braken/braakneigingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• braken/braakneigingen

Hey mensen vandaag was het weer zover had mijn weight shake op vanmorgen en mijn brinta net als elke dag en kwartier later braakte ik alles weer uit nadat ik een uur later probeerde een boterham te eten.
    Dit gebeurd niet elke dag maar is laatste 2 maanden toch wekelijks aan de gang.
    Wat kan ik hiertegen doen of ik misschien een dokterbezoek toch maar ff beter?
    Nu maar weer ff mijn verloren ochtend inhalen :S

Niet een uur na ontbijt al weer gaan eten? Elke 2,5/3 uur is prima.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
      Niet een uur na ontbijt al weer gaan eten? Elke 2,5/3 uur is prima.
      yep en als ik dat doe ga en neem een hap komt het ook alweer naar boven snap er niks van....
      en wordt er eigenlijk beetje moedeloos van

Comment

Hoeveel neem je dan van die weight shake? Ik drink een complete weg dus een halve liter water met 3 scopes ... dat is dan ook al snel een liter shake. Anders proberen om die te verdelen over de dag.
        Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
        25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
        "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

In het begin is het beetje wennen voor je maag natuurlijk, maar na 2maanden er nog steeds last van hebben is niet ok
          heb je al wat anders geprobeert om te eten in de ochtend?
          Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
            In het begin is het beetje wennen voor je maag natuurlijk, maar na 2maanden er nog steeds last van hebben is niet ok
            heb je al wat anders geprobeert om te eten in de ochtend?
            Nou als vervanging voor brood niet en heb het telkens alleen als ik dat eet :S
            Had het vroeger nooit at altijd 12 bruine boterhammen per dag en nu maar 6 ivm met mijn voedingsschema...
            snap er niks van
            ben ff trainen

Comment

Originally posted by Yves View Post
              Nou als vervanging voor brood niet en heb het telkens alleen als ik dat eet :S
              Had het vroeger nooit at altijd 12 bruine boterhammen per dag en nu maar 6 ivm met mijn voedingsschema...
              snap er niks van
              ben ff trainen
              Dan eet je tog wat anders , weightgainers ben ik sowieso geen voorstander van. Volle chocolademelk kun je ook drinken is meestal nog lekkerder ook
              Die brinta is ook geen must kun je ook vervangen door iets anders, bv volkorenbrood.
              Als je maar aan je hoefte komt.
              Mind is everything.

Comment

Gooi als eerste die weight shake eruit, kijken of het dan beter wordt.
                Zo niet, probeer de brinta eruit te gooien en kijk of het dan beter wordt.
                Werkt dat ook niet, dan zou ik het ook niet meer weten.

Comment

dank u zal ff kijken

Comment

Ik heb dat ook 1 keer gehad na mijn ontbijt 100gr brinta 2 eieren 2 volkoren boterhammen halve liter chocomel en nog een volle weightgainer.. stond bove me wc te wachten maar het lukte me om het binnen te houden!! haha
                    nu neem ik de weightgainer los van een maaltijd dus een uur na ontbijt bijvoorbeeld

Comment

aangezien we het nu toch over braken hebben.
                      ik heb tijdens het trainen wel eens braakneigingen en duizelig.
                      wat kan ik hier tegen doen , want soms verpest het mijn training
                      bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

het braken tijdens training kan aan een aantal dingen liggen. meestal is dit een combinatie van zwaar (benen) trainen en 1 van onderstaande nummers.\

1. je drinkt teveel water tijdens je training
                        2. je eet vlees/vis, of ander moeilijk verteerbaar eten binnen een tijdsperiode van 4 uur voor je training.
                        3. combi van 1 en 2.

stel je traint om 19:00 uur. probeer maar eens dan om 13:00 je laatste maaltijd met vlees/vis of veel vetten etc te nemen, en eet daarna alleen makkelijker verteerbaar voedsel zoals boterhammen, brinta met melk, etc. op zijn laatst om 17:00 kun je je laatste lichte maaltijd eten. half uurtje voor de training eventueel een 200ml chocomel. tijdens training maximaal halve liter drinken.

ik zat vroeger vrijwel elke benentraining semi te kokhalzen, en 2-3x was het echt prijs en heb ik flink gekotst. sinds ik op deze manier at, nergens meer last van.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mischien kan je de weightshake weg laten.
                          En in plaats daarvan wat meer brinta eten met dezelfde hoeveelheid melk.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ik gebruik geen weightshakes
                            maar ik denk dat het dan komt dat ik teveel drink , zit meestal wel op 1,5 liter water als het niet meer is
                            bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Ik heb juist altijd geleerd dat vlees juist supermakkelijk te verteren is. het is juist de groente en fruitachtige dingen die zwaarder zijn. Niet voor niks dat een jachtluipaard een kort en een koe een lang spijsverteringskanaal heeft.

wat wel goed is om op te letten is combi van fruit met groente bijvoorbeeld. Die zijn niet zo snel weg. Als je daar dan nog eens vlees overheen eet... wordt het wel pittig te verteren.

Maar er zijn zo een aantal combi's die niet handig werken. (voor zover ik weet) Volgens mij dus zoals gezegd, fruit en groente samen. En volgens mij is zuivel met fruit er ook zo een. Maar weet ik niet zeker.

Maar te kort op je trainen veel eten, of veel drinken tijdens kunnen inderdaad flink in de weg zitten.

Wat trouwens ook nog kan spelen... is dat als je beschikbare energie op is, en je er hard aan trekt... je lijf weer aanspraak wilt gaan maken op het (nog niet verwerkte) voedsel in je spijsvertering. Dat kan zeker wel leiden tot misselijkheid en duizeligheid. Aangezien daar dan heel veel bloed en energie naar toe gaat.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X