Dirty bulk.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dirty bulk.

Vanaf vandaag heb ik 3 weken vakantie. Volgende week nog een week thuis klussen en daarna een week naar Spanje.

Als ik terug ben wil ik gaan bulken.
    Ik zit er aan te denken om met een dirty bulk te gaan beginnen.
    Is het nou zo met een dirty bulk dat je alles opvreet wat los en vast zit?

Dit is ook mijn eerste keer dat ik ga bulken. Is het misschien verstandig om eerst een clean bulk te doen, en dan volgend jaar een dirty bulk?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Met een dirty bulk zul je meer spier, maar ook veel meer vet aanzetten. Ik heb enkel nog maar kleine clean bulk gedaan.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

dirty bulk eet je inderdaad gewoon vrijwel alles /suikers of geen suikers /pizza kfc max donalds. zou eerder gewoon een goed voedingschema opstellen. scheelt erna weer flink cutten

Comment

Hoe meer vet je aanzet, hoe langer je moet cutten, hoe langer je in een periode zit waarin je geen spiermassa kan aanzetten.
        Dus ik weet niet of een dirty bulk zoveel meerwaarde kan geven...
        @ ketIF

Comment

Een dirty bulk richt zich puur op meer kcal inname met voldoende eiwitten. Naar de samenstelling van koolhydraten en vetten wordt minder nauwkeurig gekeken. Er wordt ook meer gejunkt. Het heeft als voordeel dat je flink in gewicht kunt aankomen in korte tijd als je ook snoeihard traint daarnaast. Ikzelf heb er in de tijd van mijn dirty bulk 18 kg mee gewonnen in 4 maanden tijd. Waarvan 9 kg spieren en (helaas) ook 9 kg vet.
          Clean bulken levert (vaak) minder spiermassa op, maar het houd het vet wel beter van je lichaam af. Je hoeft na een cleane bulk ook niet zo extreem te cutten als na een dirty bulk. Dirty bulks werken wat mij betreft alleen als je een dood punt wilt doorbreken.
          Ik merkte ook dat een dirty bulk beter is voor (in mijn eigen ervaring) krachttoename dan heel dat cleane gebulk.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

denk dat je als beginner eerst een clean bulk kunt doen zodat je lichaam eerst went om te groeien en idd later pas een dirty pakken maar ik heb er niet heel veel verstand van ;p

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X