Laatste bulkje voor de zomer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laatste bulkje voor de zomer

Het is weer zover. Ik wil voor de zomer nog 1 sessie van 10 weken bulken. Weet niet hoeveel massa ik in deze tijd kan pakken? Iemand enig idee? Ben zelf 1.95m en 84kg met een BF van 10-11%.

Dit ishet schema

+500 op trainingsdagen

+300 op niet-trainingsdagen

Iemand aanmerkingen, of is het oke zo???
    Last edited by Beachboy; 02-09-2011, 16:50.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Lijkt ok zo
    Goede verhoudingen van KEV, goede producten.
    10 sneden brood, wel oppassen voor de hoeveelheid zout die je hierlangs inneemt.
    Geen idee hoeveel je kan bijkomen.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

voor zover ik er een beetje van afweet ziet het er goed uit..
      wel handig schema
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik zie dat je de eiwitten van brinta, brood en spaghetti meerekent met je totale eiwit inname. Is dat wel korrekt? Ik meende begrepen te hebben dat dat soort eiwitten niet door het lichaam kan worden opgenomen en alleen als energie (kcal) bron kunnen dienen.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
          Ik zie dat je de eiwitten van brinta, brood en spaghetti meerekent met je totale eiwit inname. Is dat wel korrekt? Ik meende begrepen te hebben dat dat soort eiwitten niet door het lichaam kan worden opgenomen en alleen als energie (kcal) bron kunnen dienen.
          Uit vorige discussies hierover begreep ik meer iets in de aard van: er zitten wel eiwitten in maar deze zijn niet compleet, door andere eiwitrijke producten hierbij te eten worden deze aangevuld en kan je ze meerekenen.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Daar weet ik ook niks van eigenlijk, als dit wel zo is, moet ik nog even het aantal eiwitten door mn kip flink opvoeren. Iemand die hier wat duidelijkheid in kan verschaffen?

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
              Uit vorige discussies hierover begreep ik meer iets in de aard van: er zitten wel eiwitten in maar deze zijn niet compleet, door andere eiwitrijke producten hierbij te eten worden deze aangevuld en kan je ze meerekenen.
              klopt (was ook discussie die ik zelf startte)

Comment

Eiwitten uit groente, brood, brinta, rijst, pasta etc, tel je niet mee met je dagelijkse behoefte aan eiwitten.

Ze zijn al incompleet, hebben een lage biologische waarde, en zelfs als ze dus wel opgenomen werden, dan tellen ze nog niet echt als volwaardig mee.
                Eiwitbehoefte haal je uit: vlees, vis, ei, zuivel.

Verder op traingsdagen +500 en op niet traingsdagen +300 slaat naar mijn mening ook nergens op. je proteine synthese duurt als ik me niet vergis 24 uur of langer, en je hebt dus ook op de dagen dat je rust meer energie nodig voor maximale massa winst.

gewoon elke dag kcal behoefte +500 nemen. Ik denk dat je stiekem bang bent dat je te hoog uitkomt qua vet% en daarom gekozen hebt voor minder te eten op rustdagen.

als je zo min mogelijk vet wilt aankomen in een bulk, kun je wellicht letten op je inname verdeeld over de dag.

bijv:

maaltijd 1: voornamelijk carbs + eiwitten
                maaltijd 2: Voornamelijk eiwitten + vet
                maaltijd 3: Voornamelijk eiwitten + vet
                pre workout: voornamelijk carbs + eiwitten
                post workout: voornamelijk carbs + eiwitten
                maaltijd 6: Voornamelijk eiwitten + vet
                (maaltijd 6 kan kwark + noten zijn, of vette vis)

succes
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thxx, Ik zal de boel even veranderen. Hoeveel procent is normaal in een bulk van 10 weken? ongeveer 2-3 procent aankomen in vetpercentage of eerder 5%?

En met betrekking tot de eiwitten. Dit betekent dus dat ik lager ga zittten in Kh's. En dan dat in goede eiwitten ga omzetten? Net zolang tot ik weeer richting de ratio 3 ga?

Comment

Je gaat 10 weken bulken met 500 kcal boven behoefte elke dag. het is natuurlijk afhankelijk van persoon tot persoon, maar ikzelf pak in 10 weken zoon 3 kilo. laten we zeggen dat dat 60% spier 40% vet is, dan zou ik over die 10 weken zoon 1.2 kilo vet aankomen. In mijn geval is dat zoon 1.5% ofzo.

In jouw geval denk ik, dat als je het allemaal goed aanpakt, dat je max 2% aankomt in vet over die 10 weken (maar het kan ook minder zijn, ligt aan een heleboel factoren). eiwitten zou ik houden op 2-2.5x je lichaamsgewicht.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ah okee, nou die 2 procent heb ik er binnen een maand cutten weer vanaf dus daar hoef ik mee geen zorgen over te maken. En what about dit weekend dan? ff paar dagen rond behoefte eten, en dan maandag gassen? en hoe zit het met junken. Elke week iets, bijvoorbeeld keer extra avondeten als t lekker is, zakje chips? Of beter niet.

Comment

Dit weekend (morgen) al beginnen met bulken. door meer te eten dan je nodig hebt veranderen er een aantal zaken in je lichaam. ook je hormoonhuishouding wordt door meer te eten dan je nodig hebt zo veranderd in het voordeel van spiermassa aanzetten. (wat eventjes duurt)

junken is nooit nodig, behalve als jij het mentaal nodig hebt. Als je dan wil junken, is een extra avondeten natuurlijk voedzamer en gezonder als een zakje chips. maar zoals ik al zei, het is absoluut niet nodig.

succes

Comment

Okeee bedankt!! Ik ga mn best doen Junken doe ik al niet veel gelukkig dus dat scheelt.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Eiwitten uit groente, brood, brinta, rijst, pasta etc, tel je niet mee met je dagelijkse behoefte aan eiwitten.
                            Wel in de kcal, heb ik in het begin een fout gemaakt....
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

Ja in de calss heb ik ze ook niet weggelaten gewoon meegeteld anders bulk ik wel heel flink:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X