Leo's KETO dieet (CKD)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leo's KETO dieet (CKD)

Na maandenlang shit te hebben gelezen over keto, wordt het toch echt tijd om te gaan beginnen. Ik ben van plan om te gaan cutten via KETO, op IF (window van 8 uur). Doel is van 15-16% naar 8-10% te gaan.

Allereerst de schema's. Mn volgende post zal bestaan uit het uitwerken waarom welke maaltijden (macro's) en vragen hierover die ik niet heb terug kunnen vinden (ik heb tevens het boek over KETO van Lyle Mcdonald gelezen). Het schema voor zondag komt ook in mn volgende post.
    Last edited by Pinada; 03-10-2009, 18:36.
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Vrijdag:

- Carb load, beginnend met fruit voor het trainen

1) Vet bij deze maaltijd?

- In het boek van Lyle, staat 1,5 x LBM in dextro na de training en de helft ervan whey. 2 Uur later hetzelfde

- Uit studies blijkt dat je de eerste 24 uur carb load beter kh met hogere GI kan consumeren, zie mn keuzes.

Zaterdag:

- 2e deel van de carb load. Deze zal duren van de vorige dag (beginnend van ongeveer 1-2 uur smiddags), tot een uur of 1-2 deze dag. Hier beginnen de kh wat complexer te worden (melk met lactose, chocomel met nog wat suiker, en havermout).

2) In het boek staat (voor mijn geval) 60 gram vet met de carbload. Mn carbload duurt maar tot 1 uur smiddags, moet ik hierna weer veel vet gaan nemen? Als in 60% van de kcal van die dag? Of echt de hele dag maar 60 gram vet? Lijkt me het eerste.

- Verder lijkt me de proteine in orde. Wat minder om mn carbs wat op te drijven die dag.

Zondag:

- in theorie 80% vet en 20% ew. Zoveel mogelijk vet en weinig kh om zo snel in een zo diep mogelijke ketose te komen. Blijf wel boven de 2 gr ew/kg lichaamsgewicht.

Maandag (trainingsdag FB, glycogeen depletie door minimaal 1,5 oefeningen per spiergroep, bij een reprange van 4 - 8 - 12 om tot een glycogeen depletie tot 70 mmol/kg te komen, na een carb up van maximaal 24 uur):

- Zelfde als vorige dag, omdat het in ketose raken in 1 dag vrij zelden voorkomt.

3) Vet voor en na de training?

Dinsdag:

- Eiwitten omhoog (3 gr / kg lichaamsgewicht)

- Iets meer carbs die ik kan besteden aan producten die ik nog niet op zondag en maandag had (slagroom, noten en sperziebonen bijvoorbeeld)

Woensdag (trainingsdag):

- Niet veel boeiends

Donderdag:

- Zie dinsdag

Ik ben nog kcal aan het schrappen tot onderhoud, dan ga ik overstappen op keto, paar weken op onderhoud aanhouden en laten wennen en dan nog verder verlagen. Kcal kloppen dus niet echt overal in de schema's nog, maar dat valt makkelijk te verhelpen.

Nou neem ik 4100 on en 3900 off. Ben van plan 3300 on te doen en 2900 off (6 kcal / LBM / uur krachttraining komt neer op iets meer dan 400 kcal, vandaar het verschil). Ik ga het iets opvoeren als ik de ECY stack erdoorheen ga knallen. 4) 200 kcal erbij voldoende?

Mn vragen zijn genummerd en opmerkingen over de rest zijn meeeeer dan welkom
    Attached Files
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Is het zo dat je met Keto zoveel mogelijk rood vlees moet eten ipv "lean" meat? Geloof zoiets ooit eens ergens gezien te hebben. Of was dat met het Anabolic/Metabolic diet?

Comment

Hoezo al dat vet voor het trainen

Comment

Hard werk in gaan zitten leo, maar alles ziet er lekker uit

Wat is de redenatie achter glycogeen te depleten op maandag ? Lijkt me dat je de hoeveelheid glycoseen zoveel mogelijk zou willen sparen zodat je hele week op de carbload kan teren en dan de vrijdag een glycoseen depleting workout doen (zoals de pr0's het vaak doen voordat shoots hebben e.d. en dan zaterdag de shoot )

Vind het zo tegenstrijdig dat je afvalt met bacon en drop en chocomel en al die troep, maar ga het zeker overwegen, laat alleen jou ff voorgaan
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Is het zo dat je met Keto zoveel mogelijk rood vlees moet eten ipv "lean" meat? Geloof zoiets ooit eens ergens gezien te hebben. Of was dat met het Anabolic/Metabolic diet?
            Heb ik niet gelezen, maar zou wel te verklaren kunnen zijn met het feit dat je gewoon VEEL meer vet nodig hebt dan eiwit. Ik heb ook echt lang zitten kutten om eiwit laag genoeg te houden en vet hoog (ik ga echt geen 1-2 ons olie per dag drinken) en in rood vlees zit ook veel meer vet dan in kipfilet bijvoorbeeld.

Originally posted by henk33 View Post
            Hoezo al dat vet voor het trainen
            Omdat het enige wat je binnenkrijgt vet (en eiwit) is. Je haalt je energie uit vet ipv kh (grotendeels) en als ik alleen eiwit voor de training neem, heb ik een lullig stukje kipfilet van 100 kcal en de rest van de maaltijden 1500 kcal ofzo met een ziekelijke lading vet.

Ben hier niet zeker van, vandaar mn vraag of ik wel dat vet rond mn training moet nemen. Iemand?

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Hard werk in gaan zitten leo, maar alles ziet er lekker uit
            Thnx ouwe

Wat is de redenatie achter glycogeen te depleten op maandag ? Lijkt me dat je de hoeveelheid glycoseen zoveel mogelijk zou willen sparen zodat je hele week op de carbload kan teren en dan de vrijdag een glycoseen depleting workout doen (zoals de pr0's het vaak doen voordat shoots hebben e.d. en dan zaterdag de shoot )
            De reden dat de glycogeen gedaald moet zijn naar 70 mmol/kg, is omdat het lichaam dan pas in ketose komt. Anders kan je nog op die glycogeen teren en schakelt je lichaam niet over op ketonen verbranding. Vrijdag ga je veel verder depleten naar 25-40 mmol/kg, om de carb up heel efficient te maken.

Vind het zo tegenstrijdig dat je afvalt met bacon en drop en chocomel en al die troep, maar ga het zeker overwegen, laat alleen jou ff voorgaan
            Tsja, ten eerste maakt het niet uit waar je vet vandaan komt als je in ketose zit (schone of verzadigde) en ten tweede is het beter de eerste 24 uur van de carb load kh met een hoge GI te nemen (suiker, snoep, ijs ). Vandaar

Ga jij het volgend jaar doen ofzo? Als je op mij wacht tot ik resultaat heb bereikt, ben je echt te laat om deze zomer lean te worden

Comment

Haha

Nee woon nu nog thuis, maar binnenkort jarig en met die financiƫn wil ik huis uit vliegen (jah vliegen want ik doe side raises heel snel) en eerste wat er dan op de rol staat is ofwel Anabolisch Dieet, ofwel KETO (als vind ik de verschillen echt heel klein) dus maandje of 1,5 dan moet het wel lukken zo lijkt me

En na 6 weken merk ik wel of jij holle bolle gijs geworden bent of mr ripped
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Haha oke dan Over anderhalve maand is het al wel begin juni heh en ziekelijke zon op je porum. Als je dan 8 weken cut, ben je begin augustus lean en heb je het lekkerste weer alweer gehad.

Trouwens ik ga niet door tot ik ripped ben, maar tot een procentje of 8-10. Vind ik droog zat voor mezelf.

Iemand nog antwoorden op de eerder gestelde vragen?

Comment

hahaha 5 liter pils

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X