1ste voedingsschema, kritiek is welkom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1ste voedingsschema, kritiek is welkom

Ik heb zelf mijn eerste voedingsschema samengesteld, nadat ik in de sportschool mijn behoefte had laten berekenen.
    Deze kwam voor een bulkschema uit op 3500 tot 3800 Kcal
    KEV verhouding 22-55-20
    wat uitkwam op 250 gr eiwit, 500 gram koolhydr., 80 gram vet
    Ik ben 22 jaar, 1.90 lang en op dit moment 96 kilo met een vetpercentage van 16.4%

6:00
    -100 gr havermout
    -50 gr whey
    - 400 ml halfvolle melk
    - 3 visolie caps
    - vitamines, mineralen

9:30
    -4 volkoren boterhammen met pindakaas

12:30
    -3 volkoren boterhammen met kipfilet, kalkoen of paardenrookvlees
    -blikje tonijn op water 40gr
    - 500 ml halfvolle melk

15:30
    -2 volkoren boterhammen met kipfilet, kalkoen of paardenrookvlees
    (deze heb ik sinds kort toegevoegd)

17:30
    - avond maaltijd met aardappelen, groenten en vlees.
    of rijst met groenten en kip.
    maar aangezien ik nog thuis woon en netjes eet wat de pot schaft,
    komt het ook wel is voor dat we frituur eten
    - 50gr whey met 300 ml halfvolle melk
    - 3 caps kre alkaline

20:30
    - post workout shake True mass met 400 ml halfvolle melk

21:30
    - 500gr magere kwark

Tussendoor drink ik ongeveer 3 liter water

De voedingswaarde voor dit schema ben ik kwijtgeraakt, zou ik even opnieuw op moeten zoeken.
    ik weet dat ik qua koolhydraten en eiwit rond me berekende behoefte zat.
    Alleen de vetten waren iets aan de hoge kant, rond de 110/120 gram meen ik.
    Ik ben op 20-5-09 begonnen met dit schema en heb de stats tot nu toe bijgehouden.
    Ik vind zelf dat me vetpercentage te snel stijgt ten opzichte van de gewonnen spiermassa.
    Maar omdat dit me eerste schema is ben ik me niet bewust wat een normale stijging is, ten opzichte van de vetvrije massa
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

20-5-09: 92 kilo 15,7% vet
    1-7-09 : 94 kilo 15.8% vet
    7-10-09 :96 kilo 16.4% vet
    Nou heb ik in Juli 3 weken vakantie gehad en heb ik slechter gegeten vandaar de hogere stijging in vetpercentage.
    Wat ik me nou ook afvraag, als je 0.1% in vetpercentage stijgt, is dat dan ook 0.1% van je huidige totale lichaamsgewicht?

Hoop dat ik toch een beetje in de goede richting zit, of sla ik de plank volledig mis?
    Greetz

niemand met feedback??

Comment

meer vetten eten en minder koolhydraten?
      Eiwitten gelijk verdelen over de maaltijden.
      9.30 staan niet zoveel eiwitten.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Meer vetten?
        ik zit nu al aan de 110gr, dat is toch al genoeg?
        De laatste maanden ben ik 5 kilo aangekomen, 3,5 VVM en 1.5 vet. deze verhouding lijkt mij wat te hoog, dus ergens gaat er iets niet goed.. weet alleen niet wat ik moet veranderen..

Comment

Is een geweldige verhouding chief. Maar als jij vindt van niet, verlaag de kcal wat.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

vraag me af hoe je aan 110 gram vet komt, zie alleen pindakaas staan voor de rest weinig wat veel vetten bevat.
            Last edited by Shredmaster; 28-10-2009, 15:57.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              vraag me af hoe je aan 110 gram vet komt, zie alleen pindakaas staan voor de rest weinig wat veel vetten bevat.
              Pindakaas smeer ik best dik op brood.. op die boterhammen gaat bijna wel 100 gram per dag, dus dat is 55gr.
              Verder drink ik best veel (halfvolle)melk op een dag, en samen met die true mass shake en het avondeten (wat ook niet altijd schoon is) kom ik daar wel aan.
              Maar volgens GeneralX is de verhouding VVM/Vet goed, dus we houden het lekker zo

Comment

Wat je zelf wil geloven, geef het alleen aan.

Halfvolle melk per 100 ml 1,5 gram vet Jij drinkt 1600 ml ofwel 24 gram vet.
                Pindakaas 100 gram is echt veel op 4 boterhammen. Ik heb 25 gram op 2 boterhammen en dat is dik gesmeerd.
                Maar zelfs al zou je 100 gram pindakaas eten, kom ik nog niet veel verder dan 80 gram vet ofzo. En veel koolhydraten.

In die true mass shake zitten toch(bijna) geen vetten
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                  Wat je zelf wil geloven, geef het alleen aan.

Halfvolle melk per 100 ml 1,5 gram vet Jij drinkt 1600 ml ofwel 24 gram vet.
                  Pindakaas 100 gram is echt veel op 4 boterhammen. Ik heb 25 gram op 2 boterhammen en dat is dik gesmeerd.
                  Maar zelfs al zou je 100 gram pindakaas eten, kom ik nog niet veel verder dan 80 gram vet ofzo. En veel koolhydraten.

In die true mass shake zitten toch(bijna) geen vetten
                  Ja je heb wel gelijk.. in die Shake zit ook maar 15 gram
                  Ik ga van het weekend het schema beetje omgooien.. denk dat ik die laatste 2 boterhammen in de middag dan vervang voor iets met vetten.. misschien noten ofzo.
                  Dan gaan gelijk de koolhydraten naar beneden

Comment

Als je echt niet weet op welk punt (gezonde) vetten toe te voegen zou je misschien lijnzaadolie (veel omega 3 vetzuren) of tarwekiemolie (omega 3+6) kunnen toevoegen? Ik deed ze altijd door de magere kwark maar ze kunnen misschien ook door een shake of gewoon direct van de lepel? Als het uberhaupt nog nodig is...

Comment

Originally posted by Onyx88 View Post
                      Als je echt niet weet op welk punt (gezonde) vetten toe te voegen zou je misschien lijnzaadolie (veel omega 3 vetzuren) of tarwekiemolie (omega 3+6) kunnen toevoegen? Ik deed ze altijd door de magere kwark maar ze kunnen misschien ook door een shake of gewoon direct van de lepel? Als het uberhaupt nog nodig is...

Lijnzaadolie verhoogt de kans op prostaatkanker, althans volgens publicaties op ergogenics. Wellicht is het daarom beter om dit product niet als bron van vetten te nemen, maar gewoon noten te nemen en omega 3 te supplementeren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X