Koolhydraatarm eten en aderverkalking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraatarm eten en aderverkalking

Koolhydraatarm eten verhoogt kans op hartaanval | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Iemand hier meer info over?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Lijkt me onzin. Echt helemaal zonder koolhydraten zit je niet snel. Zelfs bij een ketogenic diet wordt nog 100-150gr groenten op een dag gegeten met in de weekenden alle koolhydraten.

Altijd, elke dag geen carbs eten...tja gebrek aan vezels e.d. kan voor o.a. constipatie e.d. zorgen. Lijkt me al reden genoeg om geen low carb te doen voor lange tijd aan 1 stuk.

Comment

Low-carb dieeten schadelijk voor de bloedvaten

BBC NEWS | Health | Low-carb diets 'damage arteries'

Atkins And Other Low-Carbohydrate Diets Linked To Atherosclerosis, Impaired Blood Vessel Growth

"High protein, low carbohydrate diets have been successful at helping individuals rapidly lose weight but due to their recent popularity little is known about the diets' long-term effects on vascular health.

A new study provides some of the first data on this subject, demonstrating that mice placed on a 12-week low carbohydrate/high-protein diet showed a significant increase in atherosclerosis, a buildup of plaque in the heart's arteries and a leading cause of heart attack and stroke. The findings also showed that the diet led to an impaired ability to form new blood vessels in tissues deprived of blood flow, as might occur during a heart attack."
      AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

Comment

Beetje opletten Alpha .

Heb je bericht even aan dit topic toegevoegd.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Beetje opletten Alpha .

Heb je bericht even aan dit topic toegevoegd.
          Heheh zal niet weer gebeuren.
          AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

Comment

Bepaalde bronnen van koolhydraten leveren kaliumzouten die erg belangrijk zijn voor spier- en hartfuncties. Bij een tekort aan kaliumzouten krijg je krampen, en bij een ernstig tekort kun je hartproblemen krijgen. Daarom eten sporters vaak bananen. Die zijn rijk aan kalium.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Geloof dat de algemene consensus ook wel was dat gedurende een lange periode carbloos eten sowieso niet gezond was, vandaar die cyclische diëten die dat niet hadden.

De vraag is ook hoeveel overdracht dit heeft naar de sportende GOED etende bevolking die niet low carb high protein eet, maar daadwerkelijk snapt goh no shit ik moet dan ook hoog in vetten gaan zitten. Iets wat ze hier ook buiten beschouwing gelaten hebben. Verder is het verschil in plaque 9%/15% dus standard western diet komt er ook belabberd vanaf. Zou nou wel eens een muis op cyclisch keto willen zien zitten met 100% clean foodchoices en kijken wat er dan gebeurd.

Anyway denk niet dat iemand hier anders door gaat cutten

En DSO ik eet bananen omdat ze makkelijk en lekker hoog in cal zijn, kalium zal me kont wezen
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Lijkt me onzin. Echt helemaal zonder koolhydraten zit je niet snel. Zelfs bij een ketogenic diet wordt nog 100-150gr groenten op een dag gegeten met in de weekenden alle koolhydraten.

Altijd, elke dag geen carbs eten...tja gebrek aan vezels e.d. kan voor o.a. constipatie e.d. zorgen. Lijkt me al reden genoeg om geen low carb te doen voor lange tijd aan 1 stuk.
                ik eet al 3 maanden kh arm.
                nouja kh arm. max 50 gram kh per dag.

groei er harder op (kwa spiermassa) dan met veel kh
                Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
                http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Meer informatie over aderverkalking kan je ook op deze link terugvinden: Aderverkalking – Ingelicht

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X