Voeding!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je moet vooral goed eten rondom perioden dat je het zwaarste werk van de dag levert. je geeft je lichaam energie en bouwstoffen die op dat moment het hardst nodig zijn.

De meeste mensen doen savonds niet veel/zwaar lichamelijk werk. Het is dan ook niet nodig voor deze mensen om op dat moment veel brandstoffen tot zich te nemen.

Mensen die een lichamelijk zwaardere baan hebben (en sochtends beginnen met werken), zullen vrijwel altijd goed en stevig ontbijten. Ze hebben deze energie namelijk nodig voor het zware werk wat volgt.

Heb je altijd avond/nachtdiensten, dan zul je juist savonds flink en stevig moeten eten, en op andere momenten iets minder.

Het is dan ook logisch dat als je savonds nog gaat sporten (waarmee je heel veel energie verbruikt, en spieren beschadigd), dat je voor en na je training goed moet eten. (om energie aan te vullen en bouwstoffen te leveren voor herstel).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Super bedankt voor je heldere uitleg!

Ik neem voor het sporten paar boterhammen met kipfilet
      en na het starten gewoon mijn avondeten.

Comment

Edit:

Zo ziet het er dan compleet uit rond de training op trainingsdagen.
        (Ga zo gelijk even me voedingsschema aanpassen die ik aan het maken ben).

- 4 bruineboterhammen met kipfilet
        - creatine
        - eiwitshake

KRACHT TRAINING

- Direct na training Amino X-Plode 1 ampule van 25 ml
        - na ongeveer half uur avond eten

wo en za en zo train ik niet.
        In de creatine periode neem ik wel creatine.

Ziet dit er een beetje goed uit?

Comment

FAIL! Just lift heavy-ass weights

Comment

sorry ik begrijp je niet?

Comment

Originally posted by donn01 View Post
              sorry ik begrijp je niet?
              er wordt mee gesuggereerd dat je training ook op orde moet zijn en je je eten naar binnen moet scheppen met een spade om te groeien als kool

Hoe oud ben je eigenlijk?
              "Straight outta gym"

Comment

opzich ziet die opzet er goed uit, maar de hoeveelheden zijn aan de lage kant. Je moet wel genoeg eten om te kunnen groeien. Dus de hele dag moet je zowieso ook goed en veel eten.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik ben 22, bijna 23..

Dit stukje wat ik poste is ook alleen even rondom de training..
                  Ik ben me sinds paar weken in deze materie (voeding) aan het verdiepen.

Heb ook een voeding schema gemaakt. Deze ben ik aan het finetunen en begin het nu aardig door te krijgen (denk ik).

Me KT is zelf denk ik wel in orde aangezien ik alles vraag / samen doe met een begeleider...

Comment

Ik ben zelf ook fitness intructeur, en als ik eerlijk ben is 80% van de fitness instructeurs (die ik op verschillende sportscholen heb gezien) echt heel erg incompetent. Hoe weet jij zo zeker dat jouw begeleider goed is? (je kan altijd je trainingsschema in een eiegen topic posten, en daarop feedback van de members hier ontvangen. dan weet je zeker dat je goed bezig bent).

Comment

@ dynobet: ja dat weet je idd ook nooit.. ik zal eens even een trainingsschema posten zo ...

Schema wat ik p/week train:
                      Ik train alle spiergroepen 2x p/week.

MA: borst / schouders / triceps / benen / buik
                      DI: rug / biceps / onderarmen / nek / buik
                      WO: rust
                      DO: borst / schouders / triceps / benen / buik
                      VR: rug / biceps / onderarmen / nek / buik

Dit is even globaal, ik zal het nu ook nog even helemaal uitwerken
                      Last edited by donn01; 24-06-2010, 08:42.

Comment

Ik train dus Ma / di / do / vr.
                        Elke training start met 10 min warming up op de crosstrainer

Hierbij het hele schema die ik in gebruik wil gaan nemen:
                        Wat vinden jullie ervan
                        Attached Files

Comment

Je kunt dit het beste in een nieuw topic posten. onder trainingsschemas.
                          Je schema is naar mijn mening slecht, en er is veel verbetering nodig.

Comment

Slecht schema. Veel fouten.
                            Dumbells build a bigger chest
                            Barbells build a bigger ego

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X