Ramadan komt eraan! Vasten...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ramadan komt eraan! Vasten...

Over 2 weken begint het vasten. De tijden van het vasten zijn dit jaar nogal moeilijk vol te houden, maar ik hoop dat het me zal lukken.

Je mag pas in de avond om 21.30 uur eten en dan tot 3 uur in de nacht heb je de tijd om je vol te proppen .

Ik heb nu eigenlijk net mijn voeding zo aangepast zodat mijn metabolisme weer op gang zou komen dus deze wordt nu ook weer helemaal verstoord. Ik ben nu bang dat ik na een maand vasten weer helemaal opnieuw moet beginnen en dat mijn lichaam dus na zo een maand vasten weer alles op gaat slaan in vet.

Hoe kan ik het beste deze maand aanpakken, wat kan ik het beste eten? En is het beter als ik ga sporten nadat ik heb gegeten? Anders is het niet vol te houden denk ik zonder eten en drinken

Normaal gesproken worden we in de nacht wakker om nog wat binnen te werken voordat we weer niks mogen eten, maar ik weet niet of dat goed is, want je gaat dan lekker met een volle maag slapen, lijkt me niet echt gezond?

Ik hoop op een aantal goede tips

Originally posted by Tugba View Post
    Over 2 weken begint het vasten. De tijden van het vasten zijn dit jaar nogal moeilijk vol te houden, maar ik hoop dat het me zal lukken.

Je mag pas in de avond om 21.30 uur eten en dan tot 3 uur in de nacht heb je de tijd om je vol te proppen .

Ik heb nu eigenlijk net mijn voeding zo aangepast zodat mijn metabolisme weer op gang zou komen dus deze wordt nu ook weer helemaal verstoord. Ik ben nu bang dat ik na een maand vasten weer helemaal opnieuw moet beginnen en dat mijn lichaam dus na zo een maand vasten weer alles op gaat slaan in vet.

Hoe kan ik het beste deze maand aanpakken, wat kan ik het beste eten? En is het beter als ik ga sporten nadat ik heb gegeten? Anders is het niet vol te houden denk ik zonder eten en drinken

Normaal gesproken worden we in de nacht wakker om nog wat binnen te werken voordat we weer niks mogen eten, maar ik weet niet of dat goed is, want je gaat dan lekker met een volle maag slapen, lijkt me niet echt gezond?

Ik hoop op een aantal goede tips
    tijd zat om 3500kcal naar binnen te gooien, ik zou veel eten mixen. Want dit verteerd/zakt snel in de maag.
    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Dit jaar ga ik niet meedoen.. ik kies ff voor BB.

Eten voor het slapen is geen probleem.. zolang het niet te veel carbs zijn.

Comment

http://forum.bodynet.nl/algemeen/402...en-in-1-a.html

kijk deze topic ff door.
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

je zal je eetwindow moeten aanpassen: dus denk het beste 2 maaltijden maken met veel carbs dus ook hoog in vetten.
          veel mixen dat je het als drinken kan opdrinken (gaat wat makkelijker)
          zoals dit eet ik nogwel eens als ik weinig tijd heb om iets klaar te maken:
          1 bakje ongeklopte slagroom, 2 of 3 bananen, 2 scoops whey, 300ml melk en nog overige fruit soms bij elkaar mixen in de blender en drinken maar.

aan zulke dingen moet je gaan denken omdat je 2 maaltijden of 3 je moet eten voor de rest van de dag.

suc6 ermee zijn genoeg jongens die hier ervaring mee hebben hier
          Calisthenics / Street workout

Comment

Zoek eens op "intermittent fasting".
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vet artikel

Wist niet dat het IF heete. Leef al jaren zo....sta alleen niet om 7 uur op en geniet eerst van 2 bakken koffie.

Kan onderstaande beamen.

Tijdens de periode dat je niet eet ben je scherper, heb je meer energie en ben je productiever. Uit eigen ervaring kan ik dit zeker onderkennen. Ik sta gemakkelijker op, en ben inderdaad (hoe vreemd het ook klinkt) helderder gedurende het vasten. Dit is natuurlijk wel uit te leggen door je cortisol erbij te betrekken (het energie hormoon, even kort door de bocht), en het gebrek aan pieken en dalen in je bloedglucosespiegel.
              Last edited by onderhandelen; 26-07-2010, 02:38.
              ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
              We like it

Comment

je kan bijvoorbeeld het volgende doen:

om 21:30:
                600ml volle melk
                100g havermout
                1 banaan
                50g whey
                (in blender voor 60 sec)

om 22:00: trainen
                om 23:00: klaar met trainen

om 23:15:
                150g rijst
                200g kipfilet
                3 eieren
                groenten
                evt saus
                --------------

als je bulked:
                midden in de nacht nog een keer een shake:
                600ml volle melk
                100g havermout
                1 banaan
                60g whey (melk + havermout + banaan en whey in blender 60 sec)
                omelet met wat groenten en 5 eieren

als je cut: midden in de nacht:
                alleen omelet met wat groenten en 5 eieren

kcal in cut: 2500
                kcal in bulk: 3500
                (als je behoefte veel hoger of lager is kun je natuurlijk wat dingetjes aanpassen). Cutten lijkt me eenvoudiger met rammadan. Als je uitgaat van de achterliggende gedachte van rammadan, is cutten ook meer in lijn met..
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by gameface View Post

je hebt 4-5 weken al niet getraind joh! luilak!
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Ik ben aan het cutten, dus 3500 kcal naar binnen werken word het zoiezo niet

Ik heb een tijdje veel te weinig gegeten, ik kan zelfs zeggen bijna niet gegeten en ben de laatste 2 maanden bezig geweest met het opbouwen hiervan. Ik zit nu op de 1700kcal. Ik denk dat het beste is als ik dit effe zo aanhoud en niet er ver boven ga zitten, ben bang dat ik aan ga komen.

IF klinkt goed!

Comment

Originally posted by gameface View Post

denk je dat ramadan een toernooi is waar je aan kan deelnemen ofzo, jij neemt blijkbaar je geloof niet serieus als BB voor gaat.

@TS; ik heb hetzelfde probleem, ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk aan te komen, of het nou in vet is of spier maakt mij niet uit. tijdens de ramadan ga ik ook trainen en dan word ik waarschijnlijk weer wat droger.

Comment

Originally posted by 2010 View Post
                        denk je dat ramadan een toernooi is waar je aan kan deelnemen ofzo, jij neemt blijkbaar je geloof niet serieus als BB voor gaat.
                        Grappige reactie.

Een ieder gelooft op zn eigen manier, lijkt mij.

Dwangmatig geloven, kan nie goed zijn.
                        We like it

Comment

Originally posted by 2010 View Post

@TS; ik heb hetzelfde probleem, ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk aan te komen, of het nou in vet is of spier maakt mij niet uit. tijdens de ramadan ga ik ook trainen en dan word ik waarschijnlijk weer wat droger.
                          niet vergeten dat er in het Christendom(of toch in de Katholieke kerk) ook een vastenperiode was, wie volgt die nog? Zijn dat dan allemaal slechte Christenen?
                          the one and only tabata overlord

Comment

Damn Tugba ik dacht dat je een meid was...

toen ik 3500kcal zag staan werd ik teleurgesteld

succes met je ramadan, ik doe er niet aan mee
                            Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
                              Damn Tugba ik dacht dat je een meid was...

toen ik 3500kcal zag staan werd ik teleurgesteld

succes met je ramadan, ik doe er niet aan mee
                              Hoezo teleurgesteld..?
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X