Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Ik ben 17 jaar en fitness nu een jaar serieus. Ik fitness zo'n 4/5 keer in de week. De laatste maanden heb ik ook aardag wat kilo's weight gainers naar binnen gewerkt met als doel aan te komen in (spier)massa. Resultaat: niks!
    Dus besloot ik me eens te verdiepen in alles wat bij het fitness en eten komt kijken. Zo kwam ik er al gauw achter dat zonder een goede voedingsbasis je zo veel shakes kan drinken als je wilt maar je er niet veel mee zult bereiken. En dat deze weight gainers dus als toevoeging op je schema dienen.

Gegevens:
    Leeftijd: 17
    Lengte: 183
    gewicht: 67 kg
    Kcal nodig per dag: 3150
    BMI: 19,7
    vetpercentage: 10%
    Doel: In (spier)massa aankomen

Nu heb ik dus een voedingsschema samengesteld met ''eetmeter2002''.
    Mijn schema staat hieronder als bijlage. Zouden jullie kunnen kijken of het iets is geworden? En wat er dan goed en/of fout aan is.
    En of het gebruik van shakes erbij nodig is als aanvulling?
    Zo ja welke soort?

Alsvast bedankt allemaal!
    Attached Files
    Last edited by MassBuilder; 16-02-2010, 19:03.

de meeste ingredienten zijn wel gezond maar de echte essentsiele gerenten zitten er niet in.

-denk aan snelle eiwitten in de ochtend:
    voorbeelden: ei-eiwit (eiwit shake isolaat, kun je pas gebruiken als je voedingschema in oorde is.
    -brinta als je wakker word (als dat mogelijk is)
    -kwark voor het slapen gaan
    -vanilavla eruit, boter eruit
    -frisdrank eruit.
    -kipfilet rauw????
    - banaan niet in de ochten neem brinta.
    -voeg noten toe zoals, cashew noten, walnoten, pinda's
    s' ochtends geen vetten
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Oke, bedankt voor de tips! Ik wacht nog even andere reacties af voordat ik m'n schema weer aanpas.

Comment

Je totalen zijn verkeerd, veel te veel koolhydraten. Te weinig eiwitten en te weinig vetten. Lees de zomersticky eens door, daar steek je nog veel meer van op.

Verder, pluk een excel voedingschema uit iemand anders z'n topic zodat het veel overzichtelijker word en makkelijker aan te passen voor jezelf.

Nog verder, als jij je voeding in orde hebt en wat calorieén boven op je behoefte gooit is een shake echt niet nodig. Je mag het wel gebruiken als aanvulling als het niet lukt om met voeding aan je kcals te komen.

Succes.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hier een verbeterd schema. Wat denken jullie van de verandering?
          Attached Files

Comment

die eetmeter is wel gemakkelijke maar ik vind niet uit hoe je waarden kan toevoegen aan een eigen recept. Iemand die het kan illustreren met screenshots?

Bedankt
            Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X