Rechtsdraaiende en linksdraaiende eiwitten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rechtsdraaiende en linksdraaiende eiwitten?

Hallo allemaal,

Ik eet nu al een tijdje 500 gr kwark vlak voor dat ik naar bed ga, net als bijna iedereen hier maar nu heb ik vandaag bij de albert heijn een ander soort kwark gekocht, normaal gesproken heb ik die van de "melkan" maar dit keer heb ik de Biogarde van de AH gekocht, Reden ( moeder betaalde ) en meer eiwitten ongeveer 10 eiwitten per 100 Gr.. maar nu staat erop rechtdraaiende eiwitten voor een goede vertering of iets in die richting,

nu is mijn vraag wat is het verschil tussen recht en links draaiende eiwitten?
    heb z'n vermoede dat het te maken heeft met de opnamen van de eiwitten of sla ik de plank helemaal mis?
    en welke kun je het beste nemen voor de nacht, ik heb via de zoek functie gezocht naar het antwoordt maar kon het niet vinden.

dank jullie wel voor aandacht en tijd.

lijkt me niet gewoon lekker eten
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

ik heb geen idee.. maar ik weet niet of je een aldi in de buurt heb zitten, hier verkopen ze voor 65ct 500g kwark met 10g eiwit per 100gram

Comment

Ik dacht altijd dat heel dat rechts- en linksdraaiend gedoe met de bacterieculturen te maken had die in de yoghurt en kwark leven...
        Wist niet dat eiwitten ook "draaiden"
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by tums View Post
          ik heb geen idee.. maar ik weet niet of je een aldi in de buurt heb zitten, hier verkopen ze voor 65ct 500g kwark met 10g eiwit per 100gram
          jah ik zal eens kijken ben wel eens de aldi binnen gegaan voor kwark maar toen hadden ze alleen "jogging" magere kwark en dat was maar 8,2 gr eiwit.. maar zal nog eens gaan kijken

Comment

serieus? haal ook bij de aldi "jogging" kwark en das toch echt 10%

Comment

waarschijnlijk heb je het over links en rechtsdraaiende melkzuren.

Melkzuur komt voor in twee vormen, namelijk als linksdraaiend en als rechtsdraaiend melkzuur. Links- en rechtsdraaiend zijn begrippen uit de scheikunde en hebben te maken met de ruimtelijke structuur van een molecule. Twee moleculen bestaan uit dezelfde elementen die evenwel verschillend geordend staan. Het is enigszins vergelijkbaar met een linker- en een rechterhand (zie figuur 1). Als het melkzuur in het laboratorium onder een polarisatiemicroscoop wordt onderzocht en als de lichtstraal waarin de moleculen worden bekeken naar rechts buigt, spreekt men van rechtsdraaiend melkzuur. Gaat de lichtstraal naar links, dan heeft men te maken met linksdraaiend melkzuur.

Het maakt trouwens niet uit of je nu rechts of linksdraaiende melkzuren binnen krijgt. Je kwark word er niet gezonder op als er rechtsdraaiende melkzuren in zitten.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                waarschijnlijk heb je het over links en rechtsdraaiende melkzuren.

Melkzuur komt voor in twee vormen, namelijk als linksdraaiend en als rechtsdraaiend melkzuur. Links- en rechtsdraaiend zijn begrippen uit de scheikunde en hebben te maken met de ruimtelijke structuur van een molecule. Twee moleculen bestaan uit dezelfde elementen die evenwel verschillend geordend staan. Het is enigszins vergelijkbaar met een linker- en een rechterhand (zie figuur 1). Als het melkzuur in het laboratorium onder een polarisatiemicroscoop wordt onderzocht en als de lichtstraal waarin de moleculen worden bekeken naar rechts buigt, spreekt men van rechtsdraaiend melkzuur. Gaat de lichtstraal naar links, dan heeft men te maken met linksdraaiend melkzuur.

Het maakt trouwens niet uit of je nu rechts of linksdraaiende melkzuren binnen krijgt. Je kwark word er niet gezonder op als er rechtsdraaiende melkzuren in zitten.
                en zo is er weer een MISTERie opgelost door MISTERfit
                bedankt
                Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X