saus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• saus

ik maak vaak een sausje bij mn rijst en kip..
    meel +kruiden en water
    dit is toch niet erg? volgens mij zit er geen vet in en meel zit veel koolhydraten in..
    of moet ik het voortaan droog eten?
    en bij volkoren pasta neem ik vaak tomatensaus uit een potje...... en dan voeg ik zelf gekookte stukjes kip toe

goed? ofniet?

als je er nog steedszo uitziet als op je avatar is het goed

en anders ook wel
    Groeten

Comment

haha nee dat is al echt een oude foto haha

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
        ik maak vaak een sausje bij mn rijst en kip..
        meel +kruiden en water
        dit is toch niet erg? volgens mij zit er geen vet in en meel zit veel koolhydraten in..
        of moet ik het voortaan droog eten?
        en bij volkoren pasta neem ik vaak tomatensaus uit een potje...... en dan voeg ik zelf gekookte stukjes kip toe

goed? ofniet?
        Wat is erg in jouw ogen?

Als je de voedingswaarde gewoon meeneemt in je dagtotaal en het past in je doel is er niks aan de hand. En als je gewoon een beetje saus gebruikt, zou ik me er niet druk om maken (als je 300 kcal aan saus neemt is het wat anders dan wanneer je 40 kcal aan saus neemt, bij wijze van spreken).

Daarnaast: je opmerking dat er geen vet in zit. Je weet inmiddels toch wel dat je vet nodig hebt en dat vet an sich niet dik maakt? Dit soort opmerkingen doet mij altijd vermoeden dat de poster een vetfobie heeft en nog steeds van mening is dat vet slecht is en dat je van vet dik wordt...
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

die pasta in pot schrijf ik wel de voedingswaarde van op
          maar de saus die ik zelf maak bloem + kruiden en water niet..
          ja alleen van dat bloem dan
          en van dat vet weet ik wel dat het goed is maar ik vroeg het met gewoon af
          en ook om te kijken hoe anderen het doen
          of ze het droog opeten?
          het is toch wel lekkerder met een sausje

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
            die pasta in pot schrijf ik wel de voedingswaarde van op
            maar de saus die ik zelf maak bloem + kruiden en water niet..
            ja alleen van dat bloem dan
            en van dat vet weet ik wel dat het goed is maar ik vroeg het met gewoon af
            en ook om te kijken hoe anderen het doen
            of ze het droog opeten?
            het is toch wel lekkerder met een sausje
            Als jij het gewoon binnen de perken houdt met die saus, zou ik me er niet al te druk om maken.

Reken anders voor de zekerheid eens na hoeveel kcal je er ongeveer mee binnen krijgt. Als dat niet schrikbarend veel is, hoef je je nergens druk om te maken (een 50 kcal bijvoorbeeld zal echt geen groot verschil maken op een dagtotaal).

Wil je het zekere voor het onzekere nemen of een onzeker gevoel bij jezelf wegnemen, dan reken je die voedingswaarden mee in je dagtotaal.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Je zit in de bulk, lekker boeiend?

Comment

Originally posted by gameface View Post
                Je zit in de bulk, lekker boeiend?
                Ow meneer zit in de bulk? Dan zou ik me helemaal nergens druk om maken...

Comment

oke
                  thanks

Comment

Dat ene sausje zou niet echt het verschil maken.....gewoon eten en al helemaal als je in de bulk zit gewoon alles eten:P

Comment

Zolang het zo'n soort sausje is en geen gesuikerde vette kant-en-klaar rommel uit een zakje hoef je je nergens druk om te maken.

Overigens zijn er vele ingredienten om sauzen van te maken die je zelfs kunnen helpen spieren te bouwen en vet te verliezen. Enkele voorbeelden:

- mosterd
                      - sambal
                      - azijn
                      - rode wijnazijn
                      - olijfolie
                      - knoflook
                      - diverse keukenkruiden en specerijen zoals nootmuskaat, kaneel, tijm, oregano, rozemarijn, peterselie en bacillicum.

Zoals jij het doet is het ook geen slecht alternatief, maar zorg dat je nooit je vreten in sauzen verzuipt
                      Het is maar een beetje voor de smaak he.
                      Die 40 kcal extra (ongeveer) zullen je doelen niet zo zwaar ondermijnen.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                        Zolang het zo'n soort sausje is en geen gesuikerde vette kant-en-klaar rommel uit een zakje hoef je je nergens druk om te maken.

Overigens zijn er vele ingredienten om sauzen van te maken die je zelfs kunnen helpen spieren te bouwen en vet te verliezen. Enkele voorbeelden:

- mosterd
                        - sambal
                        - azijn
                        - rode wijnazijn
                        - olijfolie
                        - knoflook
                        - diverse keukenkruiden en specerijen zoals nootmuskaat, kaneel, tijm, oregano, rozemarijn, peterselie en bacillicum.

Zoals jij het doet is het ook geen slecht alternatief, maar zorg dat je nooit je vreten in sauzen verzuipt
                        bedankt ik zal het opschrijven en vanavond een beetje experimenteren met de saus!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post

- mosterd
                          - sambal
                          - azijn
                          - rode wijnazijn
                          - olijfolie
                          - knoflook

Ik wou dat over de kruiden zeggen, maar jij was me al veel uitgebreider voor

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X