verzadigd vet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verzadigd vet

hey,

Ik vroeg me af toen ik een discusie over vetten had met een paar mensen, waarom in gewone voeding (als er vet in zit) altijd óók verzadigde vetten zitten?

kan iemand deze vraag beantwoorde?
    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Omdat de meeste vetten een mengeling zijn van verzadigde en onverzadigde. Verzadigde vetten komen vaak voor in dierlijke producten, maar ook in mindere mate in plantaardige producten.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
      Omdat de meeste vetten een mengeling zijn van verzadigde en onverzadigde. Verzadigde vetten komen vaak voor in dierlijke producten, maar ook in mindere mate in plantaardige producten.
      Mindere mate? Bekijk dan kokosolie maar eens! Dat bestaat voor het grootste deel zelfs uit verzadigd vet!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Mindere mate? Bekijk dan kokosolie maar eens! Dat bestaat voor het grootste deel zelfs uit verzadigd vet!
        Dat is waar, maar over het algemeen zitten er toch niet te veel verzadigde vetten in plantaardige producten?

Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.
        The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
          Dat is waar, maar over het algemeen zitten er toch niet te veel verzadigde vetten in plantaardige producten?

Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen.
          Dat is ook zo. Maar ik vertrouw er meer op door eerst producten goed door te lichten dan meteen te zeggen dat plantaardige voeding arm is aan verzadigd vet! Er is zeer mager vlees, maar er zijn ook zeer olierijke planten die we consumeren. In de praktijk is het gewoon het beste alles onder de loep te nemen.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Overgens is verzadigd vet niet de ongezondste.. Beter kijk je uit voor transvet en gehard vet..
            Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Originally posted by Spank View Post
              Overgens is verzadigd vet niet de ongezondste.. Beter kijk je uit voor transvet en gehard vet..
              zo ongezond zijn verzadigde vetten niet, sterker nog, je hebt ze zelfs nodig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X