echt een goeie bron naar mijn mening. Zeker ondergeschikt aan brinta. Kijk het kan wel, maar dan zou ik zeker wel eerst brinta/havermout/pasta/rijst enzo nemen. Als je dan nog ruimte over hebt kan je dr wat boterhammen in flikkeren.

Werk aan de winkel nog man!
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X