buikgriep + bulk?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikgriep + bulk?

Hoi bners,

maandag avond heb ik een flinke benen workout gedaan, helemaal tot het naadje gegaan. (voor de eerste keer no xplode+ 200g caffeine voor training)

dinsdag ochtend rond een uur of 8 nam ik mijn havermout met een banaantje en een bakje kwark. (en ik voelde spierpijn door mijn hele lichaam branden).

een aantal uren later voelde ik me ziek, en moest meermaals kotsen.
    ben toen van me werk naar huis gegaan, en in bed gaan liggen. ik heb toen vanaf een uur of 13:00 tot de dag erna sochtends in bed gelegen, zonder te eten. (elke keer als ik ook maar iets at, moest ik kotsen).

vandaag voel ik me nog steeds erg misselijk, ik heb 4 liter melk gedronken, en 200g beschuit gegeten, wat al keihard stauwen was.

is het slim om terwijl je ziek bent tegen je zin in zoveel naar binnen proberen te proppen? (want echt elk glas melk en elk beschuitje is een worsteling).
    en hoeveel verlies je ongeveer aan spiermassa na zoon dag dat je niet eet?

ik had besloten om de komende maanden extra hard te gaan knallen, en na mijn eerste training ben ik ziek. motivatie is daardoor wel aangetast. hopop dat dit dipje snel over is.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

k heb zelf een keer met buikgriep 2 dagen eg niks gegeten, tis ook erg lastig om dan wat te eten.
    ik zou het gwn opschuiven tot je weer beter bent, lijkt me het beste

Comment

Hoeveel je verliest na 1 dag.....niks.
      Het enige wat jij verliest is vocht verder niks.
      Je hebt na 1 dag nog zat reserves waar je lichaam op kan teren.

En of het slim is om je vol te proppen....tja als je het toch weer uitkotst kan je beter wachten totdat je je weer wat beter voelt.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Als je misselijk wordt en de neiging hebt om te gaan overgeven, dan is er iets mis met je maag. Bij een griep of iets dergelijks, zitten er meestal schadelijke bacteriën in je maag. De makkelijkste weg om deze weg te krijgen, is simpel weg het er boven uit gooien (daarom ga je ook soms kosten als er veel bacteriën in je maag zitten, terwijl er geen voedsel in je maag zit).

Of eten dan verstandig is weet ik zo niet. Heb het destijds de dokter gevraagd, waardoor het ontstaat, toen zei hij dat van de bacteriën. Voor de rest weet ik er niet veel van. De maag werkt echter niet 100%, dus zal het moeilijker zijn het binnen te houden, misschien bied je zo ook een ideale voedingsbodem voor de bacteriën, waardoor er weer braakneigingen opkomen.

Afgezien van dat bacteriën in de maag verhaal, is alles andere pure speculatie, ga het dus vooral niet als waar aan nemen.

Comment

Om nog op het punt van "1 dag niet eten" terug te komen.

Je lichaam rekent niet in 24 uur. Je kunt bij wijze van spreken 1 dag niks eten en de volgende dag voor 2 dagen eten, dan is er nog niks aan de hand. Volgens mij is het tijdbestek zelfs nog ietsjes groter, tussen de 2 a 3 dagen.
          Tot dan teert het lichaam gewoon lekker op de glucogeen en vetvoorraden. Je spierverlies zal marginaal zijn, niks om je druk om te maken. Een keer trainen als je weer goed kunt eten en het zit er weer aan.

Comment

ik weet het ook niet, mij lijkt het dat als je een week structureel te weinig eet, dat je dan massa verliest.

ik probeer dus een minimum aan voeding naar binnen te stauwen, maar weet niet echt of dit goed is.

naja we zullen zien.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Om nog op het punt van "1 dag niet eten" terug te komen.

Je lichaam rekent niet in 24 uur. Je kunt bij wijze van spreken 1 dag niks eten en de volgende dag voor 2 dagen eten, dan is er nog niks aan de hand. Volgens mij is het tijdbestek zelfs nog ietsjes groter, tussen de 2 a 3 dagen.
              Tot dan teert het lichaam gewoon lekker op de glucogeen en vetvoorraden. Je spierverlies zal marginaal zijn, niks om je druk om te maken. Een keer trainen als je weer goed kunt eten en het zit er weer aan.
              Voor iemand met een intake van 7800 kcal per dag is dat onmogelijk.
              Gelukkig ben ik niet zo snel ziek.

Comment

Wie kwam er laatst nou met het bericht dat je lichaam 4 dagen zonder voedsel kan?
                Groeten

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                  Hoeveel je verliest na 1 dag.....niks.
                  Het enige wat jij verliest is vocht verder niks.
                  Je hebt na 1 dag nog zat reserves waar je lichaam op kan teren.

En of het slim is om je vol te proppen....tja als je het toch weer uitkotst kan je beter wachten totdat je je weer wat beter voelt.
                  Precies. Het heeft gewoon geen zin om je lichaam voedsel op te dringen. Bovendien is het nu bezig de ziekte te overwinnen en niet met jouw bodybuildingdoelen te verwezenlijken. Tegen ziekte doe je niks, behalve je verlies nemen en het gewoon uitzitten. Als je binnen een dag of 3 tot 5 weer helemaal hersteld bent ga je gewoon weer trainen en zit het er in no time weer aan.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Bij ziekte is het verstandiger om minder te eten, dit omdat het lichaam bezig is de ziekte te verslaan en zal er alle energie voor nodig hebben, het verteren van voedsel zal het lichaam op een laag pitje zetten en zo nodig als in jou geval, protesteren en het voedsel niet accepteren met kotsen als gevolg.
                    De ziekte zal sneller genezen zijn als je goed luisterd naar je lichaam, minder eten en voldoende rust houden en hopen op dat het snel weer beter gaat....

Waar haalt het lichaam zijn energie vandaan?, bij ziekte komt veel cortisol vrij en zullen spier/orgaan eiwitten gebruikt worden voor directe energie, kan je niet oplossen door meer te eten want het lichaam zal het voedsel niet verteren, tenminste, niet de volle 100% en het zal de ziekte alleen maar verlengen omdat het lichaam zijn energie moet gaan verdelen in het genezen en bv verteren van voedsel.
                    Voldoende vitamine C innemen is het enige remedie......

Hetgeen wat je verliest zal minimaal zijn en zit er binnen no time weer op, dus ik zou me maar niet te druk maken als ik jou was, rust is de key.

Beterschap
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Een hele dag in bed uitzieken heeft in mijn ogen veel minder kcals nodig dan een dag te gaan werken en daarna nog gaan trainen + je lichaam zal nog gebruik maken van reserves die zich in het bloed bevinden. En je zult wel snel terug op je oorspronkelijk gewicht zitten.
                      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Revius, het lichaam kan 3 weken zonder voedsel en 2 dagen zonder water in het uiterste geval, maar dan ben je wel zo uitgemergeld als ik weet niet hoe...

Comment

Ik had het over x dagen zonder voedsel zonder dat je massa verliest.
                          Groeten

Comment

ohh k, heb ik zeker weer eens niet goed gelesen

Comment

Ik denk dat je het verlies tijdens ziekte gewoonweg niet tegen kunt houden.
                              Zoals al eerder gemeld is je lichaam bezig met de ziekte te verslaan en heeft voor andere zaken zoals spieropbouw helemaal geen tijd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X