Moods on low carb or low fat diets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Kingsley View Post
    Wat is dan nog het punt van om de 2/3 uur eten???
    Zo zie je maar weer eens hoeveel theorien er zijn. Daarom doe ik ook niet mee met de standaard internet verhaaltjes. Ik probeer en zie wel wat het brengt en anders gewoon weer opnieuw iets uitvinden.

Comment

Als ik het me goed herinner gebruikte men volgende argumentatie hiervoor: het lichaam heeft een goede 2-3 uur nodig om een maaltijd te verteren, om voor een constante toevoer van nutrienten te zorgen is het daarom beter om om de 2-3 uur te eten en zo het lichaam niet katabolisch te laten worden.

Wat ik me dan wel afvraag is of je deze methode dan ook kunt gebruiken om te bulken? En wat gebeurt er met de spiermassa bij het cutten, als je het boek UD2 gelezen hebt dan weet je wat er gebeurt als je laag gaat in vetpercentage, dat nog eens combineren met volledige dagen niet eten ...
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
      BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by Kingsley View Post
        Als ik het me goed herinner gebruikte men volgende argumentatie hiervoor: het lichaam heeft een goede 2-3 uur nodig om een maaltijd te verteren, om voor een constante toevoer van nutrienten te zorgen is het daarom beter om om de 2-3 uur te eten en zo het lichaam niet katabolisch te laten worden.

Wat ik me dan wel afvraag is of je deze methode dan ook kunt gebruiken om te bulken? En wat gebeurt er met de spiermassa bij het cutten, als je het boek UD2 gelezen hebt dan weet je wat er gebeurt als je laag gaat in vetpercentage, dat nog eens combineren met volledige dagen niet eten ...
        Ben benieuwd wat anderen hier over te zeggen hebben! Op een gegeven moment zegt iedereen wel weer wat anders.

Comment

Hmm, denk dat IF ook niet bedoeld is voor de extremen. Als je mega laag in je vet zit of een pro bb bent van 130kg schoon aan de haak. Denk meer voor de doorsnee hobby bodybuilder.

@Phoenix: Mischien is het wel leuk om UD2.0 te lezen. Aangezien je al aan het experimenteren bent met low carb. UD2.0 zal een wereld voor je open doen gaan. Lyle legt precies uit wat er met je gebeurd. UD2.0 is eigenlijk ook wel een beetje 3.5 dag cut, 1.5 dag bulk en 2 dagen onderhoud.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post

@Phoenix: Mischien is het wel leuk om UD2.0 te lezen. Aangezien je al aan het experimenteren bent met low carb. UD2.0 zal een wereld voor je open doen gaan. Lyle legt precies uit wat er met je gebeurd. UD2.0 is eigenlijk ook wel een beetje 3.5 dag cut, 1.5 dag bulk en 2 dagen onderhoud.
            Ja dat lijkt mij ook wel iets! Kan je dit boek ergens kopen of downloaden?

Comment

Toen ik erg low carb ging was ik erg onaangenaam, zeer prikkelbaar. koolhydraten geven voor mij een soort van voldoening dat eiwitbronnen niet kunnen geven. mijn voeding werkt enorm op mijn mood
              To fear death is to limit life.

Comment

Bij IF moet je wel zo je window van 8 uur indelen, dat je wel goede pre en post workout maaltijden hebt. dus je kan niet zomaar ergens op de dag in 1x alles naar binnen vreten en denken dat het goedkomt.

het ud2 boek kun je gratis downloaden:
                http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf

erg leerzaam, en zeker de moeite waard om te lezen. ik heb echt super resultaten gehad met ud2, en voornamelijk qua kracht ben ik goed vooruitgegaan terwijl ik tegenlijkertijd snel vet verloor. ik ga binnenkort ud2 voor massa doen. ben benieuwd hoe dat bevalt.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  Bij IF moet je wel zo je window van 8 uur indelen, dat je wel goede pre en post workout maaltijden hebt. dus je kan niet zomaar ergens op de dag in 1x alles naar binnen vreten en denken dat het goedkomt.

het ud2 boek kun je gratis downloaden:
                  http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf

erg leerzaam, en zeker de moeite waard om te lezen. ik heb echt super resultaten gehad met ud2, en voornamelijk qua kracht ben ik goed vooruitgegaan terwijl ik tegenlijkertijd snel vet verloor. ik ga binnenkort ud2 voor massa doen. ben benieuwd hoe dat bevalt.
                  Dank je voor je bericht en de link naar het boek. Ik heb hem inmiddels ook al via anderen gekregen.

@kingsley en sch00m, thanks!

Mijn bf nu zit rond de 18% Kan ik even goed ud2 doen? ik las dat het pas zin had bij max15%

Comment

De auteur verkiest altijd de simpelste manier, de simpelste manier om van 18 naar 12-15% te gaan is volgens de traditionele manier, klein calorie verschil of je kunt mss nu ook IF gebruiken
                    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm

Comment

Nou ik zit even te denken: Ik ben nu met een nieuw KT programma begonnen die ik nog 6 wk moet doen alvorens mijn switch. Ik ga deze wk eerst even gebruiken om me goed in te lezen alvoren zomaar even ergens in te duiken.

Ik pak nu nog even mijn manier van cutten en dan over 6wk hoogstwaarschijnlijk UD2.

Ik begrijp liever eerst de stof en ga waarschijnlijk dan ook stukken van de tekst vertalen om het nog beter te begrijpen.

Comment

Groot gelijk, heb dit boek ondertussen al 2 maal doorgelezen, vooral de informatie over de lichamelijke processen die plaats vinden zijn heel intressant

Comment

Het kan wel. Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Naar de 13-14% kan je al zonder al te veel moeite zonder UD2.0. Maar het is niet dat het niet kan. Het is alleen best zwaar.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ik begon met ud2 op 17-18% ofzo. boekte nog steeds erg goed resultaat. maar de vraag is of ik zoveel moeite had moeten doen, terwijl het ook met minder moeite kan.

als ik achteraf terugkijk, dan had ik het qua vetverlies idd ook makkelijker kunnen bereiken, door bijv normaal te cutten, of te carbcyclen. wellicht niet zo snel als met ud2, maar iig veel makkelijker.

maar als ik kijk naar kracht, dan ben ik buitengewoon zeker tevreden met mijn keuze voor ud2. De eerste keer ud2 is lastig, maar de tweede keer heb je al een soort van routine, en gaat het een stuk makkelijker.

ik denk dat er niets mis mee is om nu al 4-6 weken ud2 te doen, nadat je het boek goed hebt doorgelezen, en alles helemaal begrijpt. Als je na het lezen van het boek vragen hebt, kun je deze aan lyle op zijn persoonlijke forum stellen. (bodyrecomposition.com).

succes
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              ik begon met ud2 op 17-18% ofzo. boekte nog steeds erg goed resultaat. maar de vraag is of ik zoveel moeite had moeten doen, terwijl het ook met minder moeite kan.

als ik achteraf terugkijk, dan had ik het qua vetverlies idd ook makkelijker kunnen bereiken, door bijv normaal te cutten, of te . wellicht niet zo snel als met ud2, maar iig veel makkelijker.

maar als ik kijk naar kracht, dan ben ik buitengewoon zeker tevreden met mijn keuze voor ud2. De eerste keer ud2 is lastig, maar de tweede keer heb je al een soort van routine, en gaat het een stuk makkelijker.

ik denk dat er niets mis mee is om nu al 4-6 weken ud2 te doen, nadat je het boek goed hebt doorgelezen, en alles helemaal begrijpt. Als je na het lezen van het boek vragen hebt, kun je deze aan lyle op zijn persoonlijke forum stellen. (bodyrecomposition.com).

succes
                              Ja daarom ga ik ook nog even 6 wk door met mijn huidig schema en die tijd benutten om het materiaal in me op te nemen.Maar waar ik wat info vinden carbcyclen?

Zoekfunctie?

Comment

bij carbcyclen, doe je hetzelfde als wat je bij ud2 doet (qua koolhydraat schommelen, van extreem laag naar extreem hoog pieken). alleen is het een minder aggressieve vorm.

bijvoorbeeld:

stel mijn behoefte is 3250 kcal, en ik wil cutten rond de 2750 kcal.
                                dan zorg ik dat mijn weekgemiddelde rond 2750 uitkomt.

ma: e300, k600, v50/ 4050 kcal
                                di: e250, k100, v90/ 2210 kcal
                                wo: e250, k100, v90/ 2210 kcal
                                do: e300, k600, v50/ 4050 kcal
                                vr: e250, k100, v90/ 2210 kcal
                                za: e250, k100, v90/ 2210 kcal
                                zo: e250, k100, v90/ 2210 kcal

- op dagen dat je hoog in carbs gaat, ga je laag in vet.
                                - op dagen dat je hoog in carbs gaat, ga je iets hoger in eiwitten zitten, omdat de eiwitten uit brood enzo niet meetellen.

als je dit schema zou hebben, dan zou je bijv maandag en donderdag een intensieve fullbody krachttraining doen. En die mag best wel iets langer duren als normaal, aangezien je bloedglucose waarden een stuk hoger liggen als normaal. je wordt dus pas later katabool. Verder om zuinig te zijn met je glycogeen en voor maximaal effect zou je reps gemiddeld/laag moeten houden (6-8).

op de dag na je krachtschema (in dit geval di en vr), zou je iets als intervaltraining kunnen doen op een crosstrainer (15 min), gevolgd door een half uur steady state cardio medium intensiteit. Hiermee zorg je dat je glycogeen lager wordt, en dat je sneller in vetverbrandings modus komt. (bij ud2 gebruik je hiervoor depletion training).

Als je kijkt naar zoon carbcycle schema, dan bied het deels dezelfde voordelen van partitioning effecten als ud2, maar het is niet zo effectief.

aan de andere kant heb je wel een stuk meer flexibiliteit qua voeding gedurende de week. en dat is wel fijn.

het is dus een stukje effectiviteit inruilen voor flexibiliteit. maar nog steeds is carb cyclen naar mijn mening veel efficienter als rugulier cutten. (waar ik met regulier cutten behoefte -500 de hele week bedoel).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X