Atkins en Spiermassa opbouwen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Atkins en Spiermassa opbouwen.

Hallo,

Zoals ik vorige week tijdens mijn "voorstellen" heb aangegeven, Ben ik na mijn ongeluk en operatie met atkins begonnen. Ben ontzettend veel afgevallen en sinds een paar weken weer volop in training. Heerlijk gevoel na 3 jaar. pomp begint weer te komen. Logisch dat ik ontzettend veel kracht ben verloren en natuurlijk ook massa. Toen ik voor het ongeluk nog veel trainde had ik niet al te veel vet. Nu na het afvallen heb ik nog een restand buikje.......en een restant de bekende zijkantjes. Enerzijds blijft ik bij het atkins......aangevult met proteine shakes......2.3 gr eiwit per kilo lichaams gewicht....L-carnitine en creatine. Anderzijds voel ik ook dat mijn lichaam koolhydraten nodig heeft. Neem nu iets meer aan koolhydraten maar hoe verhoudt zich dat met mijn afslanken.

Mijn trainingsschema is misschien ook iets te veel van het goede. Tot nu toe deed ik iedere dag 1 uur cardio en daarna 1 hoofdspiergroep en een bij groep. Misschien is het verstandiger om om en om te doen dus 1 dag spiergroepen en andere dag cardio. Wat denken jullie.

Tot slot. Ik zit weer echt in de flow.....een dag niet getraint geeft een kloten gevoel. Dank dat jullie de moeite willen nemen om mijn vraag te beantwoorden. Heb niet een gelijke topic kunnen vinden. Heb ik er over heen gekeken dan sorry.

Groetjes,

BigJohnNL

Originally posted by BigJohnNL View Post
    Hallo,

Zoals ik vorige week tijdens mijn "voorstellen" heb aangegeven, Ben ik na mijn ongeluk en operatie met atkins begonnen. Ben ontzettend veel afgevallen en sinds een paar weken weer volop in training. Heerlijk gevoel na 3 jaar. pomp begint weer te komen. Logisch dat ik ontzettend veel kracht ben verloren en natuurlijk ook massa. Toen ik voor het ongeluk nog veel trainde had ik niet al te veel vet. Nu na het afvallen heb ik nog een restand buikje.......en een restant de bekende zijkantjes. Enerzijds blijft ik bij het atkins......aangevult met proteine shakes......2.3 gr eiwit per kilo lichaams gewicht....L-carnitine en creatine. Anderzijds voel ik ook dat mijn lichaam koolhydraten nodig heeft. Neem nu iets meer aan koolhydraten maar hoe verhoudt zich dat met mijn afslanken.

Mijn trainingsschema is misschien ook iets te veel van het goede. Tot nu toe deed ik iedere dag 1 uur cardio en daarna 1 hoofdspiergroep en een bij groep. Misschien is het verstandiger om om en om te doen dus 1 dag spiergroepen en andere dag cardio. Wat denken jullie.

Tot slot. Ik zit weer echt in de flow.....een dag niet getraint geeft een kloten gevoel. Dank dat jullie de moeite willen nemen om mijn vraag te beantwoorden. Heb niet een gelijke topic kunnen vinden. Heb ik er over heen gekeken dan sorry.

Groetjes,

BigJohnNL
    Beste John,

Ik heb niet meteen antwoord op je vraag maar wel iets aan toetevoegen, Ik lees nupas jou verhaal.. blijkbaar niet gelezen in het welcome's gedeelte.. Maar ik zie dat je aan de atkinst dieet zit..

Mijn advies naar jou is stap over naar het ketosis dieet (bijna hetzelfde als atkins)
    Omdat het bewezen is dat het atkins dieet op langer termijn schadelijk kan zijn (geen refeed momenten of carb up)

Je zult met het ketosis dieet ook enorm veel afvallen..

Comment

Dank je......ik ken het niet maar zal er eens naar kijken

Comment

iedere dag cardio en daarbij nog een split doen,
        lijkt me idd teveel van het goede.

persoonlijk zou ik voor 2x pw fullbody gaan,
        en daarbij 2x pw hiit (3 rustdagen pw)

of 2x fb, 3x pw normale cardio, 2 rustdagen

ikzelf doe nu 2x pw fullbody en 2x hiit,
        en doe een soort van carbcycle. dit gaat lekker hard.

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hi Goedemorgen,

Dank voor je antwoord. Persoonlijk ben ik bang dat ik met FB te weinig resultaat bereik. Heb ca. 8 jaar met een split gewerkt 6 dagen per week.

Nu moet ik nog eerst eens proberen uit te vinden wat " hiit " is
          Kom ik dus op terug.

Comment

HIIT = High Intensity Interval Training

Cardio doen waar je dus op hoge intensiteit op interval gaat trainen: vb 30sec lopen, 30sec wandelen, 30sec lopen,... zo 15 min
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

ok Sancho top en bedankt kwam al niet echt verder. Jammer genoeg vanwege mijn rug is lopen dus uit den boze. Bij cardiofietsen heb ik geen probleem.

Comment

hoe moet je dan deftig gaan trainen als zelfs lopen niet lukt, neem dit niet negatief op want het is zeker zo niet bedoeld
                No means Try Again

Comment

@fistful of steel....nee hoor neem ik niet negatief op. zit wat in wat je schrijft. Ik heb een stalen wig in mijn rug gekregen. Op 4 nivo's (tussen wervels) zat een hernia en 1 wervel was gebroken. De demping is weg dus wordt hardlopen moeilijk...maar fiesten is absoluut (tot nu toe) geen probleem. Tijdens de verschillende oefeningen met gewichten kan ik mijn rug steeds ontlasten. Dus geen enkel probleem. Alleen hardlopen is passee. Snap je hoe ik het bedoel?

Comment

Je kan ook HIIT op de fiets doen
                    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

en fullbody kan in sommige gevallen harder gaan als een split.
                      dus als je het nog nooit hebt geprobeerd, dan is het zeker de moeite waard.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        en fullbody kan in sommige gevallen harder gaan als een split.
                        dus als je het nog nooit hebt geprobeerd, dan is het zeker de moeite waard.
                        ok............misschien ....... heb je niet het gevoel dat iedere spiergroep te weinig aandacht krijgt.

Maar back on topic....... hoe kan ik toch spiermassa opbouwen....en afvallen.
                        iedere dag combinatie cardio/spiergroep/FB of ene dag cardio andere dag Spiergroep/FB

Comment

opbouwenen favallen tegelijk kost wat tijd... streng uitgebalanceerd voedingsschema en voldoende beweging.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X