Het ontbijt?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het ontbijt?

Hallo BN'ers,

Ik heb op het net gezocht naar vergelijkbare onderwerpen, heb er ook kennis van genomen, maar ik wil toch even meer weten dan wat er in die forums stond.

Ik ben de afgelopen 4 maanden aan het ontbijten met Brinta en Havermout, maar het gaat met ontzettende tegenzin. Ik ken de motto; "niet zeuren, maar eten!", maar ik heb geen zin meer om elke dag kokhalsend voor de brinta en/of de havermout te zitten, want zo begint mijn dag ook ontzettend rot.

Nou zou ik graag een andere ontbijt soort willen, het liefst iets dat vast is zo als kellogs en muesli of cruesli of iets anders die jullie mij kunnen aanraden. Want ik ben er achtergekomen dat de voedingswaarde van sommige producten die ik zo juist genoemd heb niet goed zijn als je in de cut zit.

Hoeveel vet en hoeveel suikers mag zo een product dan bevatten?

Alvast iedereen bedankt..!!

Groetjes Semmetje

Wat dacht je van paar volkoren boterhammen (nog beter als je deze zelf bakt) met kipfilet als beleg en een glaasje heerlijke whey?
    Alles van Kellogs is zoiezo suikertroep en gisteren zat ik toevallig naar keuringdienst van waren te kijken, bleek er ijzervijzel in te zitten wat uiteraard niet door het lichaam opgenomen kan worden.......je reinste troep!
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Zou ook een lekkere boterham nemen het kip, kalkoen of rosbief
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Wat dacht je van paar volkoren boterhammen (nog beter als je deze zelf bakt) met kipfilet als beleg en een glaasje heerlijke whey?
        Alles van Kellogs is zoiezo suikertroep en gisteren zat ik toevallig naar keuringdienst van waren te kijken, bleek er ijzervijzel in te zitten wat uiteraard niet door het lichaam opgenomen kan worden.......je reinste troep!
        wou precies 't zelfde zeggen en ik heb gister ook keuringsdienst van waarde gekeken dat ze gewoon gemalen spijker in kellogs doen wazaaaam! Gewoon volkorenboord eten en als je dat moeilijk door je keel krijgt flink wat boter opsmeren als dan nog niet gaat, dan moet je niet zaneken maar vreten! :P

Comment

Ik pak altijd een halve bak magere kwark met muesli (noten) en een glas whey met melk

Comment

Originally posted by Been View Post
            Zou ook een lekkere boterham nemen het kip, kalkoen of rosbief
            Of pindakaas...
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Wat dacht je van Roggebrood
              <------ BB Gun doet auw!

Comment

Frikandeau
                Blijf echt zoals blijf jezelf

Comment

Zoals je merkt in de bovenstaande reacties, zijn er niet zo heel veel keuzes uit wat je kunt eten als gezond ontbijt. Ik raad je aan om veel je benen te trainen en je boven lichaam, hierbuiten om 1 a 2 x in de week te gaan hardlopen, en dan teren op een voedingschema waarbij je voldoende kcal binnen krijgt, maar wel zo dat je langzaam afvalt doordat je spiermassa erbij krijgt. Wat mij heeft geholpen is chocolade creusli (muesli is beter zoals je zelf ook weet) van Quaker door je Bambix pap te doen. Uiteraard heb je dit gemaakt met magere melk, en doe naast je Quaker chocolade cruesli ook nog havermout er doorheen.

Ikzelf eet in de ochtend een bord bambix gemixt met havermout, een bak magere kwark en een makreel.

Comment

Probeer anders eens weetabix...zijn van die volkorenschijven,zijn ook goed als het goed is,maar zit volgens mij klein beetje suiker in...Ik doe altijd een schep whey en/of stuk fruit door mijn havermout of Brinta..en dan vind ik het egt om te smullen!

Comment

Weetabix...krijg er nog een drogere bek van dan beschuit. Niet te doen.

Ontbijt
                      300-400ml melk
                      brinta of havermout er in
                      een schep whey met smaak naar keuze
                      als er gekozen is voor brinta kun je er eventueel nog 125ml ongeklopte slagroom er bij doen. Goed schudden en opdrinken.

@mindgamer
                      Zie de logica niet van wat je post. Het is niet bepaald geweldig advies o.O
                      Last edited by Falstyr; 16-10-2009, 13:01.

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                        Zoals je merkt in de bovenstaande reacties, zijn er niet zo heel veel keuzes uit wat je kunt eten als gezond ontbijt. Ik raad je aan om veel je benen te trainen en je boven lichaam, hierbuiten om 1 a 2 x in de week te gaan hardlopen, en dan teren op een voedingschema waarbij je voldoende kcal binnen krijgt, maar wel zo dat je langzaam afvalt doordat je spiermassa erbij krijgt. Wat mij heeft geholpen is chocolade creusli (muesli is beter zoals je zelf ook weet) van Quaker door je Bambix pap te doen. Uiteraard heb je dit gemaakt met magere melk, en doe naast je Quaker chocolade cruesli ook nog havermout er doorheen.

Ikzelf eet in de ochtend een bord bambix gemixt met havermout, een bak magere kwark en een makreel.
                        De cruesli en muesli van Quaker bevatten tussen 20 tot wel 40% suikers, dus geen aanrader om mee te ontbijten......
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Ikzelf meng havermoutvlokken met muesli. Ik heb een vruchtenmuesli gevonden waar relatief weinig vruchten in zit en waar geen extra suiker aan toegevoegd is. Op deze wijze krijgen de havermoutvlokken wat smaak. Het geheel vermeng ik met magere melk en laat het tien minuten staan voordat ik het opeet.
                          Mocht je niet een geschikte muesli soort vinden dan zou je natuurlijk zelf een beetje rozijnen of zo door de havermout kunnen mengen. De "echte puristen" op dit forum zullen dit afkeuren want het is suiker en dat is niet goed voor je (zeggen ze). Maar voor de iets mindere hardliners onder ons maakt dat het geheel een stuk beter eetzaam is.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik vindt Brinta ook niet weg te krijgen.

Paar volkoren boterhammen met beleg en een halve liter melk met whey en ik begin de dag goed
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Je kunt ook volkoren pannenkoeken maken. Neem er een eiwitshake bij en klaar!
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X