Jullie ervaring met bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Toch vind ik t nog steeds raar..
    Sommige bulken eerst veel.. en daarna cutten..
    Waarom niet gwn constant? zodat je geen vet aanzet maar wel spiermassa..?
    Lukt bij mij tot nu toe aardig goed.. ben veel kgs aangekomen.. maar nauwelijks vet.

Comment

Ik zit op dit moment in mijn eerste bulkperiode, ik ben zo'n 4 kilo in 4 weken tijd aangekomen. Enigste kutte is dat mijn buik hard en opgezwollen is.
      Ik ga denk ik door tot de 80 kg, dus nog 4 kilootjes. Het valt me wel op dat ik in het begin veel sneller in gewicht toenam, gewicht is de laatste week redelijk constant gebleven. Misschien de kcal weer wat opschroeven.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
        Toch vind ik t nog steeds raar..
        Sommige bulken eerst veel.. en daarna cutten..
        Waarom niet gwn constant? zodat je geen vet aanzet maar wel spiermassa..?
        Lukt bij mij tot nu toe aardig goed.. ben veel kgs aangekomen.. maar nauwelijks vet.
        Maanden aan een stuk cutten? Is dat wel uit te houden? Volgens mij gaat spiermassa sneller toenemen via bulken en cutten, dan maanden aan een stuk cutten? Of heb ik het mis?

Dr. Rude
        RAW: 155 - 155 - 220
        EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Vind het bulken ook pittig. Had ik niet verwacht trouwens. Na een paar maanden cutten / onderhoud moet ik bekennen dat dat toch makkelijker was.
          Daarnaast ben ik natuurlijk ook wel wat vet aan het aanzetten (buik, gezicht, tieten) en moet toch echt af en toe die knop omzetten en denken: niet zeiken, vreten.
          Maar als ik dan merk dat ik in de sportschool weer met sprongen vooruit ga.......
          Stats: 33 jaar, 78 kg, 1,76, bf: 14%.
          DL 120, SQ 110, BP 90.

Comment

Heb nog wat praktische vragen:

1) Zowel op trainings als niet-trainingsdagen zit ik 500 Kcal boven mijn ouderhoud. Is dat een probleem? Want soms lees ik bij andere mensen die bulken, dat ze op niet-trainingsdagen een kleiner aantal calorieƫn neemt?

2) Nu zie ik mensen al scheel kijken wanneer ze deze vraag lezen, maar ik ben er nog altijd niet echt uit. Mag/kan (lichte) CARDIO in de bulk? Op diverse fora, lees ik verschillende dingen. Kan iemand mij een DEFINITIEF besluit geven? (Sorry wanneer enkele mensen hun toetsenbord opeten wanneer ze deze vraag lezen. En nee ik betaal het niet terug.)

3) Mijn training vindt plaats later op de dag, rond 7.30. Het is een feit dat men na de training moet voldoende suikers en eiwitten in nemen. Maar hoe zit dat precies met suikers net voor het slapengaan? Want ik vrees dat ik wat te veel suikers inneem. Dit zijn ze:

Voedingsstof in grammen Koolhydraat EiwittenVetten

Kwark (magere, 200 gr)2513,42Chocomelk (Volle,250 ml)27,58,751,75Cashewnoten+Walnoten (50gr)16,8517,4

Alvast bedankt jongens!

Comment

Originally posted by Dr Rude View Post
              Heb nog wat praktische vragen:

1) Zowel op trainings als niet-trainingsdagen zit ik 500 Kcal boven mijn ouderhoud. Is dat een probleem? Want soms lees ik bij andere mensen die bulken, dat ze op niet-trainingsdagen een kleiner aantal calorieƫn neemt?

2) Nu zie ik mensen al scheel kijken wanneer ze deze vraag lezen, maar ik ben er nog altijd niet echt uit. Mag/kan (lichte) CARDIO in de bulk? Op diverse fora, lees ik verschillende dingen. Kan iemand mij een DEFINITIEF besluit geven? (Sorry wanneer enkele mensen hun toetsenbord opeten wanneer ze deze vraag lezen. En nee ik betaal het niet terug.)

3) Mijn training vindt plaats later op de dag, rond 7.30. Het is een feit dat men na de training moet voldoende suikers en eiwitten in nemen. Maar hoe zit dat precies met suikers net voor het slapengaan? Want ik vrees dat ik wat te veel suikers inneem. Dit zijn ze:

Voedingsstof in grammen Koolhydraat EiwittenVetten

Kwark (magere, 200 gr)2513,42Chocomelk (Volle,250 ml)27,58,751,75Cashewnoten+Walnoten (50gr)16,8517,4

Alvast bedankt jongens!
              1) op niet trainingsdagen heb je geen extra behoefte door training, dus kan je dat weglaten.
              2)Het kan, volgens een onderzoek dat hier laatst gepost was is het zelfs beter, maar vergeet niet deze verbruikte kcal erbij te eten.
              3)Maakt niet uit
              Groeten

Comment

Eens met Rev, cardio in de bulk kan prima maar je moet wel meer gaan eten dan. Velen zullen het dan zien als tijdverspilling, maar als jij verslaafd ben aan cardio of iets, doe je ding.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Eens met Rev, cardio in de bulk kan prima maar je moet wel meer gaan eten dan. Velen zullen het dan zien als tijdverspilling, maar als jij verslaafd ben aan cardio of iets, doe je ding.
                  Ja, denk dat ik me beter zal voelen als ik een lichte cardio erbij doe op niet trainingsdagen.

Mijn oprechte dank voor de snelle reacties!

Comment

Mij is het afgeraden om cardio te doen als je massa wil gaan pakken.
                    Spierverlies was de reden. Achterhaald misschien?
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Ligt er denk ik aan hoe je je cardio invult. Nogal een verschil of je 5 keer per week 2 uur LIT gaat doen of drie keer per week HIIT.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ligt er inderdaad aan hoeveel en wat voor cardio, en voeding natuurlijk.
                        Groeten

Comment

TS heeft het over lichte cardio?
                          Wat heb je aan lichte cardio? Beetje je spieren opwarmen om daarna je KT te gaan doen.
                          Meer nut heeft het denk ik niet.
                          Ik heb het ook meerdere boards gelezen, beter cardio vermijden in de bulk, en in de cut meer cardio toepassen.
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Wat heb je aan lichte cardio? Beetje je spieren opwarmen om daarna je KT te gaan doen.
                            Ik heb het ook meerdere boards gelezen, beter cardio vermijden in de bulk, en in de cut meer cardio toepassen.
                            Kan het even niet vinden op ergogenics, maar was een onderzoek dat kt + cardio meer groei verzorgt dan alleen kt.
                            Groeten

Comment

bulken gaat me gemakkelijk af, in het begin zag ik op tegen het vele eten maar nu heb ik gewoon constant honger. buik is geƫxplodeerd dus probeer nu ook wat minder te eten, op anderhalf maand toch wel zeker 8 kilo ofzo bijgekomen, nu gaat het wat trager, hoop dat er wat minder vet bijkomt. zie al op tegen cutten als ik nu al zo'n honger blijf hebben, maar voorlopig denk ik daar nog niet aan
                              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Als hij zich er prettig bij voelt een kwartier te gaan rennen of fietsen een paar keer in de week moet hij dat gewoon doen, alleen extra eten dus. En ik weet het onderzoek waar Revius het over hoofd, maar geen zin om te zoeken .

Kan me ook nog herinneren dat Gen een keer een onderzoek postte over wanneer cardio nou tegen gaat werken in een bulk (of iets dergelijks) en meen me te herinneren dat dat was als je regelmatig op lage intensiteit minimaal 45 minuten ging cardio-en of zoiets.

Anders kijk je Gen even lief aan .

Overigens, dat principe waar Rev het over heeft (dat cardio+meer eten beter was dan geen cardio+minder eten, relatief gezien), ik denk dat hij daar de G-flux mee bedoelt. Heb gelezen dat cardio+meer eten beter is dan cardio+ relatief minder eten in geval van een kcal tekort, weet niet of dat ook geldt met een kcal overschot.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X