Tip Topic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

waarom niet gewoon alles rauw afwegen, en dan bereiden. De hoeveelheid aan kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten die daarbij verloren gaan zal minimaal zijn. (en verwaarloosbaar).

de hoeveelheid vitaminen en mineralen etc daarintegen is weer een heel ander verhaal. maar daar ging het niet over in dit topic.

sterker nog van alle voeding die je eet, wordt afhankelijk van welk voedingsmiddel, structuur, bereidingswijze etc, maar een bepaalde hoeveelheid opgenomen door ons lichaam. daar hou je toch ook geen rekening mee?

het is gewoon moeilijk doen, zonder echt een toegevoegde waarde.
    waarom zou je bijvoorbeeld trachten te weten hoeveel kcal gekookte rijst bevat.

100g ongekookte rijst bevat meestal rond de 350-365 kcal.
    de ene rijst neemt meer vocht op als de andere. En afhankelijk hoe lang je hem laat koken, neemt hij ook nog eens meer of minder vocht op. het is dus omslachtig om te trachten vast te stellen hoeveel kcal het bereide product bevat.

want ongekookt afwegen is altijd exact. en het maakt niet uit hoeveel vocht je rijst opneemt. de uiteindelijke kcal blijft gelijk. namelijk die 350-365 kcal per 100g.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Tip: train je benen

Comment

Mijn insteek was ook helemaal niet om een topic te beginnen om ons de kans te geven om te mierenneuken helaas heeft die vertakking wel plaatsgevonden. Maar als iemand mij een vraag stelt of het nou gaat om 100 gram rijst of het bereiden van een heel varken ik vind het dan wel zo netjes om antwoord te geven.

Insteek van dit topic was om mensen de kans te geven om vragen te stellen die ik elders wel eens voorbij zie komen hier op het forum. Er zijn mensen bij die soms vragen hoe je een kipfilet moet bereiden. Al is dit de gewoonste zaak van de wereld voor iemand, toch zijn er mensen die dat graag willen weten. Ik heb vaak genoeg antwoorden gezien op dat soort vragen die echt BS zijn waardoor mensen niet snel meer iets durven te vragen.

Daar gaat het me om in dit topic. Tja dat het begon met wat mieren neuk details dat kan ik nu niet meer terug draaien maar als mensen zich er op een onsportieve manier mee gaan bemoeien is het hele principe van het topic weg.
        Dat vind ik jammer! Als je niet met een TS eens bent moet je die een PM sturen. Dat is beter als in elk topic BS neer te zetten.

Wat kan mij het schelen of ik een paar gram eiwit verlies in een kipfilet. De vraag was of er verlies kon plaatsvinden en daar heb ik op geantwoord.

Ik hoop vanaf nu dat we weer ontopic gaan want ook tips over het bankdrukken gaan nergens over in dit topic.

Dus laten we met de geïnteresseerden dit topic invullen zoals oorspronkelijk de bedoeling was.

Comment

Ik had niet door dat het alleen over voedsel mocht gaan
          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Okay alles dus ongekookt wegen, dat betekent dat ik meer spaghetti vanavond mag opscheppen, aangezien het vocht opneemt. Bof ik even!
            "Straight outta gym"

Comment

Wat een onzin dat je het ongekookt weegt.

Nog nooit gedaan.
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                Wat een onzin dat je het ongekookt weegt.

Nog nooit gedaan.
                Weeg jij je eten dan na bereiding..?
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                  Weeg jij je eten dan na bereiding..?
                  Hij weegt het uberhaupt niet..

Comment

Ik ben zo'n malloot die gewoon op de verpakking kijkt, goh tis 400gr handig jongens, moeten jullie ook een keer doen. Verrek en de voedingswaardes staan er ook nog bij voor de status waarin het product verkeerd voordat je de verpakking openmaakt. Maar het lijkt me veel handiger om eerst de voedingswaardes online op te zoeken, dan het product te wegen, te bakken/koken/salto's mee maken en vervolgens weer te wegen, dan even wat wiskunde op los laten en dan, dan pas kun je eten jonge. Eten koud, al je eiwitten verbrand met het onnodig handelingen verrichten en mentale uitgeputheid.

Tip, yoghurt bij je melk/pindakaas/havermout/banaan/whey/creatine-shake maakt het 'kotslike'
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                      Ik ben zo'n malloot die gewoon op de verpakking kijkt, goh tis 400gr handig jongens, moeten jullie ook een keer doen. Verrek en de voedingswaardes staan er ook nog bij voor de status waarin het product verkeerd voordat je de verpakking openmaakt. Maar het lijkt me veel handiger om eerst de voedingswaardes online op te zoeken, dan het product te wegen, te bakken/koken/salto's mee maken en vervolgens weer te wegen, dan even wat wiskunde op los laten en dan, dan pas kun je eten jonge. Eten koud, al je eiwitten verbrand met het onnodig handelingen verrichten en mentale uitgeputheid.

Tip, yoghurt bij je melk/pindakaas/havermout/banaan/whey/creatine-shake maakt het 'kotslike'
                      Wie zegt dat koken makkelijk was?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                        Mijn insteek was ook helemaal niet om een topic te beginnen om ons de kans te geven om te mierenneuken helaas heeft die vertakking wel plaatsgevonden. Maar als iemand mij een vraag stelt of het nou gaat om 100 gram rijst of het bereiden van een heel varken ik vind het dan wel zo netjes om antwoord te geven.

Antwoorden is altijd goed. Je moet echter wel dan ook direct de nuance meegeven dat het verlies (als het al plaatsvindt) verwaarloosbaar zal zijn. Beginners gaan anders dingen roepen zonder nuance, en eer je dat er dan weer hebt uitgeslagen zijn er weer tien die hetzelfde hadden gehoord en die je niks meer geleerd krijgt. Het zevenkoppige Hydra-effect zal ik het maar noemen.

Daar gaat het me om in dit topic. Tja dat het begon met wat mieren neuk details dat kan ik nu niet meer terug draaien maar als mensen zich er op een onsportieve manier mee gaan bemoeien is het hele principe van het topic weg.
                        Dat vind ik jammer! Als je niet met een TS eens bent moet je die een PM sturen. Dat is beter als in elk topic BS neer te zetten.

Onzin. Een board is er om in het openbaar dingen te bespreken, en de pm's zijn er voor de kleine zaken eromheen.
                        Moest toch even reageren op dit verhaal.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb wel een tip. Bewaar bakjes van de chinees. Is handig om je eten in te bewaren en ze vervolgens mee te nemen naar je werk of naar school. Hoef je niet zo moeilijk te doen.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Moest toch even reageren op dit verhaal.
                            SIR YES SIR!!!

Comment

Originally posted by jordy View Post
                              Ik heb wel een tip. Bewaar bakjes van de chinees. Is handig om je eten in te bewaren en ze vervolgens mee te nemen naar je werk of naar school. Hoef je niet zo moeilijk te doen.
                              Of koop tupperware. Of iets wat daar op lijkt.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by gameface View Post
                                Hij weegt het uberhaupt niet..
                                Gelul.

Kijk es wat Yaw zegt dude.

Dat is het hele punt.

Gewoon bakken en dan wegen, dat is toch ook wat je in je mond stopt?
                                http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X