voeding formule berekening maar klopt dit wel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voeding formule berekening maar klopt dit wel?

Hallo ik ben Thierry en ben nieuw op dit forum
    ik ben 1,83 en 70 kilo
    met een laag vetpercentage 8-10 %

Ik heb hier gebruik gemaakt van een aantal formules voor een voedingsplan maar ben er niet zeker van of het zo klopt ik zou hier graag een bevestiging voor willen, ik ben een vrij actief persoon doe veel fiets veel jog 2 keer per week en fitness 2-3 per week

De formule vertelde mij dat ik per dag 4609 kcal nodig heb en mijn koolhydratenbehoefte: 560 gr per dag
    eiwitbehoefte: 126 gr per dag
    en 207 gr vet per dag

Mijn doel is hierbij om optimaal in gewicht aan te komen

Alvast bedankt

In de zomersticky staan de exacte verdelingen. Verder zijn die berekeningen maar richtlijnen. Vanuit daar zul je zelf, na een tijdje, moeten voelen of je meer of minder moet eten om op onderhoud te zijn.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

207 gram vet per dag? Dat lijkt me wel heel erg veel. Meestal wordt er aangeraden om tussen de 50 en 100 gram vet per dag te eten, afhankelijk van wat je doelstelling is.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
        207 gram vet per dag? Dat lijkt me wel heel erg veel. Meestal wordt er aangeraden om tussen de 50 en 100 gram vet per dag te eten, afhankelijk van wat je doelstelling is.
        nee er wordt gezegd 30% van je kcal aan vet te besteden. Zodra je meer dan 3000kcal eet heb je dan wel meer dan 100gr onverzadigd vet per dag.

Comment

Hmmmm, ik dacht van jou begrepen te hebben dat jij zo'n tegenstander was van die procentuele verdelingen. Kennelijk heb ik je dan toch verkeerd begrepen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X