Zittend beroep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zittend beroep

Ik heb de search functie al gebruikt maar niet echt een antwoord gevonden.

Mijn beroep is de hele dag achter een PC zitten en boekhouding etc. handelingen verrichten. Dit is uiteraard niet intensieve arbeid.

Heeft dit veel invloed op mijn voedingschema en zo ja, is er een vast % aan benodigd Kcal wat ik dan zou moeten minderen?

En zonder nog een topic te openen. Ik wil nog steeds een wat %bf kwijt, moet ik dan als tussendoortje m'n fruit vervangen voor iets hartigs en zo ja, hebben jullie ook handige voorbeelden die ik mee kan nemen naar m'n werk?

Originally posted by CorwinofAmber View Post
    Ik heb de search functie al gebruikt maar niet echt een antwoord gevonden.

Mijn beroep is de hele dag achter een PC zitten en boekhouding etc. handelingen verrichten. Dit is uiteraard niet intensieve arbeid.

Heeft dit veel invloed op mijn voedingschema en zo ja, is er een vast % aan benodigd Kcal wat ik dan zou moeten minderen?

En zonder nog een topic te openen. Ik wil nog steeds een wat %bf kwijt, moet ik dan als tussendoortje m'n fruit vervangen voor iets hartigs en zo ja, hebben jullie ook handige voorbeelden die ik mee kan nemen naar m'n werk?
    Ik denk dat het eerder andersom is, als je zwaar werk doet moet je werktoeslag doen. Reken je behoefte eens uit, verder zou ik goed de stickies doorlezen, want alleen fruit vervangen door iets hartigs gaat niet werken, als je hartigs in de vorm van iets zout bedoeld zou ik het niet nemen, wel als het ongezouten nootjes zijn.

Comment

handig is de zomersticky te lezen.
      daar staat het meeste wel in over vet%en eraf te halen.
      fruit moet je inderdaad vervangen maar niet voor iets hartigs maar voor bergen groente, vis, nootjes, kwark enz.

zit werk hoef je geen arbeidstoeslag erbij te rekenen als je voedingsbehoefte gaat berekenen.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
        handig is de zomersticky te lezen.
        daar staat het meeste wel in over vet%en eraf te halen.
        fruit moet je inderdaad vervangen maar niet voor iets hartigs maar voor bergen groente, vis, nootjes, kwark enz.

zit werk hoef je geen arbeidstoeslag erbij te rekenen als je voedingsbehoefte gaat berekenen.
        De zomersticky heb ik geheel gelezen, maar wellicht dat stuk over fruit niet helemaal goed opgeslagen (klok/bel verhaal).

Zal nog eens terug gaan om opnieuw te lezen.

Comment

De zomersticky heb ik geheel gelezen, maar wellicht dat stuk over fruit niet helemaal goed opgeslagen (klok/bel verhaal).

Zal nog eens terug gaan om opnieuw te lezen.
          ging niet zo zeer over het fruit verhaal maar aangezien fruit bergen suikers bevat kan je het beter met die eetlust in iets anders stoppen wat goed doet aan je vetverbranding of meer op je doel is afgestemt

dus voedingschema maken aan de hand van je behoefte die je kan berekenen.
          en als je dan toch nog te weinig koolhydraten(suikers) eet dat je als je het erg lekker vind best een stuk fruit kan nemen, hou het dan wel rond je training of bij je ontbijt.
          Calisthenics / Street workout

Comment

(klok/bel verhaal).
            Lol daar heb ik nog nooit van gehoord.

Comment

Bij een zittend beroep is je activiteitsniveau gewoon zeer laag en hoef je je basisbehoefte dus niet of met een zeer lage factor te vermenigvuldigen.
              Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                Bij een zittend beroep is je activiteitsniveau gewoon zeer laag en hoef je je basisbehoefte dus niet of met een zeer lage factor te vermenigvuldigen.
                Yes.

Vergeet niet dat een zittend beroep ook zeer intensief kan zijn. Als je een stressvolle baan hebt zul je waarschijnlijk ook meer werktoeslag moeten toevoegen. Als je een zittend beroep hebt zoals ik (beveiliger) dan hoef je in totaal maar ongeveer 0 kcal toe te voegen.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

beveiliger is toch niet echt een zittend beroep?
                  "There is a difference between knowing the path and walking the path."
                  Bruce Lee

Comment

Originally posted by waterpolo995 View Post
                    Sinds de tijd van de camera's wel...
                    Still shrinking.

Comment

Originally posted by waterpolo995 View Post
                      Klopt idd, heel soms sta ik op en strompel ik met 1 slapend been naar de koffie automaat en weer terug.

Je hebt gelijk, niet alle beveiligers hebben 't zo goed als ik.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post

hmm, hoe doe je dat precies?
                        Gewoon op voedingsbehoefte.nl of..?

Comment

Op voedingsbehoefte.nl kan je je gegevens invullen om je kcal behoefte te berekenen.
                          Er zijn wel meerdere sites waar dit kan.
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                            Yes.

Vergeet niet dat een zittend beroep ook zeer intensief kan zijn. Als je een stressvolle baan hebt zul je waarschijnlijk ook meer werktoeslag moeten toevoegen. Als je een zittend beroep hebt zoals ik (beveiliger) dan hoef je in totaal maar ongeveer 0 kcal toe te voegen.
                            Whaha iedere kantoor pik mag met mij wel eens een dagje ruilen van werk :P
                            Weet zeker dat ze met hangende pootjes terug hun mand in kruipen.

Stress zorgt alleen voor een hoge bloeddruk.
                            Maar ook als je geen kantoorbaan heb kan je een hoop stress hebben dus denk niet dat je stres kan koppelen aan een kantoor baan. Iedere baan heeft zijn eigen punten die stress kunnen veroorzaken.
                            Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X