Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Ik zou graag wat feedback ontvangen op mijn voedingsschema (zie bijlage). Het is mijn eerste "echte" schema, waaraan ik mij wil gaan houden..

190cm, 75kilo, vp +- 10-13% (online calculators geven 13%, al acht ik dit vrij hoog..). Behoefte schommelt tussen de 2500 en 3000kcal.

Het avondeten (maaltijd van 18:30) is overigens een voorbeeldmaaltijd, deze bepaal ik zelf namelijk niet.. eten wat de pot schaft..

groeten,
    tums
    Attached Files

cup-a-soup zou ik niet doen..

Comment

vanwege? het is eigenlijk meer een praktische invulling, buiten werken met ijskoud water.. dan is iets warms toch wel fijn

Comment

Originally posted by me777 View Post
        cup-a-soup zou ik niet doen..
        Als het gwoon in je schema past waarom niet
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
          Als het gwoon in je schema past waarom niet

Bestaat niet dat dit in je schema past.....teveel zout.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by tums View Post
            vanwege? het is eigenlijk meer een praktische invulling, buiten werken met ijskoud water.. dan is iets warms toch wel fijn
            Op zich ziet het er wel oke uit.

En die cup-a-soup, tja als je buiten staat te werken is dat inderdaad wel lekker ja.

Ik zou zeggen who gives a fuck

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

zou persoonlijk iets anders eten qua vlees dan worst, veel verzadigde vetten imo. coup-a-soup heb ik ook m'n twijfels over, maar voor de rest ziet het er zeker niet slecht uit ^^
              To fear death is to limit life.

Comment

jahh, nou het ligt er maar net aan wat er gekookt wordt die dag.. dat kan van alles zijn, kip,vis,worst,gehakt noem maar op..

met uitzondering van het avondeten en de cup a soup is het dus verder wel een goed schema?

Comment

Waarschijnlijk ten overvloede maar ik zie dat je je eiwitjes uit appels etc. ook hebt meegeteld.
                  Als je alleen de eiwitten met een volledig aminozuurspectrum meetelt kom ik op een totaal van 175 gram ipv. 233 gram.

233/75 = 3,10 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, wordt; 175/75 = 2,33 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht

233*4 = 932
                  (932/3359,58)*100 = 27,82%

wordt;

175*4 = 700
                  (700/3359,58)*100 = 20,84%

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                    Bestaat niet dat dit in je schema past.....teveel zout.
                    Das waar ook
                    Mind is everything.

Comment

Zie het probleem ook niet zo met Cup a Soup.

65 kcal. Natrium 0,65 gr. = 26% van je dagelijkse behoefte, als je met de rest van je voeding rekening houdt, (ik kook vrijwel alles zoutloos). Dus moet geen probleem zijn.
                      Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
                      25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
                      "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Originally posted by davide View Post
                        Zie het probleem ook niet zo met Cup a Soup.

65 kcal. Natrium 0,65 gr. = 26% van je dagelijkse behoefte, als je met de rest van je voeding rekening houdt, (ik kook vrijwel alles zoutloos). Dus moet geen probleem zijn.
                        Is dus 1.3 gram zout op 65 kcal.....is toch echt veel zout.
                        Dat je er af en toe 1 drinkt maakt geen reet uit.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

De cup-a-soup is alleen op werkdagen, omdat het dan wel makkelijk warm worden is + die boterhammen moeten ook nog naar binnen binnen een kwartier ben niet zo'n hele sneller eter.

Originally posted by Simon87 View Post
                          Waarschijnlijk ten overvloede maar ik zie dat je je eiwitjes uit appels etc. ook hebt meegeteld.
                          Als je alleen de eiwitten met een volledig aminozuurspectrum meetelt kom ik op een totaal van 175 gram ipv. 233 gram.

233/75 = 3,10 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, wordt; 175/75 = 2,33 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht

233*4 = 932
                          (932/3359,58)*100 = 27,82%

wordt;

175*4 = 700
                          (700/3359,58)*100 = 20,84%
                          Zou je met deze redenatie dan niet net als bij de eiwitten, de suikers ook niet mee moeten tellen als KH omdat je aan deze ook niet zoveel hebt? dan liggen de % verhoudingen weer compleet anders namelijk..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X