Groenten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groenten

Wat eten jullie en hoe bereiden jullie het? Momenteel zit ik op de 200g roerbakgroenten + de groenten bij het avondeten, alleen heb ook wel eens trek aan variatie.

Welke groenten eten jullie en hoe bereiden jullie het? Lijkt mij namelijk dat mensen met werk/school niet overal even groenten kunnen gaan koken. Vind het interessant om te weten hoe jullie dit oplossen.
    Still shrinking.

ik eet Sperziebonen en heel af en toe bruine bonen.
    hoe bereid ik het? Door de pot te openen, vocht via zeef er uit laten en dan gewoon in me bakje met koolvis gooien. deksel er op en later openen en opeten.

Comment

alleen de 100gr paprika bij me tonijn erin flikkeren.. voor de rest avondeten.
      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

(italiaanse) wokgroenten uit de diepvries, 200 gram in bakje bevroren, met tomaten kip mozarella bruine bonen en oregano. Op werk in magentron 4 minuten en alles is warm en mozarella gesmolten!

Comment

wortelen (rauw), als er groenten over zijn van het avondeten neem ik dat de volgende dag mee, kool (rauw), paprika, komkommer, tomaat, van alles dus...
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

150 gr sperziebonen en 100 gram wokgroente +/- door mn rijst met kip en vreten maar

Comment

Off topic:

wat je ook doet met groente, houd de bereidingstijd zo kort mogelijk. Niet alleen voor het Vitamine behoud maar hoe langer je groente kookt hoe "zuurder" je groente word met gevolg dat je lichaam moet gaan ontzuren. Het kan zelfs zijn dat je lichaam, lichaamseigen eiwitten voor de ontzuring gaat gebruiken. Maar bij voldoende inname van eiwit zal dit risico niet erg groot zijn.

gewoon ff een weetje!

Comment

@Phoenix, dat is een nieuwe. Bron?
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  @Phoenix, dat is een nieuwe. Bron?
                  Die moet ik je even schuldig blijven. heb het ergens gelezen maar heb de site niet opgeslagen bij mijn favorieten.

wat ik wel heb is ook interessant, is info over voeding waarbij onder andere word beschreven wat een te hoog urinezuur in je bloed kan veroorzaken, mede door voeding.

nogmaals antwoord op je vraag moet ik je even schuldig blijven.

hoofdzakelijk bedoeld voor jicht maar ook wat er nog meer in je lichaam gebeurd als te te weinig alkalisch voedsel binnen krijgt.

heel interessant:

Natuurgeneeskundige informatiesite www.bonsana.nl - Jicht & Voeding

Comment

Edit: in dit stukje staat het! dus toch een site onder mijn favorieten. elders staat beschreven dat groente "zuur worden" als ze te lang gekookt worden.

<FONT size=3>Probeer altijd meer basen dan zuren binnen te krijgen. Ideaal is 80% basen en 20% zuren, dus
                    Last edited by The Phoenix; 22-06-2010, 20:38.

Comment

edit: mod graag bovenstaand bericht weghalen. Er liep iets helemaal vast waardoor ik niet kon plakken wat ik wilde.

evengoed staat het wel in de door mijn gegeven link onder het kopje "kalium en calcium.

Comment

Ik let er niet zo heel speficiek op welke groenten ik eet. Want dat is toch nooit 1 soort. Ik eet altijd een mix van groenten dus variatie zit er toch wel genoeg in. Heb dan 3 maaltijden waarbij ik groente eet dus kom in totaal wel op zo'n 400-500 gram groente per dag.

De ene keer heb ik dan gewoon roerbak groente voor het gemak, de andere keer (meestal als ik wat meer tijd heb) snijd ik zelf paprika's, tomaten, prei, uien en noem het maar op en bak ik die op. Voor naar school doe ik het altijd in bakjes door de kip met rijst.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

@Phoenix, thanks voor link, ga het een keer lezen.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                            @Phoenix, thanks voor link, ga het een keer lezen.
                            graag gedaan. moet je doen want is echt interessant!

Comment

Meestal pureer ik groenten voor een salsa mix of guocemole. Dat is handiger als tussendoortje dan hele groentes eten (vind ik). Voor de avondmaaltijd (en de maaltijd na de training) neem ik wel een maaltijd met hele groentes. Meestal is dat een pastasaus waar ik gesneden italiaanse wokgroentes doorheen gegooid heb (AH) of een hete chili con carne. Paprika's vind ik ideale groentes om mee te nemen. Ze zijn snel gesneden en je kunt ze makkelijk mee nemen. Hetzelfde geld voor komkommer en courgette.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X