Bulkschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bulkschema

Beste Bodynetters,
    ondertussen ben train ik 4x in de week, in combinatie met onderstaand bulkschema. Hebben jullie nog nuttige tips voor mij? Thx voor de moeite!

08:30
    Creatine (puur) 1 theelepel
    Weightgainer
    2x boterham kipfilet

09:30
    Stuk fruit
    250 gram kwark

11:00
    Boterham pindakaas (met noten)

12:30
    250 gram kwark
    2x boterham kipfilet

15:00
    Stuk fruit

16:00
    Weightgainer shake

17:00
    Boterham pindakaas (met noten)

18:30
    Avondeten, wat de pot schaft

20:00
    Weightgainer shake

21:30
    Fruit in yoghurt

Half uur voor de training Black Powder 1 scope

Waarom zoveel creatine? 5g is meer dan genoeg
    > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
    BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Neem idd behoorlijk wat in, doe dit 8 weken, daarna een fase van 4 weken niet.
      Het zijn wel hele kleine theelepels

Comment

Nog steeds gelul.

5 gram bij het opstaan en 5 gram voor het trainen/ voor het slapen(rustdagen)
        Eventueel kun je een oplaadfase doen, hoeft niet.

Periodiseren hoeft niet met creatine.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Ik vind ook te veel crea en iets wat te veel gainer. Gainer is een aanvulling geen vervanger. Probeer ook wat meer groentes binnen te krijgen.

Comment

persoonlijk vind ik dat het totaal op niks trekt. inderdaad veel te veel creatine en gainer. eet je wel bruin brood? ik zie niets van complexe koolhydraten, geen havermout of brinta. kdenk met die gainer en al da fruit dat je verschrikkelijk scheten laat. ik zou de sticky's toch nog maar eens goed doornemen en volledig met je schema herbeginnen.

Comment

Net zoals de andere forumleden zeggen. zou je best je schema eens herbekijken, zet het anders eens in excell met de nodige kev waarden erbij dan krijgen we een beter overzicht. Een goede starter van de dag (ontbijt dus) is een bak brinta met melk eventueel whey of eieren. Als afsluiter doet een bak magere kwark het altijd goed eventueel aangevuld met gebroken lijnzaad, olijfolie en wat fruit.

Creatine hoef je idd niet in periodes te nemen, er is geen enkel bewijs dat het blijven nemen van creatine schadelijk kan zijn voor het lichaam. De enige reden dat dit gepromote wordt is omdat sommigen geloven dat wanneer je stopt en daarna opnieuw begint dit een verhoogd effect zou hebben dan als wanneer je het doorneemt (dit is ook niet wetenschappelijk aangetoond).
              > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm

Comment

Bedankt voor alle tips! Zal er idd rekening mee gaan houden. Idd bruin brood. Ga brinta denk ook maar eens toevoegen. Maar even over de creatine: creatine is een stof die van nature in je lichaam zit, en dan is het toch logisch dat als deze constant wordt toegevoegd, je lichaam hieraan gewend raakt en de aanmaak hiervan dus zal minderen? Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Wat je zegt klopt behalve op één punt, de natuurlijke creatine productie VERMINDERD tijdens het gebruik van creatine supplementen maar STOPT NIET. Als je stopt me creatine te nemen dan zal het lichaam zich aanpassen door weer meer creatine te maken.

Comment

Aha oke, dus het beste is om
                    - Aantal gainers terug brengen van 3 naar 1 of 2
                    - Creatine terug brengen van 3 naar 2
                    - Havermout bij het ontbijt
                    - Voedingsschema in excel

Comment

Originally posted by jvhaaster View Post
                      Mag je in principe zelf weglaten, gewoon een flink ontbijt met voldoende carbs
                      5g per dag is voor de meeste mensen meer dan genoeg, begin met 5g, voel je
                      geen effect kan je verhogen naar 10g maar zoals ik al zei dit hoeft in principe niet
                      Of brinta, wat je het lekkerst vind he
                      Als het nieuwe schema klaar is magje dit altijd posten ter commentaar

Comment

Originally posted by jvhaaster View Post
                        Dat je nadenkt vind ik al heel positief.

Maar ik zou als ik jou was eert even de basis een beetje leren kennen mocht je die nog niet weten. (excuus mocht ik erover heen heb gelezen)

Bereken eerst je BMR, KEV verhoudingen, aantal kcal voor de bulk, wat zijn complexe Kh, trage eiwitten, snelle eiwitten, dextrose, (goed), fructose (niet goed)

enz. Zo krijg je een beetje een gevoel met hoe je een schema moet maken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X