bulken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulken?

beste,

mijn doel is om gespieder te worden.

maar mijn vraag is dus, kan ik ook gespierder worden zonder te bulken?
    de reden dat ik liever niet bulk is omdat ik 13 kilo ben afgevallen, en wil eigenlijk niet veel vet meer aankomen?
    of is het als je bulkt dat je dan alleen spiermassa aankomt?

Mijn stats:
    16 jaar
    1.81 lang
    77 kg

Mijn voedingsbehoefte:
    Lichaamsgewicht: 77 KG
    Lichaamsvet percentage: 13.7%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2532 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 146 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 56 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 360 Gram

alvast bedankt!

Spiermassa bijkomen zonder boven behoefte te eten is praktisch onmogelijk, je zal sowieso wel vet bijkomen.
    Wat je kan proberen is carb cyclen, zal minder snel vooruitgang maken maar ook minder snel vet bijkrijgen.
    @ ketIF

Comment

Wat is jouw definitie van gespierder worden? In gewicht aankomen door daadwerkelijk spiermassa op te bouwen? Of gewoon droger te worden waardoor je je spiermassa beter ziet? Velen halen deze 2 door mekaar. Ze zeggen dat ze gespierder willen worden, maar ze bedoelen eigenlijk dat ze droger willen worden.

Als je idd droger wilt worden zul je minder kcal moeten consumeren dat je verbrand, je koolhydraatinname moeten beperken en je eiwitconsumptie hoog moeten houden om je spiermassa zoveel mogenlijk te behouden. Ik adviseer je de zomerstickie te lezen.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Wat is jouw definitie van gespierder worden? In gewicht aankomen door daadwerkelijk spiermassa op te bouwen? Of gewoon droger te worden waardoor je je spiermassa beter ziet? Velen halen deze 2 door mekaar. Ze zeggen dat ze gespierder willen worden, maar ze bedoelen eigenlijk dat ze droger willen worden.

Als je idd droger wilt worden zul je minder kcal moeten consumeren dat je verbrand, je koolhydraatinname moeten beperken en je eiwitconsumptie hoog moeten houden om je spiermassa zoveel mogenlijk te behouden. Ik adviseer je de zomerstickie te lezen.

Ik doe nu ongeveer 1 maand krachttraining met ''genoeg'' eiwitten eerder deed ik dat niet. dus ik denk niet dat ik nu echt al veel spiermassa heb.
        Ik ben laatst veel afgevallen en wil nu eigenlijk niet meer afvallen.
        Mijn doel is dus wel op meer spiermassa op te bouwen. maar vroeg me af of dit dus ook zonder bulken kan?

Comment

nee..
          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Niet echt. Als je spieren wil moet je gewoon freten.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
              Spiermassa bijkomen zonder boven behoefte te eten is praktisch onmogelijk, je zal sowieso wel vet bijkomen.
              Wat je kan proberen is carb cyclen, zal minder snel vooruitgang maken maar ook minder snel vet bijkrijgen.
              en wat is carb cyclen?
              is dat dat je bulkt alleen op trainingsdagen??

Comment

Natuurlijk niet te veel boven onderhoud eten want dan kom je wel aan, maar meer vet dan spiermassa en dat wil je natuurlijk ook niet.
                Tussen 200 en 500 calorieen meer, wel opletten wat je meer naar binnen werkt. Niet ff naar de Hoek van Loek om daar ff een frietje te kopen want dat schiet totaal niet op.

Comment

Spiermassa opbouwen zonder aankomen, onmogelijk...

Comment

Originally posted by SCFNoSurrender View Post
                    en wat is carb cyclen?
                    is dat dat je bulkt alleen op trainingsdagen??
                    Hier staat alles goed in beschreven.

TMUSCLE.com | A Beginner's Guide to Carb Cycling
                    @ ketIF

Comment

Als je wilt groeien moet je eten.
                      Van krachttraining groei je niet!
                      Krachttraining zorgt er alleen voor dat je spieren groeien ipv je buik. Het stuurt dus waar de kcal heen gaan
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Als je minder dan 18 maanden traint kan je in mijn ervaring WEl vet kwijt raken en toch spieren aankomen.
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                          Als je wilt groeien moet je eten.
                          Van krachttraining groei je niet!
                          Krachttraining zorgt er alleen voor dat je spieren groeien ipv je buik. Het stuurt dus waar de kcal heen gaan
                          In het begin kun je prima groeien zonder goed te eten, heb zelf 1 jaar getraind zonder voedingsschema oid en groeide als kool. Het is niet optimaal.
                          Je lichaam heeft bouwstenen nodig om te herstellen, krachttraining an sich stuurt niet waar de kcal heengaan. Je lichaam hersteld zich zelf na inspanningen.

Originally posted by Bilo View Post
                          Als je minder dan 18 maanden traint kan je in mijn ervaring WEl vet kwijt raken en toch spieren aankomen.
                          Kan maar is niet optimaal, knulletje bedoelde echter dat als je spiermassa opbouw zonder aankomen niet kunt bewerkstelligen. Vet/vocht verliezen gaat sneller dan spieren opbouwen. Anders waren we nu allemaal ripped arnolds.
                          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                            Natuurlijk niet te veel boven onderhoud eten want dan kom je wel aan, maar meer vet dan spiermassa en dat wil je natuurlijk ook niet.
                            Tussen 200 en 500 calorieen meer, wel opletten wat je meer naar binnen werkt. Niet ff naar de Hoek van Loek om daar ff een frietje te kopen want dat schiet totaal niet op.

Oke,
                            Dus meer eiwitten en vetten enzo?
                            en wat is dan ongeveer de verdeling kwa procenten?

Comment

Originally posted by SCFNoSurrender View Post
                              Oke,
                              Dus meer eiwitten en vetten enzo?
                              en wat is dan ongeveer de verdeling kwa procenten?
                              2,5 gram per kg lichaamsgewicht aan eiwitten
                              30 %van de kcal behoefte bestaat uit vetten
                              en de rest koolhydraten
                              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                              Go heavy or go home!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X