hoelang kun je broodbeleg (vlees) bewaren buiten de koelkast?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoelang kun je broodbeleg (vlees) bewaren buiten de koelkast?

Hoi,

morgen ga ik een dagje uit met me vrienden en normaal gesproken neem ik dan wat extra eiwit repen mee.
    nu ben ik dus die vergeten te halen en heb er ook geen tijd meer voor.

nu lijkt me enigste optie om gewoon wat pakjes vleeswaren (kalkoen en kip)
    mee te nemen, maar vraag me af, kun je voor 1 dag vleeswaren in warme omgeving (zak/tas/jas) bewaren? zonder dat het bederft ofzo?
    Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Uurtje of 5-6, smaakt wat minder maar gaat er niet dood van ofzo, langer dan dat en dan zou ik toch wel beginnen te twijfelen. Doe het zelf ook vaak met kip
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

wordt morgen aardig warm dus lijkt me geen goed plan.
      Misschien een blikje tonijn, dat blijft beter gekoeld. Of je eigen reep maken met pindakaas en whey zo gepiept, check het kopje candybar maar even bij recepten.

Of een tas met koelelement natuurlijk
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post

Of een tas met koelelement natuurlijk
        ow wat stom van me, daar had ik helemaal niet aan gedacht
        thanks for remind me

blikjes tonijn vind ik beetje onhandig, je kliedert dan zo snel alles onder..
        http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
          ow wat stom van me, daar had ik helemaal niet aan gedacht
          thanks for remind me

Idd en dan gaat ook echt alles d'r lekker naar stinken. Zit je niet op te wachten.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Je kwakt het water eruit en kan zo lepelen klaar is kees
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              Je kwakt het water eruit en kan zo lepelen klaar is kees
              ja wel makkelijk, maar dan is de vis weer zo droog dat ik het niet door me strot krijg

Comment

Hoi,

morgen ga ik een dagje uit met me vrienden en normaal gesproken neem ik dan wat extra eiwit repen mee.
                nu ben ik dus die vergeten te halen en heb er ook geen tijd meer voor.

nu lijkt me enigste optie om gewoon wat pakjes vleeswaren (kalkoen en kip)
                mee te nemen, maar vraag me af, kun je voor 1 dag vleeswaren in warme omgeving (zak/tas/jas) bewaren? zonder dat het bederft ofzo?
                gewoon vreten die hap kan makkelijk. en inderdaad niet bang zijn je gaat er niet dood aan. gewoon doen mocht je toch de volgende dag ergens last van krijgen dan weet je waardoor het komt en weet je dat jij er niet tegen kan weer wat geleerd. en dan der bij wat ze tegenwoordig allemaal niet uitspoken met je eten in restaurants of weet ik veel waar

Comment

in principe kan je vleeswaren maximaal een uur buiten de koeling laten liggen.. voor de verkoop is het van belang dat het binnen 15-30 minuten weer in de koeling ligt omdat binnen 15min de temp al oploopt naar 7 graden en hierdoor kwaliteit achteruit gaat. vleeswaren drogen uit scheiden het vocht af en word minder lekker of plakkerig vies. (kaas idem word "lekker" geel)

zou gewoon onderweg ff langs de bakker bart gaan broodje gezond oid halen. en voordat je wegaat ff bakje kwark weglepelen veel langzame eiwitten kan je wel even op teren

Comment

Als t pakje vleeswaren nog gesloten is kan het makkelijk een paar uur zonder koeling, alleen dan wel op eten en niet meer terug in de koelkast als je over hebt.
                    En idd een koeltas is in deze geen overbodige luxe.
                    Dan gaat het makkelijk de hele dag mee.

Tussen de 10C en de 40C vermeerderen bacterien zich makkelijk om de 20min.
                    Zo begin je met 1 en met 2 uur zijn het er 64.
                    Die vermedering gaat door als ze gekoeld worden alleen dan een stuk trager.

Vandaar wel meenemen maar niet opnieuw in de koelkast bewaren.
                    Op een Samonella vergifteging zit je niet te wachten toch....
                    Wel goed voor de cut lekker afvallen..

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

als je bang bent voor misschien de gevolgen dan kun je ook gewoon een shake beker meenemen met de goede eiwitten

Comment

ik blijf dan toch bij de oplossing bakje kwark weglepelen voor je weggaat heb je de hele middag afgifte van trage eiwtten

Comment

Klein koeltasje met koelelementen erin en je probleem is opgelost!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Als je je melk/water en whey poeder los van elkaar meeneemt, kan je het ook veel langer bewaren.
                            En zo snel gaat het allemaal niet hoor.. Ik ben in de ochtend altijd te lui om brood te smeren. Neem altijd los kwark, vleeswaren of een shake mee. Laatste gaat dan pas tegen 15.00 op, en meestal vergeet ik het in de koelkast te doen. Soms doe ik in de ochtend boodschappen, en gooi ik de kwark en al die rommel pas in de avond in de koelkast. Nooit last van gehad.
                            Ohwja.. als je kwark meeneemt; doe iets om dat bakje heen. Zon bakje gaat bij mij altijd lekker snel kapot. Al ben ik wel een erge sloddervos
                            Maargoed.. voor een dagje uit zou ik niet zo moeilijk doen. Maar dat is persoonlijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X