Hoe zat het ook alweer?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe zat het ook alweer?!

Paar maanden geleden kwam ik een stukje tegen waarin precies stond wat je welke maaltijd moest binnenkrijgen kwa eiwitten/vetten/koolhydraten. Ik vraag mijzelf nu af of ik de eiwitten en koolhydraten wel op het juiste moment neem. Op het moment doe ik het zo ;

Maaltijd 1

whey eiwit + 300 ml melk
    80 gram brinta
    1 banaan

Maaltijd 2

4 boterhammen kalkoen
    koffie
    water

Maaltijd 3

4 boterhammen kaas/pindakaas
    koffie/thee
    glas water

Training

Gelijk na de training tijdens het omkleden

eiwitshake + 300 ml melk
    banaan voor snelle suikers

Maaltijd 5 bij thuiskomst

2 boterhammen pindakaas
    koffie

Avondmaal bestaand uit
    vlees
    groenten
    aardappelen

Als afsluiter voor het slapen gaan

300 gram kwark

Mijn vraag is nu, of deze indeling goed is. Alvast bedankt!

k

Lijkt me acceptabel.

Alhoewel je nogal laag in vetten zit volgens mij.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Klopt dat ik redelijk laag zit met vetten. Ik kan niet goed tegenover noten want dan krijg ik enorm last van maagzuur. Pinda's kon ik wel eten, maar ben er toch niet zo dol op. Misschien een lepel pindakaas in de middag erbij doen?

Comment

gewoon lepeltjes olijfolie doen
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Eerst eens beginnen met omega-3 visoliecapsules .

Comment

Originally posted by Roy P View Post
            Eerst eens beginnen met omega-3 visoliecapsules .
            capsules zijn kut, vloeibaar is vele malen beter! waarom? omdat er gewoon in verhouding veel meer omega 3 in een potje zit ipv. pillen d8 dat je per lepel 20van die dingen moest weg werken.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Welke vloeibare olie bedoel je?

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                capsules zijn kut, vloeibaar is vele malen beter! waarom? omdat er gewoon in verhouding veel meer omega 3 in een potje zit ipv. pillen d8 dat je per lepel 20van die dingen moest weg werken.
                Daar moet ik je gelijk in geven.

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
                  Welke vloeibare olie bedoel je?
                  visolie
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Over het algemeen veels te weinig eiwit, te weinig vet en in verhouding dus ook teveel kh.
                    Een banaan na de training heeft geen meerwaarde omdat het niet dusdanig snel opgenomen wordt als bijv. dextrose en een banaan merendeels uit fructose bestaat.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

@ adonis:

een banaan bestaat nauwlijks uit fructose. dit weet ik toevallig omdat een vriendin van me fructose intollerant is, en vrijwel geen enkel fruit verdraagt, absoluut geen tafelsuiker/sucrose (50% fructose), maar wel weer bananen. De dokter wist haar te vertellen dat deze een heel erg laag fructose gehalte hebben.

En zelfs al zou een banaan heel veel fructose bevatten. het aanvullen van je leverglycogeen is wat je in eerste instantie uit je catabole toestand haalt. fructose vult enkel je leverglycogeen aan (waar glucose zoals dextrose zowel spier als leverglycogeen aanvullen).

@ TS

Je eet heel weinig vetten, en de vetten die je eet, eet je vooral rondom je training (kan ik je niet echt aanraden). Ook eet je weinig eiwitten (in zijn totaliteit. en ook dat lijkt me niet optimaal).

bij je ontbijt, en rondom je training wil je vooral koolhydraten en eiwitten eten (een beetje vet erbij is niet erg hoor. maar ik zou niet bewust op deze momenten veel vet gaan eten).

succes
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik zie dat je gelijk hebt m.b.t. fructose dynobet, over de hoeveelheid. Desondanks zou ik het nog niet nemen na de training omdat het de opname van whey vertraagd. Heb je een bron waarin het verschil tussen de aanvulling van leverglycogeen en spierglycogeen afgewogen wordt? Ik vraag me af de inname van fructose erg bijdraagt, waarom eten bodybuilders dan geen fruit ipv rijst na de training?
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Omdat glucose zowel spier als leverglycogeen kan aanvullen (en ook doet). En door de grote hoeveelheden carbs die vaak gegeten worden na de training, worden zowel lever als spierglycogeen via rijst, pasta, dextro, tot de nok gevuld = maximale anabole toestand.

Als je spierglycogeen vrijwel helemaal leeg is (depleted), en je gaat dit aanvullen (bijvoorbeeld door een carbload), dan wordt het grootste deel gebruikt voor het aanvullen van spierglycogeen, en dan kan het in je voordeel werken om kleine hoeveelheden fructose tot je te nemen (50g verdeed over 8 maaltijden). Aldus lyle mcdonald.
                          Last edited by dynobet; 15-06-2010, 18:20.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik dacht dat ik met de melk, kwark, kalkoen, kaas, pindakaas en vlees bij het avondeten en eiwitshakes wel redelijk aan mijn eiwitten kwam. Blijkbaar niet dus, wat zou ik nog meer kunnen toevoegen dan, wat niet teveel geld kost?

Mvg,

Comment

Even zo 1 2 3 mn eiwitten berekend

100 gram kalkoen +- 25 eiwit
                              100 gram kaas +- 25 eiwit
                              Eiwitshakes 60 gram eiwit
                              melk 10 g eiwit
                              vlees 22 g eiwit
                              kwark 24 g eiwit

166 g eiwit en dan haal ik vast uit de rest ook nog wel wat eiwitten. Lijkt me meer dan genoeg. Ik eet inderdaad te weinig vetten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X