rijst vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rijst vervangen?

he mensen.

ik zag mijn moeder dat ze altijd veel zout doet tijdens het koken van rijst. en zout zorgt dus voor dat het vocht vasthoudt. en ben nu 4 weken bezig met cutten. mijn vraag is het beter om rijst te vervangen door 4 eieren ?

zo heb ik ook minder kooly in mijn voedingsschema

dan zit ik op zo'n - 72koolydraten

Originally posted by saliman1 View Post
    he mensen.

ik zag mijn moeder dat ze altijd veel zout doet tijdens het koken van rijst. en zout zorgt dus voor dat het vocht vasthoudt. en ben nu 4 weken bezig met cutten. mijn vraag is het beter om rijst te vervangen door 4 eieren ?

72 koolhydraten?
    Hm, daar kom je niet echt ver mee kerel.

Comment

Niet vervangen, vraag je moeder wat minder zout erin te gooien als het echt zoveel is, en eet wat meer groente erbij als het te flauw is
      Groeten

Comment

Zou zeker zilvervlies rijst nemen als ik jouw was.
        In witte rijst zitten bagger weinig voeding stoffen.
        Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

72 gram koolhydraten kan je een heel eind mee komen hoor, zolang je niet meer dan 500 kcal onder je behoefte zit en de rest uiteraard aanvuld met eiwitten en vetten.
          rijst kan je vervangen, eventueel kan je havermout/brinta/brood/aardappelen gebruiken als je toch de koolhydraten wil houden. Anders extra vlees nemen.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Revius View Post
            Niet vervangen, vraag je moeder wat minder zout erin te gooien als het echt zoveel is, en eet wat meer groente erbij als het te flauw is
            En anders gewoon zelf maken.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
              En anders gewoon zelf maken.
              ja, maar aangezien ik hem niet ken zou het kunnen dat het soort ritueel is om altijd met de familie te eten of hij kan niet koken of whatever
              Groeten

Comment

ja, maar aangezien ik hem niet ken zou het kunnen dat het soort ritueel is om altijd met de familie te eten of hij kan niet koken of whatever
                Iedereen kan koken is niet echt geweldig moeilijk.
                Maar ik eet ook altijd s'avonds wat me moeder kookt. Woon nog thuis dus zal ook nog wel een tijdje zo blijven.
                Niet perfect met voedingsschema maar beetje erop letten is al goed voor mij .
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                  Maar ik eet ook altijd s'avonds wat me moeder kookt. Woon nog thuis dus zal ook nog wel een tijdje zo blijven.
                  er is een verschil tussen gewoon rijst koken of een lekker en gezond gerecht koken, je moet er de moed voor hebben
                  ik heb dan geluk dat me moeder goed pasta en rijst en dergelijken voor me maakt, maar vlees doe ik wel zelf in me contact grill, ideaal
                  Groeten

Comment

Originally posted by laurann View Post
                    x2 eet de rest van de dag perfect en het avondeten wat de pot schaft(wat een kutuitdrukking) Zal je schema niet maken of breken, tenzij het elke dag pizza en patat is.
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

rijst kan iedereen maken, kun je evengoed zelf doen.

Comment

Originally posted by saliman1 View Post
                        he mensen.

Vraag je moeder vriendelijk of ze voortaan niet meer met zout wil koken, of ten minste heel wat minder. Mocht ze zelf wel behoefte hebben aan zout kan ze die alsnog toevoegen als de rijst klaar is lijkt mij. Zo niet zou ik er niet zo'n heel groot probleem van maken. Het is tenslotte maar 1 maaltijd, dus je kunt zorgen dat je de rest van de dag dan zoveel mogelijk zout vermijd.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

ja het is een ritueel

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                            72 koolhydraten?
                            Hm, daar kom je niet echt ver mee kerel.

hoezo niet ? in de cut is 72 kooly toch goed?

Comment

dit even opgezocht ik voeg er gelijk effe brinta toe aan mijn schema

Ja dat gaat echt gebeuren met een tekort aan koolhydraten (snelste en directse energiebron). Koolhydraten hebben net als vetzuren en aminozuren functies in het lichaam. Ga je deze te weinig binnen krijgen is het slecht voor je lichaam. Dat is als je het simpel (maar correct) bekijkt.

Ff iets dieper erop in gaan dan:

- Met een tekort aan KH ga je een laag insulineniveau krijgen in je lichaam waardoor de lever ketonen gaat produceren.
                              - KH-en leveren niet alleen energie aan je lichaam, maar ook aan je hersenen!!
                              - KH-en bevatten ook andere belangrijke dingen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels.
                              - Denk ook aan spierafbraak, te weinig KH betekend andere energiebronnen, vet maar ook spiermassa natuurlijk.
                              - Een tekort aan KH brengt je stofwisseling omlaag

Mijn advies: ga met je koolhydraten niet lager dan 40% van je dagelijkse kcal inname en haal deze uit bronnen met een lage GI-index. Eet verder op onderhouds niveau en creeer een kcal tekort door middel van cardio.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X