Cut of Bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut of Bulk?

Gents,
    Ik ben nu op vakantie, lekker pizza en pasta vreten in Italie. Aangezien ik hier alleen maar op mijn luie reet kan liggen, ben ik me dan maar mentaal aan het voorbereiden op het nieuwe 'seizoen'.

Ik heb net 4 maanden cutten achter de rug en ben van 78kg naar 71kg gegaan, met als eind-vetpercentage 18.5%. Zoals jullie zien is dit niet echt droog te noemen.

Hier moet ik bij zeggen dat het cutten op het einde echt niet meer vooruit ging, en dat ik denk ik wel een 1.5 maand verspild heb voordat ik tot de ontdekking kwam dat ik eigenlijk gewoon een weekje op onderhoud moest gaan zitten. Toen was het echter al te laat en dat heb ik dus niet meer kunnen doen.

Op dit moment twijfel ik tussen cutten en cleanbulken, omdat ik zowel nog massa wil kweken als vet wil verliezen. De vraag dus... hoe zal ik het aanpakken, en hoe lang moet de cyclus zijn?

Thanks!

Je moet voor jezelf uitmaken hoe hoog je je vetpercentage wil laten komen.
    Ik zou niet meer gaan bulken als mn vet% boven de 18 zou zijn, maar das mijn mening
    Wat je ook kan doen is bv een maandje ofzo bulken met 200 kcal boven behoefte, daarna weer beginnen cutten.
    @ ketIF

Comment

Ik zit in ditzelfde senario,ik ben van 80kg naar 69kg gegaan,en ja ik merkte ook pas later dat het niet echt meer vooruit ging,mijn vetprecentage is 17,2%.

Ben benieuwd wat nou het handigste is
      I just want to do, what I like to do!
      Be far from reality, 'cause I can't stand society!

Comment

jullie moeten allebei maar eerst gaan bedenken wat jullie nou echt willen.
        je vraagt hier om advies maar weet zelf nog niet eens wat je wil

Comment

uiteraard cutten. als je voeding kwalitatief goed is zal je zelfs stiekem spiermassa winnen(gezien je gewicht en bf is er nog veel mogelijk)

Comment

Ik heb vorig jaar een cyclus aangehouden:
            April 2008 - Sept 2008: Cut naar 71kg
            Sept 08 - Maart 09: Cleanbulk naar 78kg
            April 09 - Jul 09: Cut naar 71kg

Wat is jullie ervaring met kortere cycli? Dus bijvoorbeeld eerst 2 maanden cutten, en dan 2 maanden bulken?

Comment

Hoe heb je die 18% bf gemeten? Je weet dat een vetmeting op een weegschaal vaak van geen kant klopt? Wat is je lengte? Iemand die al wat aan KT gedaan heeft en 18% staat, zou ik normaal gesproken zwaarder schatten dan 71kg. (mits je een ' gemiddelde' lengte hebt)

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
                Ik heb vorig jaar een cyclus aangehouden:
                April 2008 - Sept 2008: Cut naar 71kg
                Sept 08 - Maart 09: Cleanbulk naar 78kg
                April 09 - Jul 09: Cut naar 71kg

Wat is jullie ervaring met kortere cycli? Dus bijvoorbeeld eerst 2 maanden cutten, en dan 2 maanden bulken?
                Zo...heb jij een jaar verneukt zeg.
                http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-bulk-faq.html

70kg en minder met 18% bodyfat hoe krijg je dat voor elkaar? Zou schoon eten om en nabij onderhoud en goed trainen.

En die andere gast met 18% bij zwaar gewicht...verder terug cutten tot minimaal 15%. Als je meer voor de kracht gaat hoef je niet heel laag te gaan in vet% maar zou wel altijd tussen de 15-20% blijven en niet hoger. Ga je voor de looks? Ga dan terug cutten tot 10% en begin opnieuw.

Schoon eten en trainen zoals Punani voorsteld werkt alleen bij beginnelingen die nog veel te halen hebben in hun eerste jaar. Anderen moeten gewoon of cutten of bulken om sneller resultaat te krijgen. Dus kijk of je nog een beginner bent...zo niet vol in de cut als je terug komt van vakantie.

Comment

Vetmeting is gedaan met huidplooimeter. Ik moet zeggen dat ik zelf ook mijn twijfels heb over de geldigheid. Ik schat zelf eerder ergens rond 15%, met het vet vrij geconcentreerd om mijn middel. Ik ga binnenkort bij een nieuwe gym trainen in Den Haag (Fit 2000), dus kan ik daar een second opinion regelen.

In vergelijking met vorig jaar ben ik wel echt veranderd, helaas heb ik geen voor-na fotos, maar heb duidelijk wel spiermassa aangezet. Ik ben ook echt fanatiek consistent met goed eten bezig, en volg mijn voeddingsschema zeer strak. Weet niet zo goed wat ik anders zou moeten/kunnen doen om meer vooruitgang te boeken.

Op basis van jullie adviezen denk ik erover om nog eens een cut in te lassen van ongeveer een maandje of 2 (tot de stagnatie inzet), en dan over de winter weer licht te gaan bulken, om en nabij onderhoud.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X