bulken & cutten - wat vinden jullie hiervan?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulken & cutten - wat vinden jullie hiervan?

Ik heb het volgende gelezen over bulken en cutten:

bulken:
    mikken op een calorieoverschot van 200 - 500 gram (afhankelijk van je doel). Dit optellen bij je onderhoudsbehoefte. 3 gr ew/kg, 40% van je calorie-inname voor vetten en het overige voor kh.

cutten:
    eten op onderhoud en cardio (4 keer per week 45 minuten) ipv kracht. Met cardio zo'n 300 - 500 kcal verbranden. Hierdoor zou je het minste spierverlies hebben.

Zijn jullie het hiermee eens?

Originally posted by PammieN View Post
    Ik heb het volgende gelezen over bulken en cutten:

bulken:
    mikken op een calorieoverschot van 200 - 500 gram (afhankelijk van je doel). Dit optellen bij je onderhoudsbehoefte. 3 gr ew/kg, 40% van je calorie-inname voor vetten en het overige voor kh.
    Je bedoel kcal ipv gram neem ik aan.

Originally posted by PammieN View Post
    cutten:
    eten op onderhoud en cardio (4 keer per week 45 minuten) ipv kracht. Met cardio zo'n 300 - 500 kcal verbranden. Hierdoor zou je het minste spierverlies hebben.

Zijn jullie het hiermee eens?

Neen. Cardio is sowieso niet strikt noodzakelijk, in ieder geval niet in den beginne, wanneer je met aanpassingen in je voeding al een heel eind kan komen. En zeker niet in plaats van kracht. En ik zou dan eerder naar HIIT kijken dan naar langdurige cardio.

Lees dit even: http://forum.bodynet.nl/afslanken/30...-lit-hiit.html
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

[quote=Pinada;681363]Je bedoel kcal ipv gram neem ik aan.

Yep, kcal uiteraard

Comment

Is dat op je behoefte eten en cardio ook een manier om vet te verliezen en spiermassa verlies zo minimaal mogelijk te houden? Ik doe namelijk 3x per week aan waterpolo dat zo een goede 4,5 uur bij elkaar is. Ik bulk nu namelijk op 3200kcal, als ik dus uiteindelijk weer wil gaan cutten zou ik gewoon op mijn onderhoud van 2700kcal kunnen gaan zitten en misschien een kilometertje of 30-60 per week extra fietsen en dan voldoet het ook?
        "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X