Moods on low carb or low fat diets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    bij carbcyclen, doe je hetzelfde als wat je bij ud2 doet (qua koolhydraat schommelen, van extreem laag naar extreem hoog pieken). alleen is het een minder aggressieve vorm.

bijvoorbeeld:

stel mijn behoefte is 3250 kcal, en ik wil cutten rond de 2750 kcal.
    dan zorg ik dat mijn weekgemiddelde rond 2750 uitkomt.

ma: e300, k600, v50/ 4050 kcal
    di: e250, k100, v90/ 2210 kcal
    wo: e250, k100, v90/ 2210 kcal
    do: e300, k600, v50/ 4050 kcal
    vr: e250, k100, v90/ 2210 kcal
    za: e250, k100, v90/ 2210 kcal
    zo: e250, k100, v90/ 2210 kcal

- op dagen dat je hoog in carbs gaat, ga je laag in vet.
    - op dagen dat je hoog in carbs gaat, ga je iets hoger in eiwitten zitten, omdat de eiwitten uit brood enzo niet meetellen.

als je dit schema zou hebben, dan zou je bijv maandag en donderdag een intensieve fullbody krachttraining doen. En die mag best wel iets langer duren als normaal, aangezien je bloedglucose waarden een stuk hoger liggen als normaal. je wordt dus pas later katabool. Verder om zuinig te zijn met je glycogeen en voor maximaal effect zou je reps gemiddeld/laag moeten houden (6-8).

op de dag na je krachtschema (in dit geval di en vr), zou je iets als intervaltraining kunnen doen op een crosstrainer (15 min), gevolgd door een half uur steady state cardio medium intensiteit. Hiermee zorg je dat je glycogeen lager wordt, en dat je sneller in vetverbrandings modus komt. (bij ud2 gebruik je hiervoor depletion training).

Als je kijkt naar zoon carbcycle schema, dan bied het deels dezelfde voordelen van partitioning effecten als ud2, maar het is niet zo effectief.

aan de andere kant heb je wel een stuk meer flexibiliteit qua voeding gedurende de week. en dat is wel fijn.

het is dus een stukje effectiviteit inruilen voor flexibiliteit. maar nog steeds is carb cyclen naar mijn mening veel efficienter als rugulier cutten. (waar ik met regulier cutten behoefte -500 de hele week bedoel).

Dank je voor je ruime uitleg. Ik heb het uitgeprint en ga vanavond even lezen. Ik merk wel dat ik deze week door mijn lage KH inname overdag nu 2x aan de dunne ben geweest. Is dat normaal? Mijn voeding bestaat nu voornamelijk uit eiwitten en wat vet. bijna geen KH.

Ik doe echter geen full body. 2 daagse split. Maakt toch niet veel uit dan?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
      Dank je voor je ruime uitleg. Ik heb het uitgeprint en ga vanavond even lezen. Ik merk wel dat ik deze week door mijn lage KH inname overdag nu 2x aan de dunne ben geweest. Is dat normaal? Mijn voeding bestaat nu voornamelijk uit eiwitten en wat vet. bijna geen KH.

Ik doe echter geen full body. 2 daagse split. Maakt toch niet veel uit dan?
      Als je laag in KH zit, kan je het beste de KH's uit vezelrijke groentes halen.
      En geen produkten waar suikers in zitten, ook geen melksuikers zoals in kwark.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Bijna geen KH, dat klinkt als een 'anabolic diet'?
        > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
        BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by Kingsley View Post
          Bijna geen KH?
          Bedoelde eingelijk laag gehalte aan KH. 60KH of zo. Is genoeg om te functioneren. Normaal zat ik op 150/160/180.

Comment

@phoenix

How to Succeed with the Primal Blueprint | Mark's Daily Apple

Hier kun je een KH (richtlijn) schema vinden voor de juiste waarden, Jij zit nu in de weight loss sweet spot volgens het diagram
            > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
            BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Originally posted by Kingsley View Post
              @phoenix

How to Succeed with the Primal Blueprint | Mark's Daily Apple

Hier kun je een KH (richtlijn) schema vinden voor de juiste waarden, Jij zit nu in de weight loss sweet spot volgens het diagram

hey dank je! dan zit ik op dit moment om vet te verliezen toch goed! mooi overzichtje op die site!

Comment

Phoenix, denk idd ook dat het door 't eten van weinig vezels is. Vaak zijn koolhydraten gekoppeld aan vezels. Brood, groente, fruit en dat soort shit. In vlees en vet zitten niet veel vezels. Lekker groente eten, vult te maag en zitten weinig tot geen koolhydraatjes in. Ik vreet bijna een kilo groente (Andijvie, spinazie) op een dag tijdens UD2.0 gewoon omdat 't lekker is en goed vult.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                  Phoenix, denk idd ook dat het door 't eten van weinig vezels is. Vaak zijn koolhydraten gekoppeld aan vezels. Brood, groente, fruit en dat soort shit. In vlees en vet zitten niet veel vezels. Lekker groente eten, vult te maag en zitten weinig tot geen koolhydraatjes in. Ik vreet bijna een kilo groente (Andijvie, spinazie) op een dag tijdens UD2.0 gewoon omdat 't lekker is en goed vult.
                  Klinkt logisch. Krijg nu weinig vezels binnen. ben inderdaad ook meer groentes aan het eten ter comp. van de KH. Heb wel mijn eiwitten omhoog gegooid net als mijn vet. Vrijdag is refeed en dan ga ik lekker smullen van een goede broodmaaltijd. Heb ik al zin in.

Comment

Ik vraag me wel af wat er met low carb bedoeld wordt... Low carb kan 80gr carbs zijn maar kan ook 20gr carbs zijn. Mijn ervaring is dat wanneer ik bv 50gr carbs op een dag eet, ik me veel slechter voel dan wanneer ik 20gr carbs eet. Nu ik keto doe voel me minstens even goed dan anders

@ potentiële IF'ers: doen!
                    @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                      Ik vraag me wel af wat er met low carb bedoeld wordt... Low carb kan 80gr carbs zijn maar kan ook 20gr carbs zijn. Mijn ervaring is dat wanneer ik bv 50gr carbs op een dag eet, ik me veel slechter voel dan wanneer ik 20gr carbs eet. Nu ik keto doe voel me minstens even goed dan anders

@ potentiële IF'ers: doen!
                      Ik ben deze week begonnen met een schema gebaseerd op high carbs dagen en low. met laag zit ik op ongeveer 70kh op high ongeveer op 200/250.

Ik merk wel dat ik deze laatste 3 dagen wat vermoeider ben dan anders. niet veel maar wel merkbaar.

Ook heb ik het gevoel dat mijn concentratie minder is. kan tussen de oren zitten maar toch. Ik heb vandaag voor het eerst dunne gehad na 3 dagen low. Sch00m heeft het hierboven uitgelegd.

Comment

Sinds maandag voel ik me echt top! low carb dieet
                        Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                          Ik ben deze week begonnen met een schema gebaseerd op high carbs dagen en low. met laag zit ik op ongeveer 70kh op high ongeveer op 200/250.

Ik merk wel dat ik deze laatste 3 dagen wat vermoeider ben dan anders. niet veel maar wel merkbaar.

Ook heb ik het gevoel dat mijn concentratie minder is. kan tussen de oren zitten maar toch. Ik heb vandaag voor het eerst dunne gehad na 3 dagen low. Sch00m heeft het hierboven uitgelegd.
                          Dat van die concentratie klopt, had ik ook wanneer ik was aan het cutten met high en low carb days. Het probleem is dat je hersenen niet op vet kunnen werken, enkel op glucose en/of ketonen. Als je keto doet is dit geen probleem, je lichaam past zich aan en begint ketonen te produceren. Maar als je een soort van carb cycling doet kan je lichaam niet snel genoeg aanpassen. Of dit helemaal klopt weet ik niet, maar zo ervaar ik het toch
                          @ ketIF

Comment

Dat van die concentratie klopt, had ik ook wanneer ik was aan het cutten met high en low carb days. Het probleem is dat je hersenen niet op vet kunnen werken, enkel op glucose en/of ketonen. Als je keto doet is dit geen probleem, je lichaam past zich aan en begint ketonen te produceren. Maar als je een soort van carb cycling doet kan je lichaam niet snel genoeg aanpassen. Of dit helemaal klopt weet ik niet, maar zo ervaar ik het toch
                            Het duurt een tijdje voor het lichaam efficient kan werken op ketonen. Volgens mij kunnen je hersens niet 100% branden op ketonen zelfs. Triglycerides (vet in het bloed) zijn een samenstelling van 3(tri) vetzuren en een koolhydraat (glyceride) dus er is nog wel vrije glucose. Ook worden er vast nog wel vrije amino's omgezet. Maar dat het lichaam moeite heeft met aanpassen heb ik de afgelopen dagen wel ervaren. Sjezus.
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                              Het duurt een tijdje voor het lichaam efficient kan werken op ketonen. Volgens mij kunnen je hersens niet 100% branden op ketonen zelfs. Triglycerides (vet in het bloed) zijn een samenstelling van 3(tri) vetzuren en een koolhydraat (glyceride) dus er is nog wel vrije glucose. Ook worden er vast nog wel vrije amino's omgezet. Maar dat het lichaam moeite heeft met aanpassen heb ik de afgelopen dagen wel ervaren. Sjezus.
                              Idd, kan ik me wel voorstellen. Ben aan het twijfelen of ik nu nog wel ud2.0 ga doen... Binnen een tijdje weer examens, en ik betwijfel of dit zal samengaan met ud2.0. Denk dat ik dan zelf iets ga samenstellen met minstens 100gr carbs per dag.
                              @ ketIF

Comment

Idd, kan ik me wel voorstellen. Ben aan het twijfelen of ik nu nog wel ud2.0 ga doen... Binnen een tijdje weer examens, en ik betwijfel of dit zal samengaan met ud2.0. Denk dat ik dan zelf iets ga samenstellen met minstens 100gr carbs per dag.
                                Ik zou tijdens examens zowiezo geen dieet gaan volgen. Examens zijn toch wel iets belangrijker ofniet? Lekker paar weken op de 300-400 carbs per dag. Je gewoon optimaal kiplekker voelen. Kun je daarna weer volle bak aan de gang, maar dan met U.D2.
                                The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X