bultje op de tong

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bultje op de tong

ik krijg vrij regelmatig een bultje op het puntje van mijn tong. ik zie het niet in de spiegel, maar ik voel het wel degelijk zitten.

mij is vertelt dat dit komt door een vitamine C tekort??????
    wtf dit is echt onmogelijk, ik slik dagelijkse vitamine en ik drink bijna dagelijks sinasappelsap.

iets anders moet het veroorzaken. weet iemand hier iets over?

blaartje?

Comment

Zo kut, heb het ook vaak. Doe al eeuwen vit sups dus daar heeft niks mee te maken
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

nee geen blaartje. een bultje. een klein, irritant bultje die 1 of 2 dagen blijft zitten.

ben benieuwd wat dit betekend. als dit een tekort aan een of andere voedingsstof is dan wil ik hier graag wat aan doen.

Comment

Waarschijnlijk toch gewoon een blaartje.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Zon heel klein bultje die best wel zeer doet? Want dat kan idd met vitamine C temaken hebben.
            Gewoon een teken dat je weerstand iets slechter is, bv door vermoeidheid of eentonig eten.

In sinasappelsap zit bijna alleen maar water suiker. In de hele sinasappel zit maar amper vitamine C, als je het vergelijkt met bv een kiwi of paprika.
            Plus dat je teveel aan vitamine C uitplast. In principe kan je dus niet teveel krijgen. Alleen over vitamine C & spieren zijn nogal wat verschillende berichten bekend.

Comment

@ Patricia86

Even ter aanvulling. Paprika's, citroenen en kiwi's bevatten idd veel meer vitamine C dan sinaasappelen. Maar wat pas echt een goeie bron is van vitamine C zijn rode pepers! Daarom eet ik ook zoveel sambal!
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Oh dat wist ik niet! Pepers hebben ook weer voordelen in de cut toch?
                Dit mormeltje gaat opzoek naar pepers

Comment

Pepers zijn goehoed... Alleen wel beetje vervelend met dit warme weer

OT: Die bultjes zijn echt irritant, heb ze ook eens gehad maar nu al jaren niet meer. Arts zei destijds tegen mij dat het met ijzertekort te maken zou kunnen hebben.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Opstal View Post
                    ik krijg vrij regelmatig een bultje op het puntje van mijn tong. ik zie het niet in de spiegel, maar ik voel het wel degelijk zitten.

mij is vertelt dat dit komt door een vitamine C tekort??????
                    wtf dit is echt onmogelijk, ik slik dagelijkse vitamine en ik drink bijna dagelijks sinasappelsap.

iets anders moet het veroorzaken. weet iemand hier iets over?
                    Misschien moet je eens wat minder beffen
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Zoiets heet een Afte.

Kan meerdere oorzaken hebben.
                      Lees even:

Afte - Wikipedia
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

heb dit ook een tijd gehad ! Ik had er zellefs 2 tot 3 puntjes op me tong.. Heb het nu al een tijdje niet meer gehad.

Comment

je kan bij drogisterij een kwastje halen waar je het mee aanstipt. Prikt beetje maar is het binnen een uur weg
                          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Afte komt volgens mij door vermoeidheid/lage weerstand. en vaak vit gebrek.
                            Who's the Chef

Comment

vitamine gebrek... ik vraag me af wat ik dan fout doe. ik slik dagelijks 1 vitamine tablet en daarbij eet ik elke dag voldoende groente en ik drink bijna dagelijks multivitamine of sinasappelsap. het zal dan niks te maken hebben met een vitamine C tekort, maar met een andere vitamine of mineraal? kan het me haast niet voorstellen maar ik weet het anders ook niet.

in 1 tablet zit:
                              - 100% ADH vitamine C
                              - 100% ADH ijzer
                              natuurlijk zit er nog veel meer in, maar van deze krijg ik in ieder geval genoeg binnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X