Nieuw voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw voedingschema

Heey bbers,

Ben er achter dat ik al jaren veels te weinig eet waardoor ik toch aangekomen ben en waarschijnlijk in spaarstand/surrvival ben geraakt.

Wil het weer gaan oppaken met een goed voedingsschema maar hoe kom ik uit die spaarstand en hoe lang gaat dat duren?

Ik heb een cut schema gemaakt zouden jullie mij kunnen vertellen of dit schema een beetje deugt.

Train al een aantal jaartjes maar echt intensief laatste anderhalf jaar.
    De zomer komt er weer aan en wil het weer gaan oppakken.

Ben van plan eerst krachttraining te gaan doen, en geen cardio
    Is dit een goede keuze? of toch cardio erbij pakken HIIT?

Alle stickies gelezen maar nog steeds wat vragen wil echt serieus aan de slag !

Alvast bedankt
    Attached Files

Hoelang je in een spaarstand zit kan heel erg verschillen volgens mij.

Cardio is geen must.. mocht je na een tijdje geen vet meer verbranden kan je evt. cardio gaan doen.

@schema
    Minder carbs meer EW.

Verder heb ik er niks aan toe te voegen.

Comment

@ gameface thnx voor je commentaar ik zit alleen even te denken wat ik er dan zou moeten bijvoegen om die meer eiwitten te halen en minder carbs

Iemand ideeën?

Comment

beetje die standaarddingen? (koolvis/pangafilet, kipfilet, tonijn)

Comment

p.s. waarom komkommer, sla en appel? komkommer en sla is water en appel zitten suikers in. vervang het liever door 200gr normale groenten. (ik vind groenten iig belangrijk maar volgens mij ook hier genoeg mensen die er maling aan hebben) ook die maaltijd om half 3 kan je geen goede maaltijd noemen. bestaat enkel uit eiwitten namelijk. misschien heb je wat aan mijn schema als voorbeeld?

groetjes

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...kt-niet-5.html pagina 5

Comment

Je zit in spaarstand en wat doe je om eruit te komen, juist cutten. Ik vind het heel erg dom om nu onder je behoefte te gaan eten en te verwachten dat je zo uit de spaarstand komt.

Mijn advies. Ga eerst een tijd op of boven je onderhoud eten en zorg dat je metabolisme weer opgang komt, voordat je überhaupt aan cutten begint te denken. Succes ermee

Comment

@ Viking
                Dankje, ik zal even naar je voedingschema kijken en bij mij het een en andere aanpassen.

@ Misterfit
                Ik dacht aan cutten omdat, ik nu rond de 24 % zit wat veel is maar je hebt wel gelijk me metabolisme is volgens mij wel echt naar de kloten. Hoelang stel je dan voor om op onderhoud te gaan eten of iets erboven?

Comment

Ik zou 2 a 4 weken aan houden, gok ik. Heb nog nooit echt met een spaarstand te maken gehad, dus weet niet hoelang het duurt, voordat alles weer op peil is. Misschien dat een andere bodynetter het wel weet.

Feit blijft echter, dat je metabolisme niet echt gaat stijgen, als je onder je behoefte gaat zitten.

Mocht je niet in spaarstand zitten, is het alsnog raadzaam om om de zoveel tijd even weer op onderhoud te gaan eten, zodat je metabolisme weer kan stijgen.

Comment

Ok dat ga ik dan eerst doen bedankt, maar nog een vraagje ik had het net allemaal even herberekend met 86 kilo en 24 % bodyfat op voedingsbehoefte.nl en kom nu op hele andere waardes

Lichaamsgewicht: 86 KG
                    Lichaamsvet percentage: 24%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2596 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 144 Gram
                    Dagelijkse behoefte vetten: 58 Gram
                    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 375 Gram

Klopt dit wel? dit zijn wel heel erg veel carbs lijkt me?

Comment

Originally posted by boebaa View Post
                      Ok dat ga ik dan eerst doen bedankt, maar nog een vraagje ik had het net allemaal even herberekend met 86 kilo en 24 % bodyfat op voedingsbehoefte.nl en kom nu op hele andere waardes

Lichaamsgewicht: 86 KG
                      Lichaamsvet percentage: 24%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2596 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 144 Gram
                      Dagelijkse behoefte vetten: 58 Gram
                      Dagelijkse behoefte koolhydraten: 375 Gram

Klopt dit wel? dit zijn wel heel erg veel carbs lijkt me?
                      lees zomersticky en je weet precies wat anders moet zijn

(inderdaad teveel carbs en te weinig vetten en eiwitten)

Comment

Daar had ik het eerst op gebaseerd dus dan hou ik dat gewoon aan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X