Moods on low carb or low fat diets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    Je hoeft niet anders te trainen nee.
    Maar als je een KH rijk maaltijd wilt nuttigen dan zou dit dus voor en na de training moeten zijn. Maar als je de hele dag niet eet breek je dan juist niet meer eiwitten af omdat er bij geen KH aangesproken kunnen worden?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Maar als je een KH rijk maaltijd wilt nuttigen dan zou dit dus voor en na de training moeten zijn. Maar als je de hele dag niet eet breek je dan juist niet meer eiwitten af omdat er bij geen KH aangesproken kunnen worden?

Trainen tijdens je eetwindow.

En nee, je lichaam breekt geen eiwitten af, het gebruikt lichaamsvet als energiebron.

Lichaam breekt pas eiwitten af als het niets binnen krijg, en bij IF eet je gewoon je kcalls.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Trainen tijdens je eetwindow.

En nee, je lichaam breekt geen eiwitten af, het gebruikt lichaamsvet als energiebron.

Lichaam breekt pas eiwitten af als het niets binnen krijg, en bij IF eet je gewoon je kcalls.
        Maar hoe zit het dan met je glycogeenvoorraden? Als je de hele dag niets eet?

Comment

Het is de eerste keer dat ik over IF lees, is het echt zo goed als ze beweren?

Nummer een:
          Waarschijnlijk ben je nu zeer intensief bezig met het op tijd eten van je maaltijden, stressen als je er een mist, het meeslepen van een tas vol tupperware doosjes etc. etc.
          Met IF heb je dat al niet meer. Je kunt de hele dag zorgeloos zonder eten zitten, en ’s avonds als je waarschijnlijk toch weer thuis bent, kun je gewoon je normale eten eten, zonder dat je daarbij steeds het commentaar van collega’s of
          medescholieren en consorten hoeft aan te horen over wat je eet. Niet dat je acht sloeg op hun opmerkingen, maar toch is het zeker prettig om dat niet meer aan te hoeven horen. Nummer twee:
          Het is wetenschappelijk bewezen dat het pieken van aminozuren in je bloed verantwoordelijk is voor de anabole respons, en dat je lichaam juist niet meer reageert als het een constante stroom van aminozuren betreft. Met zeven maaltijden per dag en dus een constantere stroom aminozuren ben je dus eigenlijk contraproductief bezig.
          Dit effect is ook te zien in onderzoeken waarin bijvoorbeeld twee groepen worden vergeleken: een groep eet zeven keer per dag, de andere drie keer per dag. Beide eten evenveel calorieën. De balans slaat positief uit naar de groep die maar drie keer per dag eet op het gebied van spiermassa, en afname van de vetmassa.
          Nummer drie:
          Intermittent fasting heeft een bewezen positief effect op je insulinegevoeligheid.Hoe gevoeliger je bent voor insuline, hoe beter. Zo verklein je de kans op diabetes type twee bijvoorbeeld (dat is namelijk volkomen insuline resistentie), en zorg je dat je lichaam beter omgaat met koolhydraten.
          Reden nummer vier:
          Tijdens de periode dat je niet eet ben je scherper, heb je meer energie en ben je productiever. Uit eigen ervaring kan ik dit zeker onderkennen. Ik sta gemakkelijker op, en ben inderdaad (hoe vreemd het ook klinkt) helderder gedurende het vasten. Dit is natuurlijk wel uit te leggen door je cortisol erbij te betrekken (het energie hormoon, even kort door de bocht), en het gebrek aan pieken en dalen in je bloedglucosespiegel.
          Nummer vijf:
          Gedurende de periode die je vast, draait je metabolisme juist een tandje harder. Dit lijkt onlogisch in eerste instantie, maar bekeken vanuit evolutionair perspectief is het eigenlijk logisch: als je lichaam geen eten heeft moet je juist scherper en energieker zijn om weer eten te vinden zodat je niet verhongert.
          Nummer zes:
          Als je IF gewend bent, heb je geen of nauwelijks honger meer gedurende de dag, en dit is zeker een prettige bijkomstigheid als je aan het dieeten bent. Op die manier loop je niet de hele dag met een hongergevoel rond, en heb je ’s avonds nog steeds behoorlijke maaltijden.

Dit breekt nogal met de basisconcepten van bb?
          > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
          BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by Kingsley View Post
            Het is de eerste keer dat ik over IF lees, is het echt zo goed als ze beweren?

Nummer een:
            Waarschijnlijk ben je nu zeer intensief bezig met het op tijd eten van je maaltijden, stressen als je er een mist, het meeslepen van een tas vol tupperware doosjes etc. etc.
            Met IF heb je dat al niet meer. Je kunt de hele dag zorgeloos zonder eten zitten, en ’s avonds als je waarschijnlijk toch weer thuis bent, kun je gewoon je normale eten eten, zonder dat je daarbij steeds het commentaar van collega’s of
            medescholieren en consorten hoeft aan te horen over wat je eet. Niet dat je acht sloeg op hun opmerkingen, maar toch is het zeker prettig om dat niet meer aan te hoeven horen. Nummer twee:
            Het is wetenschappelijk bewezen dat het pieken van aminozuren in je bloed verantwoordelijk is voor de anabole respons, en dat je lichaam juist niet meer reageert als het een constante stroom van aminozuren betreft. Met zeven maaltijden per dag en dus een constantere stroom aminozuren ben je dus eigenlijk contraproductief bezig.
            Dit effect is ook te zien in onderzoeken waarin bijvoorbeeld twee groepen worden vergeleken: een groep eet zeven keer per dag, de andere drie keer per dag. Beide eten evenveel calorieën. De balans slaat positief uit naar de groep die maar drie keer per dag eet op het gebied van spiermassa, en afname van de vetmassa.
            Nummer drie:
            Intermittent fasting heeft een bewezen positief effect op je insulinegevoeligheid.Hoe gevoeliger je bent voor insuline, hoe beter. Zo verklein je de kans op diabetes type twee bijvoorbeeld (dat is namelijk volkomen insuline resistentie), en zorg je dat je lichaam beter omgaat met koolhydraten.
            Reden nummer vier:
            Tijdens de periode dat je niet eet ben je scherper, heb je meer energie en ben je productiever. Uit eigen ervaring kan ik dit zeker onderkennen. Ik sta gemakkelijker op, en ben inderdaad (hoe vreemd het ook klinkt) helderder gedurende het vasten. Dit is natuurlijk wel uit te leggen door je cortisol erbij te betrekken (het energie hormoon, even kort door de bocht), en het gebrek aan pieken en dalen in je bloedglucosespiegel.
            Nummer vijf:
            Gedurende de periode die je vast, draait je metabolisme juist een tandje harder. Dit lijkt onlogisch in eerste instantie, maar bekeken vanuit evolutionair perspectief is het eigenlijk logisch: als je lichaam geen eten heeft moet je juist scherper en energieker zijn om weer eten te vinden zodat je niet verhongert.
            Nummer zes:
            Als je IF gewend bent, heb je geen of nauwelijks honger meer gedurende de dag, en dit is zeker een prettige bijkomstigheid als je aan het dieeten bent. Op die manier loop je niet de hele dag met een hongergevoel rond, en heb je ’s avonds nog steeds behoorlijke maaltijden.

Dit breekt nogal met de basisconcepten van bb?
            Atta is bb dus echt breken doet het niet!

Comment

Maar hoe zit het dan met je glycogeenvoorraden? Als je de hele dag niets eet?
              Dan gaat het lichaam over op vetverbranding.

Comment

Dan gaat het lichaam over op vetverbranding.
                Klinkt goed, ik ga er ook eens een keertje mee aan de gang. Op dit moment loopt het bij mij nog goed. doe 4x pw cut, 1x bulkje 2x onderhoud. werkt prima.

Comment

Als het echt werkt dan wil ik het ook wel proberen, zou dan wel liever 1 maal eten en 24u tussenlaten
                  > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm

Comment

Klinkt goed, ik ga er ook eens een keertje mee aan de gang. Op dit moment loopt het bij mij nog goed. doe 4x pw cut, 1x bulkje 2x onderhoud. werkt prima.

Prima toch?....en pas veranderen wanneer het stopt te werken.

Comment

Prima toch?....en pas veranderen wanneer het stopt te werken.
                      Precies! Ik stond al een tijdje op een plateu. doordat ik te lang gecut had. Ik liep ook rond met de gedachte dat je niet moest bulken in een cut maar ik merk nu wel dat mijn systeempje weer op gang is.

Ben ook zelfs wat sterker geworden.

Comment

Maar ik heb het wel eens geprobeerd maar op een gegeven moment ben je helemaal slap. Hoe kom je dan de dag door?

Ik werk in de betonwereld en das flink aanpoten.

Comment

Maar ik heb het wel eens geprobeerd maar op een gegeven moment ben je helemaal slap. Hoe kom je dan de dag door?

Ik werk in de betonwereld en das flink aanpoten.

Ten eerste moet je lichaam eraan wennen, maar het gekke is ook dat wanneer je niets doet, de honger en ongemak erger is dan wannneer je afleiding heb of aan het werk.
                          Maar goed, in het werk wat jij doet is het hard aanpoten en je moet je veiligheid altijd voorop stellen. Dus als ik jou was zou ik wel voorzichtig zijn wanneer je iets uitprobeer.....

Comment

. Dus als ik jou was zou ik wel voorzichtig zijn wanneer je iets uitprobeer.....
                            Ja dat doe ik ook. Ik heb gewoon mijn eten bij me en eet overdag nog gewoon maar wel minder als normaal. Mocht het niet gaan dan eet ik gewoon hoor!

Comment

Wat is dan nog het punt van om de 2/3 uur eten???

Comment

Originally posted by Kingsley View Post
                                Wat is dan nog het punt van om de 2/3 uur eten???
                                geen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X