boter moet verboden worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• boter moet verboden worden

SpitsNieuws : 'Boter moet verboden worden'

Wat moet ik denken van dit artikel? Vind het een beetje een raar artikel, alsof dat beetje boter zon verschil maakt. Ik dacht juist dat boter zo goed was.

Verzadigde vetten.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
      Verzadigde vetten.

Die heb je ook nodig.

Laatste regel van dat bericht.

Rood vlees en kaas moet ook verboden worden.

Zijn leip geworden geloof ik.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

laat ze eerder een campagne voeren tegen snoep en suikers.

Comment

Daar gaan we weer. Verzadigd vet is niet slecht. Het is suiker die de mensen de das om doet.

Echt, een mongool start een onderzoek 30 jaar geleden. Zegt "verzadigd vet is slecht". nou hij onderzoekt 22 landen. Oh wat jammer denkt hij, er zijn maar 7 landen die mijn theorie ondersteunen, die ander 15 tellen niet. Oh in zwitserland nam het verzadigd vet gebruik met 20% toe en de hart en vaatziekten name juist af. Nee nee, dat moet ik niet vermelden, want dan kan ik mijn bullshit niet verspreiden.

Die gast die zegt boter verbieden, die borduurt op deze bullshit voort. Hij stelt vast dat er veel boter gebruikt wordt, maar heeft zeker geen onderzoek gedaan wat nou precies dat boter met een mens doet.
          Als die gast nou zegt "suiker verbieden" dan was ik het met hem eens.
          In 90% van onze voeding zit HFCS, dat moeten ze aanpakken. Blijf van mijn boter af. Wat moet ik, met water koken?

De agressie is niet tegen jou gericht hoor, puur tegen al dat bullshit wat ze willen verbieden. Ze willen ook al een milieuheffingen op vlees, ook zo een onzin.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            Die heb je ook nodig.
            Ze zijn mischien niet slecht in kleine mate maar ik betwijfel nog steeds of je ze nodig hebt. Ik eet voornamelijk alleen maar onverzadigde vetten. Daar zitten ook verzadigde vetzuren tussen. Mocht ik ze nodig hebben, wat ik betwijfel, dan krijg ik ze toch binnen. Denk echter nog steeds dat "onverzadigde vetten" over het algemeen volstaan. En dat "verzadigde vetten" meer na dan voordelen met zich mee brengen.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Persoonlijk vind ik het trouwens totaal verkeerde beeldvorming maar ik wist niet hoe jullie er over dachten.

Comment

Dit is dus met elk onderzoek aan de hand....Wie heeft er dan gelijk?

Comment

Als ik me niet vergis zegt die kerel in dat filmpje van "evil carbs & obesidy" zelf ook nog dat verzadigde vetten, zonder twijfel de LDL cholesterol omhoog jagen als er te veel is word genomen en dat deze ook zorgen voor hart en vaat ziekten.

Dat fructose dit alleen maar "vergergerd".
                  The Sky Ain't The Limit

Comment

En een andere onderzoeker beweert weer dat je verzadigde vetten nodig hebt.

Zo zijn er nog tig onderzoeken waarvan de 1 de andere tegenspreekt....

Comment

Of dat onderzoeken totaal niet op elkaar betrekking hebben, dat er andere dingen worden bedoeld en dat je ze niet kan vergelijken...

Comment

Ze zijn mischien niet slecht in kleine mate maar ik betwijfel nog steeds of je ze nodig hebt. Ik eet voornamelijk alleen maar onverzadigde vetten. Daar zitten ook verzadigde vetzuren tussen. Mocht ik ze nodig hebben, wat ik betwijfel, dan krijg ik ze toch binnen. Denk echter nog steeds dat "onverzadigde vetten" over het algemeen volstaan. En dat "verzadigde vetten" meer na dan voordelen met zich mee brengen.
                        Dat kun je wel denken, maar dat is niet zo.

Hier nog even een link naar mijn topic

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...et-slecht.html

Even een paar gedeeltes eruit gepikt:

Gezondheidsexperts in veel landen zijn van mening dat aderverkalking en hartinfarct voorkomen kunnen worden met gezonde voeding. Wie de literatuur op dit gebied door de jaren heen heeft gevolgd, weet echter dat de definitie van ‘gezonde voeding’ voortdurend verandert. Aanvankelijk werd aangenomen dat we de inname van alle soorten vet moesten verminderen. Dit geloof berustte op een artikel van de Amerikaanse fysioloog Ancel Keys, een van de grondleggers van de cholesterolcampagne. In zijn artikel presenteerde Keys een perfect lineair verband tussen de sterfte aan hartinfarcten en de vetconsumptie in 6 landen. In de landen waar de vetconsumptie het hoogst was, was de hartdodelijkheid het hoogst en andersom .

Maar Keys speelde vals. In die tijd waren er namelijk al gegevens van 22 landen beschikbaar en als alle landen werden geincludeerd, bleef van het verband weinig over .

Een paar jaar later volbracht Keys een nieuwe studie, die hij ‘Seven Countries’ doopte. Dit maal had hij zeven landen gekozen en in elk land 2 of 3 bevolkingsgroepen, die diverse klinische en laboratoriumproeven ondergingen. Een doorsnede van elke groep werd gevraagd naar de dagelijkse voedingsgewoonten. De grootte van die groepen is niet bekend. Met hulp van lokale onderzoekers werden de deelnemers enkele jaren gevolgd en men zocht naar een verband tussen de klinische observaties en de voeding .

In tegenstelling tot in de eerste studie werd in Seven Countries geen verband gevonden tussen de totale vetconsumptie en de sterfte aan hart- en vaatziekten; in plaats daarvan identificeerde Keys verzadigd vet als boef. Hoe meer verzadigd vet er in een land werd gebruikt, hoe hoger de hartdodelijkheid gedurende de observatieperiode.

.....

Als het hartinfarct zou worden veroorzaakt door te veel dierlijk vet in de voeding, dan zou een toenemende consumptie ervan in een land moeten leiden tot een hogere sterfte aan hartinfarcten en andersom. In sommige landen klopt dat en de resultaten van deze landen zijn daarom gebruikt als argument voor de cholesterolcampagne. In evenzovele landen werd een toename van de consumptie van verzadigd vet echter gevolgd door een gelijkblijvende, of, vaker nog, een afnemende infarctsterfte .

In Zwitserland nam de sterfte als gevolg van hartinfarcten bijvoorbeeld af na de Tweede Wereldoorlog, terwijl het gebruik van dierlijk vet in dezelfde periode met 20 % toenam. Een vergelijkbaar patroon is in veel landen waargemomen .

----

Het onderzoek van die keys is alles behalve waterdicht

Comment

Verzadigde vetten is de verzamelnaam van de groep vetzuren waar de meeste "verzadigd" van zijn. Maar dus ook onverzadigde.

Onverzadigde vetten is de verzamelnaam van de groep vetzuren waar de meeste "onverzadigd" van zijn. Hier zitten dus ook verzadigde tussen.

De benaming van de groep vetzuren word dus bepaald aan de hand van de vetzuren die de overhand hebben. Je krijgt dus meestal met "onverzadigde vetten" ook verzadigde vetzuren binnen en vice versa.

Snappie? Beetje kort door de bocht. Maarjah, hoop dat ik het goed uitgelegd heb.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Als ik me niet vergis zegt die kerel in dat filmpje van "evil carbs & obesidy" zelf ook nog dat verzadigde vetten, zonder twijfel de LDL cholesterol omhoog jagen als er te veel is word genomen en dat deze ook zorgen voor hart en vaat ziekten.

Dat fructose dit alleen maar "vergergerd".
                            Volgens mij heb ik een ander filmpje gezien.

Comment

Die gast in het filmpje wat ik gepost had liet zien waar de meeste onderzoekers hun basis vandaan halen. Uit een niet kloppend onderzoek van de jaren 0. En daarom komen de meeste onderzoekers tot foute conclusies.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X