Kipschnitzel ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ashley View Post
    Ja dat is als je hem zelf maakt. Een Schnitzel uit de supermarkt is echt niet dezelfde kwaliteit kip als dat je hem zelf maakt.
    Als ze iets anders gebruiken dan een filet, dan is het gewoon geen schnitzel meer, maar houdt men de mensen voor de gek. Ik zou zodadelijk wel even in de supermarkt kijken wat er precies op staat.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
      Waar haal je deze bullshit vandaan? Volgens mij heb ik al uitgelegd wat een schnitzel is. Je neemt een stuk filet en maakt er een "Schmetterlingschnitt" in (ken de nederlands woord niet, dit is in ieder geval een bepaalde snee in de filet). Hierdoor wordt de filet platter en kun je hem makkelijk met een vleeshamer plat slaan (als hij te dik is, sla je het vlees kapot). Vervolgens doe je er paneermeel gemengt met ei op en bak je het kort in de pan. Niks geen restvlees. Het is gewoon een dungeslagen filetje met paneermeel erom heen.
      Waarschijnlijk restvlees ..... moet je toch wel begrijpen? Olde Whiner Schnitzel

Nog even ontopic:

-Tot we weten wat we precies in de Schnitzels uit de supermarkt liggen, is het moeilijk te zeggen of het gezond of ongezond is.
      Naar mijn idee is een Schnitzel uit de supermarkt kwa vleesstructuur net een chicken nugget. Dus hoe zeker het is of dit echt een dungeslagen filetje is betwijfel ik. Als je het zelf maakt neem je het zekere voor het onzekere, en daarnaast krijg je waarschijnlijk ook nog voldoening omdat je het geweldige stukje vlees helemaal zelf gemaakt hebt.

Comment

Originally posted by yyyounes View Post
        Waarschijnlijk restvlees ..... moet je toch wel begrijpen? Olde Whiner Schnitzel

Nog even ontopic:

-Tot we weten wat we precies in de Schnitzels uit de supermarkt liggen, is het moeilijk te zeggen of het gezond of ongezond is.
        Naar mijn idee is een Schnitzel uit de supermarkt kwa vleesstructuur net een chicken nugget. Dus hoe zeker het is of dit echt een dungeslagen filetje is betwijfel ik. Als je het zelf maakt neem je het zekere voor het onzekere, en daarnaast krijg je waarschijnlijk ook nog voldoening omdat je het geweldige stukje vlees helemaal zelf gemaakt hebt.
        Het probleem is, als ze restvlees gebruiken om er een "schnitzel" van te maken, het geen schnitzel meer is. Ik heb trouwens op de verpakking van schnitzels gekeken en het is wel degelijk van filet gemaakt.

Comment

@ misterfit

Ik ben ook wezen kijken bij de AH en de Jumbo maar ik zag ook niet dat er restvlees gebruikt is bij het maken van een schnitzel. Ik vraag me af welk slecht merk dat dan wel doet....
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Bekijk deze aflevering van Keuringdienst van waarde over 'plakvlees' , vanaf 13 minuut 25 wordt er dus verteld dat schnitzels ook geplakt worden.

Player omroep.nl

en kijk naar deze diverse aanbiedingen van supermarkten betreffende kipschnitzels:

455335.gif

457189.gif

458095.gif

Valt het niet op?, de schoonheid van de schnitzels, alsof het allemaal tweelingen zijn, zo identiek.......

Waarom zouden slagers het vlees wegsnijden van de kipfile's zodat ze er allemaal hetzelfde uitzien maar dat dan wel ten koste gaat van hun omzet/winst marge...........zou het dan toch geplakt vlees zijn.

Daarmee is plakvlees niets verkeerd, het is alleen bewerkt van restvlees, slachtafval wat te klein is om nog te verkopen.

En natuurlijk heb je wel echte file's, alleen in de betere restaurants en ambachtelijke slagers, en natuurlijk thuis wanneer je ze zelf bereid.

zo, zijn we daar ook weer uit....
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Geplakt vlees is idd een logische verklaring. Maar die stukken geplakt vlees zijn wel van goede kwaliteit. Het is geen meuk.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Geplakt vlees is idd een logische verklaring. Maar die stukken geplakt vlees zijn wel van goede kwaliteit. Het is geen meuk.
                klopt, is niets mis mee....alleen niet meer verkoopbaar en daarom zo.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                  klopt, is niets mis mee....alleen niet meer verkoopbaar en daarom zo.
                  Echt restvlees lijkt me idd zoiets zoals in zult, bloedworst en rookworsten. Dat lijken me namelijk niet zulke optimale eiwitbronnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X