Even een checkup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even een checkup

Hallo iedereen graag wil ik even een soort van voedingsschema posten wat ik gister gevolgd heb (die hamlappen bij het avondeten moet een magere beenham uit de oven zijn, maar dat stond er niet bij :P Voedingswaarde per 100gram was 19,2 eiwitten, 1,2 koolhydraten en 1,2 vet.

Verder zat ik gister dus pas op 2300kcal ongeveer terwijl ik naar iets van de 3200kcal zou moeten, want mijn voedingsbehoefte zou zijn 2700+500=3200kcal moeten (misschien zelfs meer, want volgens een andere calculator zou ik per dag veel meer gebruiken, maar ik ben nog voorzichtig)

Dus mijn vraag aan jullie is wat zou ik bijvoorbeeld kunnen gaan eten om aan meer kcal te komen? Ik ben namelijk nog wat voorzichtig met de koolhydraten e.d Alle tips zijn welkom Alvast bedankt

Lichaamsgewicht: 62 KGLichaamsvet percentage: 11 %Vet-vrije massa(VVM): 55.2 KG62*0.89Basisbehoefte: 1324.3 Kcal55.2*24Sporttoeslag: 132.4 Kcal1324.3*0.1Werktoeslag: 662.2 Kcal1324.3*0.5Totale toeslag behoefte: 600 Kcal1324.3*600------- +Totale dagelijkse energiebehoefte: 2719 KcalDagelijkse behoefte eiwitten: 121 Gram55.2*2.2)Dagelijkse behoefte vetten: 60 Gram(2719*0.2)/9Dagelijkse behoefte koolhydraten: 422 Gram(2719-(60*9)-(121*4))/4
    Last edited by Misterfit; 10-12-2010, 19:52.
    "Straight outta gym"

je wil bulken dus ehmm, halfvolle melk mag volle melk worden , je eet 4 stukken fruit op een dag? is weinig calorie wel gezond daar niet van maar ook veel natuurlijke suikers en teveel is niet goed , probeer broodjes kipfilet er doorheen te proppen en na je training of voor je training een eiwitshake zou niet slecht zijn, en misschien nog wat noten met je kwark of ergens anders in de dag. dan zou je er bijna moeten zijn. ^^

Comment

Je eet gewoon simpelweg te weinig. Snee roggebrood met ei is geen maaltijd; dat is een tussendoortje. Net als die stukken fruit: geen maaltijd. Je eet maar voor de helft avond eten,. na de training pak je helemaal niets.

Tip: Ga lezen over hoe je een voedingsschema opstelt, want dit is gewoon een lachertje.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
        Je eet gewoon simpelweg te weinig. Snee roggebrood met ei is geen maaltijd; dat is een tussendoortje. Net als die stukken fruit: geen maaltijd. Je eet maar voor de helft avond eten,. na de training pak je helemaal niets.

Tip: Ga lezen over hoe je een voedingsschema opstelt, want dit is gewoon een lachertje.
        ik zou naar deze luisteren dan en niet naar mij want erikv is meer ervaren als mij

Comment

ohja sorry ik was vergeten erbij te vermelden dat dit een rustdag was, vandaar geen voeding na het trainen, aangezien ik niet getraind heb dit. Ehhm waardoor zou ik die stukken fruit kunnen vervangen? En bij het avondeten moet nog de 100gr beenham gerekend worden. Ik zit momenteel op de 6 sneetjes brood per dag moet ik dat dan gaan opvoeren tot 8 zoja met wat voor beleg? Kipfilet doet het goed lees ik veel
          "Straight outta gym"

Comment

Op rustdagen moet je gewoon door(vr)eten. Waarom mag je zelf uitvogelen.
            En met hier en daar wat wijzigingen kom je er niet. Zie mijn vorig antwoord: lees de sticky's over hoe een voedingsschema opstelt, en kijk naar goede voedingsschema's van andere leden met ongeveer dezelfde behoefte hoe zij dit doen.

Kost wat moeite, maar dan leer je er tenminste van.

Comment

Okay bedankt ik zal nog even andere voedingsschema's onder de loep nemen!
              "Straight outta gym"

Comment

Ik zie dat vele soms 2 warme maaltijden op een dag eten zoals bijvoorbeeld rijst, pasta dit is denk ik vrij lastig voor mij, aangezien ik nog op school zit. Koude rijst met groente eten of iets dergelijks lijkt me niet echt heel lekker. Enig advies dan? Dit proberen te vervangen door brood dan? Ik zag dat iemand wel 12 sneeen brood naar binnen werkt op een dag of meer. Met een kcal behoefte van 3500 geloof ik. Ik zal dan dus naar de 8 sneetjes à 10 moeten denk ik. Of hoeveel gram brood raden jullie ongeveer aan, want het gewicht per snee brood is ongeveer 25 à 30 gram.
                "Straight outta gym"

Comment

Ik heb ongeveer 3200 kcal nodig om te bulken volgens de wat simpelere calculators, hoewel sommige onderhoud waardes geven van 4300kcal met het relatief vele sporten dat ik doe, maar ik wil het eerst eens bekijken als ik op ongeveer 3200kcal ga zitten. Wat voor E/ K/ V verhouding moet ik nemen als ik spiermassa wil pakken en uiteraard niet teveel in vet wil aankomen. Me doelgewicht is op het moment 70kg, mocht dat bevallen en ik dan niet te dik zijn. Dan ga ik misschien wel door naar de 75 à 80 kg, maar eerst even rustig opbouwen qua eten Alvast bedankt!
                  "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                    Hallo iedereen graag wil ik even een soort van voedingsschema posten wat ik gister gevolgd heb (die hamlappen bij het avondeten moet een magere beenham uit de oven zijn, maar dat stond er niet bij :P Voedingswaarde per 100gram was 19,2 eiwitten, 1,2 koolhydraten en 1,2 vet.

Verder zat ik gister dus pas op 2300kcal ongeveer terwijl ik naar iets van de 3200kcal zou moeten, want mijn voedingsbehoefte zou zijn 2700+500=3200kcal moeten (misschien zelfs meer, want volgens een andere calculator zou ik per dag veel meer gebruiken, maar ik ben nog voorzichtig)

Dus mijn vraag aan jullie is wat zou ik bijvoorbeeld kunnen gaan eten om aan meer kcal te komen? Ik ben namelijk nog wat voorzichtig met de koolhydraten e.d Alle tips zijn welkom Alvast bedankt

Lichaamsgewicht: 62 KGLichaamsvet percentage: 11 %Vet-vrije massa(VVM): 55.2 KG62*0.89Basisbehoefte: 1324.3 Kcal55.2*24Sporttoeslag: 132.4 Kcal1324.3*0.1Werktoeslag: 662.2 Kcal1324.3*0.5Totale toeslag behoefte: 600 Kcal1324.3*600------- +Totale dagelijkse energiebehoefte: 2719 KcalDagelijkse behoefte eiwitten: 121 Gram55.2*2.2)Dagelijkse behoefte vetten: 60 Gram(2719*0.2)/9Dagelijkse behoefte koolhydraten: 422 Gram(2719-(60*9)-(121*4))/4
                    met welk programma of site heb jij je voedings behoeft uitgerekend. zou die ook willen voor mij. misschien is die veel juister dan de mijne.

alvast mijn dank.

Comment

Wat voor E/ K/ V verhouding moet ik nemen als ik spiermassa wil pakken en uiteraard niet teveel in vet wil aankomen.
                      Zoekfunctie en sticky's

Ik zie dat vele soms 2 warme maaltijden op een dag eten zoals bijvoorbeeld rijst, pasta dit is denk ik vrij lastig voor mij, aangezien ik nog op school zit. Koude rijst met groente eten of iets dergelijks lijkt me niet echt heel lekker. Enig advies dan? Dit proberen te vervangen door brood dan? Ik zag dat iemand wel 12 sneeen brood naar binnen werkt op een dag of meer. Met een kcal behoefte van 3500 geloof ik. Ik zal dan dus naar de 8 sneetjes à 10 moeten denk ik. Of hoeveel gram brood raden jullie ongeveer aan, want het gewicht per snee brood is ongeveer 25 à 30 gram.
                      Indien mogelijk grote hoeveelheden brood vermijden. Als dit niet mogelijk is: volkoren, en kijk niet op een snee meer of minder. Voedingsschema is een benadering, geen exacte wetenschap.

Overigens is smaak een kwestie van wennen. Niet mauwen, maar knauwen.

Comment

De smaak maakt mij ook helemaal niet uit. Ik wil alleen het beste voor mijn lichaam (wat dat allemaal is, valt nog te betwisten maar goed). Ik wil ook weer niet teveel brood nemen, want ik las dat je ook weer niet teveel KH moest hebben. Ik zag bijvoorbeeld bij een advies voor 3200kcal per dag bij bulken 200 gram E, 350 KH en 120gram V ofzo. Als dat zo is moet ik zeker meer noten e.d gaan (vr)eten
                        "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X