Mijn eerste cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eerste cut schema

Hierbij post ik mijn eerste voedingsschema.
    Doel is om te cutten.

Vraagje:

Zit ik niet te laag in koolhydraten, gelijk in het begin van de cut?
    Me andere hobby is fietsen en daarbij wordt altijd aangeraden veel koolhydraten te eten, omdat je die veel verbrandt tijdens het fietsen.
    Maar ik wist niet zo goed hoe ik dat nou in mijn situatie moet toepassen.

Alvast bedankt,
    Hans.
    Attached Files

Zo laag in koolhydraten zit je niet en zorg ervoor dat je maaltijd voordat je gaat fietsen voldoende complexe koolhydtaten bevat.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Oke, dat is goed om te horen.

Ik dacht er ook over om, wanneer het weer wat beter is en ik wat verder in de cut zit (over een maand waarschijnlijk), 's ochtends te gaan fietsen.

Nu raad jij me aan complexe koolhydraten te nemen voor het fietsen, dit zou dan betekenen dat ik me havermout voor het fietsen inneem, maar hoe zit 't dan met cardio op een lege maag? Dit zou een gunstige uitwerking op de vetverbranding hebben toch?

Verder misschien nog op/aanmerkingen op het schema?

Comment

Nette schema.. en gezien je foto's zou ik nog ff wachten met cutten imo
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ben ik weer!

Hebben jullie misschien tips, om alles wat sneller te laten verlopen?
          Ik vind het namelijk niet echt opschieten...

Ik heb de bruine rijst ingekort tot 80 gram p/dag en de havermout tot 70 gram p/dag, om wat lager te komen in kcal, maar ik zie hier nog niet echt effect van.

Paar gedachtegangen:

- Ik kan één portie rijst van 40 gram schrappen? Dan kom ik op 40 gram rijst p/dag uit. Voor of na de training nemen? Goed/Niet goed?

- Heeft het zin om magere kwark 's avonds te vervangen voor 200 gr koolvis? Denk het wel, maar doe het liever niet wanneer het niet een significant resultaat oplevert.

- Er wordt altijd geadviseerd geen brood te eten in de cut... Geldt dit ook
          bij 3 broodjes p/dag? 't is voor mij 't makkelijkst om mee te nemen naar
          college, dus vervang het liever niet. Maar als het moet: vervangen door
          500 gr magere kwark, een optie?

En nog even wat anders:
          Ik merk dat ik bij lange duurtrainingen op de fiets, toch wel last heb van een energietekort. Logisch ook wanneer je 2000/3000 kcal verbrandt, tijdens een training. Hebben jullie tips om dit op te vangen? Ik neem nu vaak 2 plakken ontbijtkoek mee en 750ml water + 60 gram dextrose, maar merk dat dat niet genoeg is.
          Suggesties?, en hebben deze nog significante gevolgen voor het cut-proces?

Alvast bedankt,
          Hans.
          Attached Files
          Last edited by hasjlover; 02-04-2010, 10:30.

Comment

Je zou je havermout samen met je whey in 1 shake met water kunnen doen.

Eiwitten zouden nog iets lager mogen en dan zal je de KH iets moeten verhogen om op je juiste Kcals uit te komen.

Verder niets op aan te merken.
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Waarom eet je ontbijtkoek? dat is best nutteloos voedsel. Waarom neem je niet gewoon chocomel mee op de fiets? en zorg je voor een goede kh basis vooraf?
              en waarom ga je eigenlijk cutten?

Comment

Havermout en whey meng ik vaak inderdaad, niet altijd.
                Maar dat maakt verder niet uit toch?

Waarom dan eiwitten verlagen en koolhydraten verhogen?
                In de cut is het toch juist de bedoeling het aantal koolhydraten laag te houden?
                Eiwitten zijn inderdaad vrij hoog, maar moet ik dan gewoon minder kip eten?

Dan over de ontbijtkoek:
                Omdat ik gewend ben iedere 2/3 uur te eten krijg ik gewoon honger als ik 2/4 uur aan het fietsen ben. Ontbijtkoek is makkelijk mee te nemen en bevat veel koolhydraten, wordt volgens mij ook veel gedaan door fietsers.
                Ik zou niet weten waarom het nutteloos zou zijn (uitleg?)

Vooraf neem ik óf me portie havermout, óf een maaltijd met rijst.
                Bedoel je met chocomel meenemen, in plaats van de dextrosemix?
                Dan 750ml volle chocomel? Is inderdaad misschien wel goed tegen een energiedip... Gaat wat minder makkelijk door de strot als dextrosemix, maar daar moet ik dan maar overheenkomen.

Waarom ik ga cutten:
                Wil van de zomer strak in me velletje zitten....daarom (misschien moet je even uitleggen waarom je 't vraagt)

Maar wat vinden jullie verder van mijn suggesties?

Comment

geen volle chocomel natuurlijk, maar halfvolle of light. Je wil toch cutten?
                  Chocomel is naar mijn optiek de godendrank onder de duursporters. En ik geloof dat ook BB-ers de heil ervan inzien.

En ja, ipv de dextrosemix. En alleen als je echt uren onderweg bent, want ik zie de noodzaak van dextrose niet echt als je je voorraden niet compleet uitput.

In ontbijtkoek zit niets, behalve suiker. Of neem je volkorenontbijtkoek mee?
                  Ik zou zelf nooit zoiets eten, omdat het mijn lichaam niets nuttigs brengt behalve suiker en ook voor suikers zijn er betere bronnen.

Ik ga er overigens vanuit dat je met een fietstraining echt forse uren onderweg bent. Als je namelijk maar een uurtje, of zelfs 2 op de fiets zit dan heb je echt geen bij voeding nodig. Dan is een bidon chocomel voldoende.
                  Ik zou zelf voor de lange ritten kiezen voor 1 bidon chocomel + 1 bidon brinta met magere melk ( niet te dik maken dus, maar drinkbaar houden ). Na de rit meteen goed eten .
                  Pas ook op met eten vlak voor de rit, je moet zeker tot 2 uur voor de rit niets meer eten. Is beter voor je inspanning en beter voor je glucosevoorraden.

Ik geloof ( correct me if I'm wrong ) dat je anderhalf tot bijna 2 uur aan glucosevoorraden hebt als je voluit sport. V oor die tijd je suikers aanvullen is dus onzinnig en maakt dat je weinig aan je 'cut' hebt, want je zit dan gewoon suikers te verbranden.

Als je gaat cutten moet je je kh's beperken en degene die je eet ook complex laten zijn. Tenzij je de Alpe d'huez beklimt, is dat ook voldoende wat suikers betreft.

Comment

Kijk, hier heb ik wat aan!

Oké, 1 bidon magere chocomel gaat voortaan mee bij tochten van +2 uur.
                    Van de brinta met magere melk ben ik nog niet helemaal overtuigd, immers heb ik maar 2 bidonnen. Stel jij nu voor helemaal geen water te drinken?
                    Ik kan ook een beetje brinta met water mixen en dat in een bidon doen...

Ik heb inderdaad volkorenontbijtkoek en dat doe ik ook pas bij ritten van +- 2 uur, maar wanneer ik die brintabidon meeneem is dit niet meer nodig (zit ik wel weer met een half pak ontbijtkoek ).

Hé maar je zegt dat je tot 2 uur met je glucosevoorraad kan doen, maar je stelt wel voor om een bidon met chocomel mee te nemen, toch?, ook bij ritten van 1 a 2 uur.

Owja, als laatste kan je me misschien hier nog mee helpen:
                    Ik heb op donderdagavond wielertraining, maar dat begint om 18.30. Nu eet ik daarvoor omdat ik het liefst voor 19:00 me maaltijd binnen heb, maar stel jij nu voor om deze maaltijd te verschuiven tot na de training, wat dan rond 20.30/21:00 zal zijn?

Alvast super bedankt voor je tips!

Comment

in melk en chocomel zit natuurlijk ook water. En als je Brinta met water wegkrijgt dan is dat natuurlijk nog beter. Idd zonde van je ontbijtkoek, maar ik vind die suikers weer zonde van je harde werk op de fiets. Chocmel is een veel zinnigere bron. Je hoeft het echter niet weg te gooien? Die koek kan best een keertje op een 'junkdag '

Vwb die donderdagavond; zorg voor een laatste maaltijd om 17.00 of 17.30 ( kleine ) en werk je grote hoofdmaaltijd naar binnen na je training.
                      Het is heel onzinnig omdat andersom te doen. Zeker als je in de cut zit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X