Waarom is chips slecht terwijl......?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom is chips slecht terwijl......?

Mijn vraag , waarom wordt chips afgeraden tijdens het trainen/bulken?
    terwijl volgens (mijn) idee redelijk gezond is of heb ik dit totaal mis?

voorbeeld: lays paprika chips 100% sunseed olie

energie: :2280kj , 550 kcal

eiwit: :6gram
    koolhydraten :52 gram
    -suikers :2,5 gram
    vet verzadigd:3,5 gram
    onverzadigd :enkel,28gram
    meer,3,5gram

Ok er zitten suikers en verzadigde vetten in, maar heeft dit dan zoveel invloed?

Mvg

het gaat niet om die paar gram verzadigd vet die zowieso te verwaarlozen zijn, of die paar gram suiker. ik denk dat het eerder ongezond is vanwege transvetten (en nee dat staat niet op de verpakking en dat is ook niet wettelijk verpicht.)

ook de hoeveelheid zout is ongezond. dit vanwege de effecten van zout op de bloeddruk. Een ander nadeel van zout is dat je bij een hogere zoutinname meer vocht gaat vasthouden.

voor de rest weet ik even niet meer redenen op te noemen, maar ik hoop dat dit genoeg reden is om de chips te laten staan.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Het zout is een goed argument inderdaad. En transvetten, nee, tegenwoordig bijna niet meer. Het is meer dat het gebakken (gefrituurd) wordt in oliën die hoog zijn in onverzadigde vetten. En die oxideren al de pest. En die geöxideerde vetten, die ben je aan het eten, en die zijn niet goed voor je.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat het in de hoeveelheden gaat zitten met chips. Dat is echt zo'n product dat je, zonder dat je het in de gaten hebt, in grote hoeveelheden naar binnen hebt gewerkt! Een handje chips is geen probleem, maar een zak chips is een ramp voor je fysiek.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Waarom zou je junkfood voor jezelf goed praten? Als je er zin in hebt, dan neem je het lekker en dan geniet je ervan. Maar het hoort er niet bij.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Waarom zou je junkfood voor jezelf goed praten? Als je er zin in hebt, dan neem je het lekker en dan geniet je ervan. Maar het hoort er niet bij.
            denk niet dat het om goed praten gaat, want als je de waarde zit is er niks mis mee, weinig suiker en goede vetten maar hij wilde waarschijnlijk weten waarom het toch wordt afgeraden.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Ik denk dat het in de hoeveelheden gaat zitten met chips. Dat is echt zo'n product dat je, zonder dat je het in de gaten hebt, in grote hoeveelheden naar binnen hebt gewerkt! Een handje chips is geen probleem, maar een zak chips is een ramp voor je fysiek.
              Het zijn voornamelijk lege kcal die je eet dus dan ga je maar door en door. En eer je stopt dan heb je al 2000kcal op met gemak inclusief al die geoxideerde troep.

Comment

zeer duidelijk allemaal, ik weet voldoende

bedankt

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Het zout is een goed argument inderdaad. En transvetten, nee, tegenwoordig bijna niet meer. Het is meer dat het gebakken (gefrituurd) wordt in oliën die hoog zijn in onverzadigde vetten. En die oxideren al de pest. En die geöxideerde vetten, die ben je aan het eten, en die zijn niet goed voor je.
                  en hoe zit het dan met die geroosterde chips?

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Het zijn voornamelijk lege kcal die je eet dus dan ga je maar door en door. En eer je stopt dan heb je al 2000kcal op met gemak inclusief al die geoxideerde troep.
                    precies.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Xomgeek View Post
                      denk niet dat het om goed praten gaat, want als je de waarde zit is er niks mis mee, weinig suiker en goede vetten maar hij wilde waarschijnlijk weten waarom het toch wordt afgeraden.
                      Gezond/normaal eten heeft nut. Ik zie in chips geen nut. En voor een product waar geen vezels in zitten, vind ik de koolhydraten wel erg hoog. Die van aardappelen zijn minder dan de helft, dus wat is de rest dan?

Comment

Gezond/normaal eten heeft nut. Ik zie in chips geen nut. En voor een product waar geen vezels in zitten, vind ik de koolhydraten wel erg hoog. Die van aardappelen zijn minder dan de helft, dus wat is de rest dan?
                        De koolhydraten bestaan voornamelijk uit zetmeel, zover ik weet.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          De koolhydraten bestaan voornamelijk uit zetmeel, zover ik weet.
                          Die van aardappels wel ja. Maar dat verschil dan?
                          Wat is eigenlijk het nut van zetmeel, naast bindmiddel (voor sausjes enzo)?

Comment

Die van aardappels wel ja. Maar dat verschil dan?
                            Wat is eigenlijk het nut van zetmeel, naast bindmiddel (voor sausjes enzo)?
                            Speeksel aanmaak, dacht ik geleerd te hebben bij biologie ooit...
                            Groeten

Comment

Af en toe een zakje chips is echt geen ramp voor je fysiek hoor Ophaler.Overdrijven is ook een vak.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X