Opzet bulkschema (men eerste :P)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opzet bulkschema (men eerste :P)

Ik ben al de hele week bezig om mijn eetpatroon in de goede richting te schoppen en heb zon beetje een schema voorbereidt om als leidraad te hanteren.

Is dit schema een beetje redelijk? Graag opmerkingen want ik wil hem zeker wel optimaal maken Ik vermoed eigenlijk al dat jullie hem nergens op vinden slaan dus ben benieuwd

Moet ik trouwens bij de opzet van het schema nog onderscheid gaan maken? Tussen bijvoorbeeld koolhydraten, waarvan geen suiker e.d.?

Mijn lengte 1.89m, gewicht 76kg, werk: kantoor:P dus al een laag onderhoud

Ben benieuwd!!
    Attached Files
    Sinds mijn 14de nog nooit aan sport gedaan! Bizar hé :P ì.í
    BP 2x50 (10x30), MP 2x40 (10x30) 2e week :P

Veel brood maar de totalen komen goed uit met je doelen.
    Je hoeft geen verschil te maken tussen suikers en complexe koolhydraten, gwn zoveel mogelijk van de complexe nemen omdat deze geleidelijker energie leveren.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik zou meer vet en eiwitten eten, koolhydraten leveren alleen energie,
      Eiwitten zorgen voor spierherstel en vetten voor je hormonen, dus ook testosteron.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Ik vindt het te weinig. 2800 kcal is tog geen bulk?

Roos vicee ook eruit.. allemaal suikers.

Neem je niks voor of na je training? Whey? Dextro?

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
          Ik zou meer vet en eiwitten eten, koolhydraten leveren alleen energie,
          Eiwitten zorgen voor spierherstel en vetten voor je hormonen, dus ook testosteron.
          Ok wat meer vet (gezonde, dus meer pindakaas! )

Originally posted by Wasofski View Post
          Veel brood maar de totalen komen goed uit met je doelen.
          Je hoeft geen verschil te maken tussen suikers en complexe koolhydraten, gwn zoveel mogelijk van de complexe nemen omdat deze geleidelijker energie leveren.
          Ok dat is mooi, ik let er wel zoveel mogelijk bij op dat er niet teveel suiker tussen zit, vandaar de kwark en brinta

Originally posted by gameface View Post
          Ik vindt het te weinig. 2800 kcal is tog geen bulk?

Roos vicee ook eruit.. allemaal suikers.

Neem je niks voor of na je training? Whey? Dextro?
          Het lijkt weinig maar ik werk parttime op kantoor en studeer in deeltijd, mijn dagelijks onderhoud is volgens een berekening van een (volledig) maar leeg voedingsschema, welke hier op het forum geplaatst was, rond de 2300 a 2400.

Ik neem sochtends 20gr whey isolaat bij men brinta.
          Voor het trainen 20 gr whey isolaat (zal ik daar maar 40 van maken?)
          Na het trainen 20 gr whey isolaat en ongeveer 30 gr Dextro Pro.
          Ik train 3x in de week en begin as zaterdag al met splitten op aanraden van mijn instructeur... (motivatie, kennis ik had het al mooi op een rijtje vondt ie)

Bedankt jongens! gaat zo nog goedkomen

Kan ik voor het trainen beter 40gr whey nemen?

En ik ben ook van plan om het volgende in huis te halen, is dat al aan te raden voor me?

- Waxy Maze
          - BCCA Recovery Formula
          - Complex Carb Gainer (voor als ik niet aan goed ontbijt kom door welke redenen dan ook)

Comment

Hoezo heb je die whey en dextro in je schema verwerkt?

Comment

Die staan er nu niet in verwerkt, eigenlijk zou ik ook een schema voor 2 dagen moeten maken, de dagen waarop ik train en de dagen waarop ik niet train, echter doe ik het wel zo dat ik op de dagen dat ik train wel dezelfde gestelde doelen haal, het is zeg maar iets wat ik elke dag na ga.

Ik heb hem trouwens even aangepast ivm de trainingsdagen
              Attached Files

Comment

Ik vindt dat je nog weinig eet. Dit wil zeggen dat 2200 je behoefte is? Never. Ik schat je behoefte ongeveer 2500 en je kan beter 3000 kcal eten.

En haal die hap klaar ontbijtkoek eruit.

Comment

kijk hier heb ik wat aan ontbijtkoek eruit, waxy maize toegevoegd in de ochtend, ik zal mijjn aangepast schema straks nog posten (met de trainingsdagen daarin apart vermeld omdat die anders verlopen)

echter heb ik nog wel een vraag en uitgaand van het forum kom ik niet tot 1 duidig antwoord uit,

ik zal mijn schema baseren op 3000 kcal wat is hierin dan de optimale verdeling?

b.v. 3000kcal, 167gr eiwit, 358gr koolhydraten, 100gr vet?

of zou ik het vet moeten beperken tot de VVM?

Comment

Ik zou iets meer eiwit eten (rond de 200gr).
                    Verdeling van koolhydraten en vetten is wel goed, maar op niet trainingsdagen kan je bv meer vetten eten en wat minder koolhydraten.
                    @ ketIF

Comment

ok ik verhoog de eiwitten naar 190, dat is dan 2,5gr per kg, ik zeg hier gelijk bij dat ik mijn schema om de tijd weer aanpas aan mijn ondertussen gewijzigde gewicht :P gaat redelijk snel bij mij want in december woog ik nog 70 :P ff schema aanpassen en dan post ik hem

Comment

en de aangepaste versie,

zonder de zondag, dat is mijn junkdag :P mc donalds, patat, kip, loempia, waxy maize, hotdog e.d. noem maar op :P vaak wat minder gezond maar zoals ik ergens al las een goede kick voor metabolisme
                        Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X