Kleine sip bourbon voor het slapen negatieve invloed op sportprestaties?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine sip bourbon voor het slapen negatieve invloed op sportprestaties?

Ik heb een paar flesjes lekkere bourbons staan.. waaronder een Jack Daniels Silver Select (100 proof, 50% alc) en een Single Barrel (45%).

Nou vind ik het heerlijk om voor het slapen in bed te gaan liggen en onder het genot van een bodempje (lees: minder dan 1 cm in een tumbler) Jack Daniels Silver Select of Single Barrel te sippen.. Nou weet ik dat alcohol de sport prestaties niet positief beinvloed.. maar ik raak gewoon eerder in slaap en ik lijk ook fitter wakker te worden.

Ik zie het als een wijntje drinken savonds alleen jammer dat er niet zoveel ijzer in wiskey zit als in rode wijn..

Ik doe dit wel 3/4 keer per week en drink absoluut niet meer dan 1 bodempje zodat ik alleen die hele lichte ontspannende roes over me heen krijg en de smaakpapillen streel met de heerlijke smaak van de beide tennessee's

Ik drink 's weekends verder helemaal geen alcohol tijdens het stappen.

Wat denken jullie? Kan dit erg veel kwaad?
    "The only thing worse than failing is not trying."

Ligt er een beetje aan wat je doelen zijn denk ik, als je gewoon sportief wil blijven zijn lijkt het me niet zo'n probleem. Als je echt bodybuilding ambities hebt denk ik dat je het beter kan laten.
    Groeten

Comment

Als je jezelf maar in de hand houdt.

Had wel laatst een onderzoek gezien dat je wel sneller slaapt maar dat de kwaliteit van de slaap zwaar achteruit gaat. Weet niet in hoeverre dit met een klein slokje ook van toepassing is.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Ben het eens met Revius. Om even een ie**************** extreem voorbeeld te geven: Als ik mezelf ladderzat zuip ben ik zo weg, maar kan niet zeggen dat ik dan echt bepaald uitgerust wakker word ofzo. Verre van. Dus op dat gebied kan dat kwaliteitsslaap verhaal wel kloppen. Maar goed jezelf ladderzat zuipen is natuurlijk weer iets heel anders dan een klein glaasje.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Probeer het uit. Een maandje geen alcohol, een maandje meer. Kom je er vanzelf achter wat zwaarder weegt, je nachtrust of je alcohol.
          Lijkt mij eerlijk gezegd nogal sterk dat alcohol alleen voor een goede nachtrust kan zorgen, zou logischer zijn als het tussen de oren zat.

Comment

Het glaasje wiskey is een soort avond ritueeltje om te ontspannen.. het gaat hierbij ook niet om de alcohol.. ik neem zo'n kleine hoeveelheid dat ik het amper voel dat ik alcohol tot me genomen heb. Het is zo'n hele lichte roes die je eigenlijk alleen opmerkt als je in een stille omgeving bent. Ik wordt gewoon lekker warm en ontspannen van binnen..

Comment

Originally posted by Revius View Post
              Ligt er een beetje aan wat je doelen zijn denk ik, als je gewoon sportief wil blijven zijn lijkt het me niet zo'n probleem. Als je echt bodybuilding ambities hebt denk ik dat je het beter kan laten.
              Precies.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

je schrijft op zoon manier dat het lijkt alsof je graag horen wil dat het ok is. Maar ik zal het wat explicieter neerzetten. het zal ten alle tijden ten koste gaan van je resultaten. Het is dus een afweging die je maakt.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                  Het glaasje wiskey is een soort avond ritueeltje om te ontspannen.. het gaat hierbij ook niet om de alcohol.. ik neem zo'n kleine hoeveelheid dat ik het amper voel dat ik alcohol tot me genomen heb. Het is zo'n hele lichte roes die je eigenlijk alleen opmerkt als je in een stille omgeving bent. Ik wordt gewoon lekker warm en ontspannen van binnen..
                  Heb je wel eens melatonine geprobeerd? Slaap je ook goed van en de kwaliteit van je slaap wordt positief beinvloed.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

@Dynobet: Ik zou het inderdaad niet graag opgeven.. maar ik probeer er achter te komen of dit geen positieve invloed kan hebben.. in de mate waarin ik het doe. Ik heb namelijk het idee dat ik eerder in een kwalitatief goede slaap terecht kom omdat ik eerder onstpannen ben na een drukke dag en eerder mijn hoofd leeg heb..

Is puur mijn ervaring.. Ik ben gewoon benieuwd wat de profs hierover te zeggen hebben hier

Comment

Originally posted by Cidious View Post

Is puur mijn ervaring.. Ik ben gewoon benieuwd wat de profs hierover te zeggen hebben hier
                      Die zitten hier maar weinig.

Ontopic:

Als je doel echt bodybuilding is en je volgt een strak dieet dan zou ik de alcohol er per direct uitmieteren. Het zal je prestaties ondermijnen, ook al is de consumptie gering.
                      Ben je gewoon een fanatieke krachtsporter die niet perse gortdroog op een podium wil staan? Drink dan gewoon lekker je bodempje als je je daar goed bij voelt maat!
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat 1 slokje neemt en dan een lichte roes krijgt.
                        Volgens mij voelt de meest ongeoefende drinker die roes pas na 1 slok.
                        Wat de rest zegt als je er prettig bij voelt moet je het zelf weten.

.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X