Starten met schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Starten met schema

Ik ben nu een maand bezig met trainen, 3-4 keer in de week: uurtje KT, gevolgd door een half uurtje LIT. Ik voel er super bij, ik merk dat ik sterker en fitter ben, alleen het gewicht en vet% veranderd niet.

stats (gisteren):
    36 jaar
    107 kg
    BF: 28 %
    Volgens mij zou mijn onderhoud op 3153 kcal moeten zitten bij gemiddelde training

Doel: (zoals bij iedereen) vet verbranden en spiermassa erbij.

Tegelijkertijd met het starten met trainen ben ik mijn voeding aan het aanpassen. Van bagger (pizza's, pasta's, patat, bier, cola en chips) naar gezond (volkoren, groentes, goed vlees, water, etc). Aangezien ik, voordat ik trainde, genoeg troep at, zat ik ruim boven onderhoud in kcal. Ik ga er dus van uit dat mijn metabolisme op zich wel goed werkte.

Ik ben mijn huidige goede eetpatroon in een schema gaan zetten en ik kom er achter dat ik nu behoorlijk onder onderhoud aan het eten ben (2208 kcal).

Is dit wel verstandig? Of kan ik beter nu eerst twee weken op onderhoud gaan eten, alvorens te gaan minderen? Zo ja, dan moeten er nog behoorlijk wat boterhammen extra naar binnen per dag.

Doel: (zoals bij iedereen) vet verbranden en spiermassa erbij.
    Duikert, ik zal gelijk met de deur in huis vallen:

Wil je aankomen of afvallen? Met 28% vet zou ik voor afvallen gaan.

Vanuit een Kcal in Kcal out perspectief: Als je onder je behoefte eet val je af, als je boven je behoefte eet kom je aan.

Je kan het niet combineren. Dan zou je op je behoefte moeten eten en dan zou je in minimale mate wat spiermassa aanzetten en iets droger worden, maar dit is allesbehalve effectief.

Ik stel voor om op onderhoud te gaan eten en het tekort aan kcal teweeg te brengen door cardio.

Comment

Je verband het vet en kweekt er spieren daarom blijf je op gewicht
      Het vet heeft ook een tijd gehad om te kweeken dus duurt het ook langer om alles te verbranden
      Maar je bent goed bezig eet gezond en blijf trainen.
      2208 kcal is netjes voor jou en de leeftijd ,je traint net.
      teminste als je regelmatig traint en meer cardio doet
      Last edited by toep; 03-08-2010, 11:08.

Comment

@Kaluro: Eerst afvallen uiteraard.

@Toep: Nog meer cardio? Ik lees toch allerlei info dat KT juist effectiever is voor verbranding. Ik doe de cardio direct na een uur KT hierna ben ik echt wel een soort van verteerd..

Comment

Originally posted by Duikert View Post
          @Kaluro: Eerst afvallen uiteraard.

@Toep: Nog meer cardio? Ik lees toch allerlei info dat KT juist effectiever is voor verbranding. Ik doe de cardio direct na een uur KT hierna ben ik echt wel een soort van verteerd..

Ik lees in je startpost dat je LIT doet,..???
          WTF wil je daarmee bereiken? Is dat als soort coolingdown dan oid?

Krachttraining is idd veel effectiever voor vetverbranding.
          Maar!!!! As je na de KT een goed stukje cardio doet, dan zal de vetverbranding ver-3-voudigen. Ik vraag me echt af wat je met LIT dus bedoelt.

Doe bij 2 trainingen hoog intens cardio na afloop, op HIIT style, dus hoog intensief interval trainingsysteem. Je hoeft dat niet te doen als je benen hebt getraind, dan kan je een relaxte cardio doen als je dat echt wil doen.

mbt je voeding,1 ding wat ik erg mis in je post waarbij ik zie dat je het nog niet helemaal voor elkaar hebt is: Kip, ei, melk, pasta e.d.
          Je noemt namelijk slechts 3 dingen waarvan er slechts 1 relevant is, goed vlees. Welk vlees bedoel jij daarmee trouwens?

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reply.

Succes.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Met LIT (low intensity)na KT bedoel ik een half uurtje op de fiets of crosstrainer op 60-70% van mijn maximale hartslag 70%x(220-leeftijd) in mijn geval 129 bpm. Volgens diverse stukken op dit forum zou dit het meest effectief zijn voor vetverbranding, vooral omdat dit na een flinke KT nog uit te houden is.
            Ik zal hoog intensiteit eens proberen, eerst maar eens inlezen hoe dat werkt. Maar ik ben bang dat ze me na zo'n training op kunnen vegen.

Wat betreft eten zit het wat voedingswaarden op dit moment wel redelijk okay (kip, tonijn, biefstuk, pasta, melk en ei inderdaad) totaal krijg ik het volgende binnen per dag: eiwit 155gr, koolhydraten 438gr, vetten 77gr
            Uitgaande van onderhoud zonder sport zou dit net (niet) genoeg zijn, door de training ontstaat dus het vereiste tekort om af te vallen.

Hier ging de vraag ook eigenlijk over: hoe ik mijn voedingsbehoefte moest bepalen voor onderhoud. Moet ik wel of niet de extra behoefte door het traininen meerekenen?

Bedankt voor de feedback.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Doe bij 2 trainingen hoog intens cardio na afloop, op HIIT style, dus hoog intensief interval trainingsysteem. Je hoeft dat niet te doen als je benen hebt getraind, dan kan je een relaxte cardio doen als je dat echt wil doen.
              Gisteren HIIT geprobeerd na de KT, I like it a lot.

Comment

Je zit redelijk in calorieën, daar kom je een eind mee.
                Voor echte flinke spiergroei is het iets aan de lage kant, vnl met vetten en eiwitten. Zelf heb ik altijd de richtlijn van 30 tot 40 cal per kilo lichaamsgewicht als uitgangspunt.

Je kan wat je nu eet een week of 6 even aanhouden en dan zien of je iets moet aanpassen.
                Je moet gewoon steeds een meetpunt pakken van een periode van ongeveer 6 weken om goed te zien wat het efect van je voeding aanpassingen is.

Eet iig lekker een paar eitjes elke ochtend, dan krijg je de goede eiwitten en vetten ook gelijk binnen en neem na de training direct een whey shake en uiteraard met melk nemen die shake.
                Hoe ziet je onbijt er verder uit?

Okee je hebt de HIIT geprobeerd, ja lekker he?
                Je verbrand daarin ook erg veel vet en de afterburn gaat lekker lang door.
                De juiste HIIT vorm zorgt ook voor een extra verhoging van de testosteron en geeft ook een extra groeiprikkel. LIT of gewone kalmaan cardio doet dat niet.

Je zal over een maandje al veel verandering gaan zien, denk er maar vast aan, je broeken worden veel te wijd,.....dus nieuwe kopen. Of ouderwets bretels aanschaffen, haha.

he, succes verder man.

groet,
                Martin
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ja bij dat HIIT merk je tenminste dat je wat gedaan hebt. Ik ga dit zo maar eens volhouden en zien wat het resultaat is. Bedankt voor je tips.

Als ontbijt eet ik het volgende:

6:00 uur: 400ml magere yoghurt, gesneden vruchten, cruesli, karnemelk
                  9:30 uur: 2 bruine boterhammen met kip en vlees (rosbief oid)

Na de training indedaad een whey-shake met melk

Vooralsnog merk ik alleen dat ik alleen maar zwaarder wordt door dit trainingsschema. Ik ga er maar van uit dat dit spierweefsel is en dat de gigantische vetverbranding langzaam aan het opstarten is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X