Kipschnitzel ??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als je schnitzel wilt eten zou ik hem zelf maken moest ik jou zijn. zo moeilijk is dat niet eens aan je moeder vragen maar zo ben je zeker dat er geen overdosis zout op zit.
    To fear death is to limit life.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
      Alleen zo jammer dat de Schnitzel uit oostenrijk komt
      Dat bedoel ik nou. Je moet wel een semiduitser zijn om dat soort Schnitzelkundige zaken te weten.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Had wel gehoopt op reactie van onze vleesman Moscomau......

Spijtig
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Je neemt een kipfilet. Slaat deze plat met een vleeshamer. Men mengt paneermeel met ei en bedekt de platgeslagen kipfilet hiermee. Nu even kort braden in de pan.

Ik weet niet wat hier zo bewerkt aan is. Of de paneermeel moet super ongezond zijn, maar dat valt wel mee denk ik.
          Paneermeel zuigt meer vet op. Dat maakt het ongezond
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Paneermeel zuigt meer vet op. Dat maakt het ongezond
            Sinds wanneer vinden wij vet ongezond?

* Kan zo niet zien of je het nou serieus meent of niet.

Comment

Sinds wanneer vinden wij vet ongezond?

* Kan zo niet zien of je het nou serieus meent of niet.
              Ik meende het niet serieus

Comment

Wat weten we eigenlijk?
                Wat ik echt een opvallende trend vind op dit forum en andere bodybuilding forums is dat 2 jaar geleden iedereen anti vet was, en dat het niet uitmaakte wat je at, zolang je macro
                s maar oke waren. En dat tegenwoordig de meerderheid neigt naar de meer low-carb approach, en een meer "natuurlijke manier van eten. Wat eerder geen schurft uitmaakte is nu ineens wel van belang. Dit duid er maar weer op wat trends wel niet voor invloed op de mens hebben.

In principe is er niets mis met een Schnitzel, zolang je t maar niet elke dag eet.
                Een schnitzel is waarschijnlijk gemaakt van restvlees, net zoals een fricandell, rookworst en noem t hele rijtje maar op.. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dat zou dan de motivatie zijn om het als minder gezond te beschouwen omdat we er dan vanuitgaan van de filosofie dat de kwaliteit van het eten erg belangrijk is. Wellicht belangrijker dan de totale calorie inname of macro nutrienten.
                Bij de meeste "gerafineerde' voeding ontbreekt het vaak aan essentiele bestandsdelen van het product, die het lichaam nodig heeft om deze goed te absorberen.

Een kleine les voor iemand die een Big Boy wil zijn:
                Witte Rijst(Groeit niet zo in de natuur) en Bruine Rijst(Groeit wel zo in de natuur)
                Er was eens een Nederlandse voedingsdeskundige die begin het jaar 1900 naar, ik geloof Vietnam reisde om daar onderzoek te doen naar gezondheid. Hij kwam in aanraking met een dorp waar de inwoners te maken kregen met "O" benen, uiteindelijk kwam de professor erachter dat alleen de mensen die hun bruine rijst hadden vervangen met witte rijst last kregen van deze afwijking. Hierdoor liepen ze dus de essentiele b-vitamine's mis en kregen ze last van scheefgroeiende botten. Als de patienten nog jong waren, en ze weer terug schakelde naar de bruine rijst, herstelden ze langzamerhand weer, en verdwenen de O poten.

Dus wat is nou eigenlijk mijn boodschap?
                Geef altijd de voorkeur naar de natuurlijke staat van een product, ik zal dan nu wel als een gelovige mafketel klinken (wat ik overigens niet ben), maar de natuur is perfect. Na alle ervaringen die ik heb, ben ik ervan overtuigd dat je de natuur niet kunt verbeteren. Het enige wat je wel kunt doen is de interne en externe factoren zo gunstig mogelijk kan beïnvloeden om zo het ecosysteem( je lichaam, of andere omgeving) in harmonie te houden.

Comment

Edit: Hmm, laatmaar DSO was me alweer voor
                  Last edited by Patricia86; 26-02-2010, 19:08.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                    Edit: Hmm, laatmaar DSO was me alweer voor
                    Jammer he?

Overigens: Eind April wordt Bubbles geboren.

Comment

Originally posted by yyyounes View Post

Geef altijd de voorkeur naar de natuurlijke staat van een product, ik zal dan nu wel als een gelovige mafketel klinken (wat ik overigens niet ben), maar de natuur is perfect. Na alle ervaringen die ik heb, ben ik ervan overtuigd dat je de natuur niet kunt verbeteren.
                      De natuur is niet perfect want het verbetert zichzelf ook steeds. Dat doet het al gedurende de afgelopen 4 miljard jaar en het heet evolutie.

Comment

Originally posted by dreamer21 View Post
                        ik heb schema zo elke dag om droog te worden

s'ochtends om 07.00 uur een brinta met magere melk

10.00 = 3/4 eieren

12.00 = 125 gram kip schnitzel in de oven geen gebruikte olien

15.00 = vette vis zoals broodje haring , anjovis noem maar op

18.00 = 125 gram kipschnitzel en 200 gram of 250 gram aardappelen dus van die krieltjess

en dan training a 1 uurtje anderhalf uurtje

21.00 = magere kwark bakjee

en voor het slapen gaan ook een kwarkje
                        ook neem ik per dag ong 200 gram eiwitpoeder in me

is het goed?
                        Nee!!

Originally posted by dreamer21 View Post
                        ja klopt die bedoel ik ook ik eet die dus voorverpakte schnitzels

Wat ik niet snap van gasten als jij, uren spenderend aan hun uiterlijk waaronder krachttraining en dan zo laks en lui als het om voedsel gaat, wat even belangrijk is.
                        Kipschnitzel ? voorverpakt ?......Krieltjes ? voorverpakt ? 200gr Whey???? ik hoop dat dit een typefoutje is.

Waarom niet een stukje kipfilet fileren, door een eitje halen en de paneer en voilá , een heerlijk stukje kipschnitzel.
                        Aardappeltje zelf schillen en voilá, je aardappeltje.
                        Dit alles kost je 10 minuutjes , het is vele malen lekkerder en je weet echt wat je eet.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

[quote=yyyounes;643000]Wat weten we eigenlijk?
                          Wat ik echt een opvallende trend vind op dit forum en andere bodybuilding forums is dat 2 jaar geleden iedereen anti vet was, en dat het niet uitmaakte wat je at, zolang je macro
                          s maar oke waren. En dat tegenwoordig de meerderheid neigt naar de meer low-carb approach, en een meer "natuurlijke manier van eten. Wat eerder geen schurft uitmaakte is nu ineens wel van belang. Dit duid er maar weer op wat trends wel niet voor invloed op de mens hebben.

In principe is er niets mis met een Schnitzel, zolang je t maar niet elke dag eet.
                          Een schnitzel is waarschijnlijk gemaakt van restvlees, net zoals een fricandell, rookworst en noem t hele rijtje maar op.. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dat zou dan de motivatie zijn om het als minder gezond te beschouwen omdat we er dan vanuitgaan van de filosofie dat de kwaliteit van het eten erg belangrijk is. Wellicht belangrijker dan de totale calorie inname of macro nutrienten.
                          Bij de meeste "gerafineerde' voeding ontbreekt het vaak aan essentiele bestandsdelen van het product, die het lichaam nodig heeft om deze goed te absorberen.

Een kleine les voor iemand die een Big Boy wil zijn:
                          Witte Rijst(Groeit niet zo in de natuur) en Bruine Rijst(Groeit wel zo in de natuur)
                          Er was eens een Nederlandse voedingsdeskundige die begin het jaar 1900 naar, ik geloof Vietnam reisde om daar onderzoek te doen naar gezondheid. Hij kwam in aanraking met een dorp waar de inwoners te maken kregen met "O" benen, uiteindelijk kwam de professor erachter dat alleen de mensen die hun bruine rijst hadden vervangen met witte rijst last kregen van deze afwijking. Hierdoor liepen ze dus de essentiele b-vitamine's mis en kregen ze last van scheefgroeiende botten. Als de patienten nog jong waren, en ze weer terug schakelde naar de bruine rijst, herstelden ze langzamerhand weer, en verdwenen de O poten.

Geef altijd de voorkeur naar de natuurlijke staat van een product, ik zal dan nu wel als een gelovige mafketel klinken (wat ik overigens niet ben), maar de natuur is perfect. Na alle ervaringen die ik heb, ben ik ervan overtuigd dat je de natuur niet kunt verbeteren. Het enige wat je wel kunt doen is de interne en externe factoren zo gunstig mogelijk kan beïnvloeden om zo het ecosysteem( je lichaam, of andere omgeving) in harmonie te houden.[/quote]

Heel mooi gezegd kerel.
                          To fear death is to limit life.

Comment

Originally posted by yyyounes View Post
                            Wat weten we eigenlijk?
                            .....

.....
                            Waar haal je deze bullshit vandaan? Volgens mij heb ik al uitgelegd wat een schnitzel is. Je neemt een stuk filet en maakt er een "Schmetterlingschnitt" in (ken de nederlands woord niet, dit is in ieder geval een bepaalde snee in de filet). Hierdoor wordt de filet platter en kun je hem makkelijk met een vleeshamer plat slaan (als hij te dik is, sla je het vlees kapot). Vervolgens doe je er paneermeel gemengt met ei op en bak je het kort in de pan. Niks geen restvlees. Het is gewoon een dungeslagen filetje met paneermeel erom heen.

Comment

Waar haal je deze bullshit vandaan? Volgens mij heb ik al uitgelegd wat een schnitzel is. Je neemt een stuk filet en maakt er een "Schmetterlingschnitt" in (ken de nederlands woord niet, dit is in ieder geval een bepaalde snee in de filet). Hierdoor wordt de filet platter en kun je hem makkelijk met een vleeshamer plat slaan (als hij te dik is, sla je het vlees kapot). Vervolgens doe je er paneermeel gemengt met ei op en bak je het kort in de pan. Niks geen restvlees. Het is gewoon een dungeslagen filetje met paneermeel erom heen.

Ja dat is als je hem zelf maakt. Een Schnitzel uit de supermarkt is echt niet dezelfde kwaliteit kip als dat je hem zelf maakt.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Dat klopt. het is gewoon kip- of varkensfilet met een paneerlaag. En GEEN restproduct.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X