1,8gr eiwit per kg lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    Onderscheid maken tussen welke voedingsbron tot het aanzetten van vet leidt is onmogelijk, en als het wel mogelijk was, irrelevant. Alleen in geval van calorisch overschot is het aanzetten van vet namelijk mogelijk, dus het enige relevante is dan ook het aantal calorieën ten opzichte van je verbruik.
    Helemaal juist. Ik bedoelde dan ook teveel eiwit bovenop je caloriebehoefte.
    Indien je alleen maar eiwit zou eten binnen je caloriebehoefte zou je inderdaad niet aankomen. Zo werken die eiwitdieten trouwens die bijna alleen uit eiwit bestaan en maar een fractie koolhydraten. Vitaminen en mineralen worden ook daaraan toegevoegd.

Comment

hoeveel gram eiwiten moet je nemen in de cut??? per lichaamsgewicht

Comment

Zelfs nierstichting stelt geen grens aan eiwitconsumptie. Twijfel dus ernstig aan de potentiële schadelijkheid van extra eiwit.
        Nieren worden voornamelijk bedreigd door suikerziekte. Dus liever de inname van suikers in de gaten houden dan die van eiwitten. Wel wordt bij en hoge eiwitconsumptie aangeraden veel te drinken. Maar dat moet je als krachtsporter sowieso
        Geniet, en drink met maten!

Comment

DSO HELP waar kan ik het terug vinden? Nierpatienten mogen suiker, zover ik weet.... Ze moeten oppassen met fruit, melkproducten, volkoren producten en maar beperkt tot zich nemen.. Zout en eiwitten ook beperkt.. Stoffen als fosfor en kalium moeten ze mee oppassen.. Vet en suiker mogen ze wel.. Maar door de afvalstoffen in hun lijf hebben ze een andere smaak, en hebben ze liever iets hartigs dan iets zoets.... Dialyse patienten mogen niet veel drinken... DSO help me aub dan van dit idee af ....

Comment

Ik weet al weer waarvan ik het heb Universitair Ziekenhuis Antwerpen of UZA.... http://www.diabetes-transplantatie.b...atientjes.html Zijn die ook weer abuis en is het al "weer" achterhaald?
            Last edited by GeneralIx; 16-12-2009, 15:37. Reason: Link gefixt.

Comment

link werkt niet voor mij :S
              Fear is the mind killer

Comment

Link is bij deze gefixt.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Thanks for het fixen. Tja... toch maar vooral goed blijven letten op het flink veel drinken.

Dat eiwitten belastend zijn voor je nieren was op zich natuurlijk al bekend, dus klinkt wel logisch dat nierpatienten daarmee moeten uitkijken.

Verder blijf ik fan van zo puur en natuurlijk mogelijk eten. Dan krijg je misschien wel veel eiwitten binnen, maar wel in de natuurlijke vorm, samen de rest van de bestanddelen van waar het in zit.
                  Het is denk ik al een heel ander verhaal als je megaveel eiwitten binnenkrijgt via supplementen/shakes. Maar volgens mij gebruiken de meeste hier die toch ook vooral voor het laatste beetje extra. Echt als supplement, en niet als primaire eiwit aanlevering.
                  Last edited by sf01; 16-12-2009, 19:15.
                  Fear is the mind killer

Comment

Ik heb 414,4 gram eiwitten per dag, waarvan slechts 14,9 gram in een shake verwerkt zit.
                    De meeste eiwitten die ik dagelijks neem komen uit melk, kip, tonijn, eieren, kwark en corned beef.
                    Ik ben eigenlijk een enorme bofkont.
                    Vind alle voeding die nodig is voor massa-opbouw lekker, heb werkelijk met niets moeite, ook niet als ik elke keer hetzelfde moet eten.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                      Ik heb 414,4 gram eiwitten per dag, waarvan slechts 14,9 gram in een shake verwerkt zit.
                      De meeste eiwitten die ik dagelijks neem komen uit melk, kip, tonijn, eieren, kwark en corned beef.
                      Ik ben eigenlijk een enorme bofkont.
                      Vind alle voeding die nodig is voor massa-opbouw lekker, heb werkelijk met niets moeite, ook niet als ik elke keer hetzelfde moet eten.

lekker zeg corned beef....Niet veel zout in corned beef?

Geen zin om te googlen
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                        lekker zeg corned beef....Niet veel zout in corned beef?

Geen zin om te googlen
                        Ik neem 3 plakken per dag, op mijn brood.
                        Dat is 93 gram, 201 kcal, K=0,9 E=24,3 V=11,1 waarvan 5,1 verz.
                        Zout 0,9 gr.

Comment

Zout of natrium? Laatste moet je namelijk verdubbelen voor de zoutwaarde...
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zout of natrium? Laatste moet je namelijk verdubbelen voor de zoutwaarde...
                            Zout= 1,8gr.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                              Zout= 1,8gr.

Oeps dat is een hoop zout voor 100 gram beleg.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                                Oeps dat is een hoop zout voor 100 gram beleg.
                                Loop nou niet te zeiken Ash.
                                Het past keurig in mijn voedingsschema.
                                Ik ken er die een enorme hoeveelheid zout nemen en dan zeggen maar ik doe geen zout op mijn eieren.
                                Die gasten weten niet eens dat er in 1 ei al behoorlijk wat zout zit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X