voedingsschema beginneling.. doe ik het goed?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema beginneling.. doe ik het goed?

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw en ik heb wat hulp nodig. Ik wil graag mijn lichaam strakker trainen. Ik ben 1.78m en weeg 68 kilo, mijn vetpercentage is 21,6.
    Ik heb altijd gesport, de ene keer meer dan andere keren... met wat hulp in de sportschool en dingen die ik al weet kom ik er wel uit, maar mijn grootste probleem is mijn eten. Ik heb altijd gezonde dingen gegeten, zoals fruit en meergranen dingen, maar ik ben ook altijd fan geweest van chips en andere vetten dingen. Ik weet niet precies wat voor eetschema goed is voor mij.

Ik wil niet te extreem gaan leven, maar ik wil wel mijn voedingsschema meer gaan aanpassen. Wie heeft er tips voor mij wat ik het beste kan gaan eten?

Nu is mijn schema ongeveer zo:

+ 7:00 banaan + pruim + meergranen cracker appelstroop + meergranen cracker met pindakaas.

+ 9:30 ruime handvol noten (walnoten en amandelen) + paar rozijnen.

+ 11:30 drie volkoren/meergranen boterhammen met kipfilet en 20+ kaas.

+ 14:00 twee stuks fruit of een bak sla/groente

+ 16:30 komkommer en twee ei-witten van eieren

+ 19:00 avondeten, elke keer verschillend: ene keer aardappels met groente of sla met brood of

Mijn werk is lichamelijk best zwaar, dus ik heb best wat eten nodig. Ik merk dat ik regelmatig 's middags en/of 's avonds zin krijg in meer eten.... en dan denk ik aan chocola en/of chips. Ik pak het niet altijd, maar vaak heb ik niet genoeg discipline. Ook haal ik niet vaak chips in huis, scheelt ook. Maar de moeilijkste momenten zijn voor mij als er iets lekkers op mijn werk ligt of als ik iets gezelligs ga doen met vrienden en dan voor de "gezelligheid" en "wat maakt het allemaal uit", ga ik slecht eten. Wat kan ik het beste doen?

Bedankt voor de tips!!

Janneke

meer discipline naaar je zelf tonen, je wil iets heel graags moet je er ook voor gaan tog

als je dus savonds honger krijgt of juist zin in iets, pak je dus niet die zak chips

maar iets gezonds, zelfde als je met je vrienden weg gaat probeer je dan in iedergeval wat in te houden

je hoefd niet altijd met ze mee te doen he, tis altijd jij nog die kiest wat je doet

het is zoms wat moeilijk maarja, zonder dat alles kom je er gewoon niet

welkom trouwens
    Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Voedingschema is slecht, echt slecht Lees de stickies eens door en je zal zien waarom.

Dan nog een vraagje; ben jij mannelijk of vrouwelijk?
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Oeps! Is het slecht ja? Het kan misschien beter, maar zo slecht is het toch niet?
        Nogmaals... ik wil niet te extreem gaan leven... maar kan ik alleen maar een strakker lichaam krijgen als ik mijn voedingsschema extreem aanpas?

Kan iemand misschien een goed voorbeeld geven van een eetschema wat ik beter kan volgen om mijn lichaam strakker te krijgen?

Ik ben trouwens een vrouw.... was dat niet duidelijk met mijn naam???

groetjes,
        Janneke

Comment

Ik heb al veel namen gezien en daar zit niet altijd een logica achter

De reden waarom het zo slecht is dat je dingen eet die geen maaltijd voorstellen. Een kom sla vb..

Bereken eens je behoefte eerst (link staat in de stickies), lees dan nog eens de stickies en probeer eens opnieuw

Voorbeelden genoeg op het forum, meestal met genoeg commentaar
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by jannekevt View Post
            Oeps! Is het slecht ja? Het kan misschien beter, maar zo slecht is het toch niet?
            Nogmaals... ik wil niet te extreem gaan leven... maar kan ik alleen maar een strakker lichaam krijgen als ik mijn voedingsschema extreem aanpas?

Kan iemand misschien een goed voorbeeld geven van een eetschema wat ik beter kan volgen om mijn lichaam strakker te krijgen?

Ik ben trouwens een vrouw.... was dat niet duidelijk met mijn naam???

groetjes,
            Janneke
            Je hoeft het niet extreem te doen. Je moet wel meer gaan eten op een dag. En meer kwaliteits voeding. Met wat jij eet kom je niet in de buurt van 1800kcal. Iets wat gemiddeld is voor menig vrouw.

Comment

ow ok! Ik snap wat jullie bedoelen. Ik krijg misschien ook wel extra honger omdat ik net iets te weinig eet dus....Ik doe lichamlijk werk en ik ben groot, dus ik heb waarschijnlijk extra calorieen nodig.
              Ik heb ook weleens gelezen in van die fitness tijdschriften dat ze een maaltijd eten van kip en broccoli... bedoelen jullie zoiets als maaltijd? Kan ik ook twee stuks fruit als een maaltijd eten?

wat zijn stickies??

Bedankt!
              Janneke
              Last edited by jannekevt; 07-04-2009, 22:05.

Comment

fruit is geen maaltijd, rauwkost is geen maaltijd.
                kip en broccoli is wel een maaltijd.

Stickies zijn de topics bovenaan een forum deel. Die zijn vastgespijkerd omdat ze informatie bevatten waar je wat aan hebt.

Comment

ok, ik heb wat stickies gelezen. Klinkt allemaal wel interessant. Ik ga het dit weekend eens goed doorlezen en dan een nieuw schema maken. Moet me wel lukken!

En whow... ik heb de voedingsbehoefte test gedaan en ik mag per dag 2700 calorieen!!! VEEL!! Als ik een beetje vet wil verliezen, dan moet ik daar waarschijnlijk onder gaan zitten.. Klopt dat?
                  Last edited by jannekevt; 08-04-2009, 06:45.

Comment

2700kcal lijkt me veel voor een vrouw. Maar je moet inderdaad 500 onder je onderhoud gaan zitten inderdaad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X