nieuw voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw voedingsschema

Ey, wil nu echt serieus een voedingsschema maken. Eh.. zal ff wat info over mij neerzetten:

Leeftijd: 17
    Gewicht: 55
    Lengte: 1.72
    BF: 9% +-

Calorien behoefte: 2222, maar wil aankomen, dus 2722.

Koolidraten: 35%
    Protein: 45%
    Fat: 20%

Heb uitgerekent dat ik dit nodig heb per maaltijd als ik het verdeel in 6 maaltijden per dag:

CARBOHYDRATE PROTEIN FAT GRAMS PER DAY 238g
    306g
    60g
    GRAMS PER MEAL 39.7g
    51g
    10g
    CALORIES PER DAY 953 cals
    1225 cals
    544 cals
    CALORIES PER MEAL 158.8 cals
    204.2 cals
    90.7 cals

Kunnen jullie mij alsjeblieft verder helpen in de goeie richting ?

alvast bedankt !

Naruto

Ik zou meer eten, je vetpercentage is ook al laag en veel weeg je niet dus mag gerust wel wat meer.

Comment

Ik ben het met tommy eens. Ga maar gerust op 3000 kcal zitten. Ik zou niet zo met procenten denken.
      2.5x je lichaamsgewicht EW
      30% vet
      rest KH

Ik heb nog wel zo een lege schema waar je alleen je producten hoeft aan te klikken, wil je dat?

Maak dan een schema en plaats het hier neer, dan geven wij advies voor eventuele aanpassingen.

Comment

Ja graag, dat lijkt me handig ^^. Oke, dan doe ik 3000 kalorien. Eh.. zal dan hier mijn ideen neerzetten.. eh.. qua eiwitten etc weet ik niet precies hoeveel ik erdan nog moet enz, maar dat zie ik dan straks hopelijk in dat schema, en kan ik het nog dan aanpassen.

7:00 Bak brinta ( 250ml melk ) + glas water ( 300ml )

9:00 4 broodjes pindakaas + glas melk & water ( 300ml )

11:00 4 broodjes met kipfilet + glas melk & water ( 300ml )

15:00 Banaan + glas melk

18:00 eten wat de pot schaft ( meestal houd dat wel in richting macoroni, aardappelen, groene bonen, brocoli, rijst etc )

Na workout: glas melk, ei, banaan + yoghurt

21:30: bakje cashewnoten ongezouten ( 170gram )

Comment

Voedingsschema_leeg.xls

Ik zie nu al een aantal dingen maar zet het eerst maar in een schema en dan zien we wel verder .

Comment

Ty ^^ eh.. heb geprobeerd meeste dingen erin te zetten, maar sommige gingen dan weg ofzo en sommige zitten er dus niet in.. hopelijk kunnen jullie me helpen met het verbeteren natuurlijk.
            Attached Files

Comment

Hij doet het niet bij mij :S. Bij mij staat overal NAAM#.. raar.

Comment

Vaag.. ff nog keertje proberen, heb ff op andere naam opgeslagen, mss helpt dat.
                Attached Files

Comment

Ik denk eerder dat het aan mij ligt dan aan jouw.

Comment

Idee wat ik wou doen kan niet.. zou je me aanwijzingen kunnen geven enz ? dan voer ik dat in, en zeg ik hoeveel % dat dan is enz ?
                    Last edited by Naruto rulezz; 20-02-2010, 00:39.

Comment

Originally posted by Naruto rulezz View Post
                      Ja graag, dat lijkt me handig ^^. Oke, dan doe ik 3000 kalorien. Eh.. zal dan hier mijn ideen neerzetten.. eh.. qua eiwitten etc weet ik niet precies hoeveel ik erdan nog moet enz, maar dat zie ik dan straks hopelijk in dat schema, en kan ik het nog dan aanpassen.

7:00 Bak brinta ( 250ml melk ) + glas water ( 300ml )

9:00 4 broodjes pindakaas + glas melk & water ( 300ml )

11:00 4 broodjes met kipfilet + glas melk & water ( 300ml )

15:00 Banaan + glas melk

18:00 eten wat de pot schaft ( meestal houd dat wel in richting macoroni, aardappelen, groene bonen, brocoli, rijst etc )

Na workout: glas melk, ei, banaan + yoghurt

21:30: bakje cashewnoten ongezouten ( 170gram )

Heb je dit in je schema?

Zorg voor 2.5x je lichaamsgewicht aan eiwitten
                      30% vetten
                      rest KH

Neem je geen whey ofzo?
                      Neem ook kwark bij je cashewnoten in de avond.

Hoeveel calorien en KEV is dit?

Comment

Ik weeg 57.2 kilo x 2.5 = 143 gram eitwitten dus. = 3000:143 = 21% eiwitten.

30% vetten dus.
                        rest kalorien en dat is dan 49%.

Nee neem geen whey of iets in die richting. Kom nu uit op dit:

24% Eiwitten en heb dit dus nodig volgens berekeningen: 21% eiwitten
                        55% kalorien ----------------------------------------- 49% kalorien
                        21% vetten ------------------------------------------ 30% vetten

Ik ga nu slapen, voor de volle 8 uur + :P. Weltrusten jullie alvast. Hopelijk heb je iets aan deze info ^^.

Comment

Ik weeg 57.2 kilo x 2.5 = 143 gram eitwitten dus. = 3000:143 = 21% eiwitten.

30% vetten dus.
                          rest kalorien en dat is dan 49%.

Nee neem geen whey of iets in die richting. Kom nu uit op dit:

24% Eiwitten en heb dit dus nodig volgens berekeningen: 21% eiwitten
                          55% kalorien ----------------------------------------- 49% kalorien
                          21% vetten ------------------------------------------ 30% vetten

Ik ga nu slapen, voor de volle 8 uur + :P. Weltrusten jullie alvast. Hopelijk heb je iets aan deze info ^^.
                          Zo zou je het idd kunnen doen. Ik vindt het jmmr dat ik je schema niet kan zien. Heb je wel kwark voor het slapen gaan?
                          Oo, en dextrose na de training.

Comment

kwark wel ja, zal ik vandaag dan ff kopen :P, doe normaal yogurt 0% vet :P. En dextrose zijn toch van die energie snoepjes ? zo ja, die heb ik volgensmij ook wel, anders zie kwark :P.

Comment

kwark wel ja, zal ik vandaag dan ff kopen :P, doe normaal yogurt 0% vet :P. En dextrose zijn toch van die energie snoepjes ? zo ja, die heb ik volgensmij ook wel, anders zie kwark :P.
                              Je hebt ze ook als poeder vorm.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X