Eiwitten voor het slapen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitten voor het slapen

Ik weet niet of topic al bestaat en zo ja dan gelijk mijn excuses voor het posten

Veel mensen bij mij op de sportschool nemen magere kwark of een whey shake voor het slapen gaan om zo hun optimaal te herstellen alleen nu heb ik 2 vragen:

1) Is dit overbodig als ik na het trainen al een shake heb genomen?
    2) Ik heb online een 9 eiwitten shake gevonden die voor het slapen genomen moet worden die zorgt voor een optimaal herstel tijdens het slapen maar is dit echt nodig of is een shake of magere kwark voldoende?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

magere kwark is genoeg

Comment

1: nee
      2: wat FM zegt.

edit: dit alles heeft uiteraard zin mits je voedingsschema op orde is.

Comment

Hooguit een beetje (tragere) whey door de kwark voor de smaak!

Comment

Ik zou zeker voor de nacht wat extra (trage) eiwitten nemen om te voorkomen dat je lijf in katabole staat komt tijdens de nacht.

Over die shake, ik denk dat je de Ultra Max van Ultra Nutrition bedoeld (dat is tenminste de enige shake beschikbaar voor de nacht). Ik heb hem zelf ook besteld als proef en moet zeggen: hij drinkt lekker weg. Het is net ff wat makkelijker dan 500 gram kwark weg te eten die je moet nemen om je 10 a 12 gram eiwitten te halen. Maar ieder voor zich natuurlijk .

Comment

Klopt, Ik ben sinds kort met voedingsupplementen bezig en heb het volgende besteld bij Ultra Nutrition:

- Whey Shake - als ontbijt
            - Mad Max pre workout - voor trainen
            - Ultra Recovery - na trainen

Mijn oog viel toen ook op de Ultra Max omdat ik graag nog iets wilde voor tijdens de nacht maar omdat daar de meningen over verdeeld zijn wilde ik dit eerst pollen op dit forum...ook kan ik bij andere site zoals xxl nutrition niet iets vergelijkbaars vinden..vandaar...maar ben benieuwd wat de andere er van vinden..op dit moment toch een kwarkje voor het slapen gaan..

Comment

Ga es niet zo opzichtig reclame maken, bijna al je berichten verwijs je naar UN.

Comment

(magere) kwark met wat noten (cashews, pinda's) moet voldoende zijn, als je geen kwark lust of aan het cutten bent kun je ipv kwark, casseine shake nemen..
                Make it happen, shock everyone!

Comment

Op dit moment neem ik magere kwark van de ah(eiwit 10 gr,koolhydraten 3 gr) samen met de 4 noten variant van Cruesli...

Comment

Gewoon die bak (magere) kwark naar binnen stouwen voor het slapen gaan..
                    Dumbells build a bigger chest
                    Barbells build a bigger ego

Comment

Beste is idd de caseïne shake te nemen voor het slapen gaan, ik zou wel een half uur houden tussen shake en slapen.
                      Kwark bevat in verhouding amper eiwitten, maar meer vetten en KH dan de caseïne shake.

kwark kan wel, die neem je dan zo'n 2 uur voor het slapen gaan voor het beste resultaat/effect. Ik neem zelden kwark trouwens. Er is ook totaal geen bewijs van meerwaarde door kwark eten t.o.v. caseïne.
                      Last edited by marnop; 16-08-2010, 15:48.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Beste is idd de caseïne shake te nemen voor het slapen gaan, ik zou wel een half uur houden tussen shake en slapen.
                        Kwark bevat in verhouding amper eiwitten, maar meer vetten en KH dan de caseïne shake.

kwark kan wel, die neem je dan zo'n 2 uur voor het slapen gaan voor het beste resultaat/effect. Ik neem zelden kwark trouwens. Er is ook totaal geen bewijs van meerwaarde door kwark eten t.o.v. caseïne.
                        Is er dan bewijs dat langzame eiwitten in het algemeen een meerwaarde bieden voor het slapen tov op een ander moment?
                        @ ketIF

Comment

hoe goed of slecht zijn die eiwitten shakes in de sportschool eigenlijk als je aan het cutten bent?
                          ~love what you do, do what you love~

Comment

ik neem nu kwark en cashews maar ik denk eraan om casseine shakes te nemen.. maar wat is nu goedkoper? want heb geen problemen met kwark, maar kwark is toch 1 a 1,50 per 500gr.

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
                              ik neem nu kwark en cashews maar ik denk eraan om casseine shakes te nemen.. maar wat is nu goedkoper? want heb geen problemen met kwark, maar kwark is toch 1 a 1,50 per 500gr.
                              ik koop kwark 500g van het merk konings geloof ik en die kost 73 cent per bakje.. Ik zal dus even een goedkoper merk gaan halen als ik jou was
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X