Ik heb een vraagje over het berekenen van je kcals. Ik doe 6 keer zo'n 1.5 a 2 uur krachttraining per week en daarnaast geen andere sport. Cardio doe ik 4 keer per week en dan 20 minuten (250 kcal) na mijn krachttraining. Mijn vetvrije massa is tussen de 60 en 65 kg, ik weeg zelf 78 kg, waarmee ik uitkom op zo'n 1700 kcals als BR. Wat moet de sporttoeslag hierbij zijn? Geldt krachttraining ook als sport of kan ik gewoon een bepaalde hoeveelheid kcals als extra toevoegen boven mijn basisbehoefte? Mijn dagelijkse beweging is momenteel gering, ook ivm vakantie. Als iemand me verder zou kunnen helpen zou ik zeer tevreden zijn.
Krachttraining is 2 spiergroepen per dag, 1 grote 1 kleine, in totaal 4 a 5 oefeningen per spiergroep, 4 setjes afbouwen van 12 naar 6.
Ik zit trouwens qua voeding nu momenteel op 1600 kcal excl avondeten, daarmee zou het dus zo'n 2000 kcal kunnen zijn. 40 procent eiwit, 24 procent kh en 36 procent vet momenteel, laatste 1.5 week zo'n 500 a 750 gram afgevallen, maar ik vraag me dus serieus of mijn kcals dagelijks niet te weinig zijn.
Krachttraining is 2 spiergroepen per dag, 1 grote 1 kleine, in totaal 4 a 5 oefeningen per spiergroep, 4 setjes afbouwen van 12 naar 6.
Ik zit trouwens qua voeding nu momenteel op 1600 kcal excl avondeten, daarmee zou het dus zo'n 2000 kcal kunnen zijn. 40 procent eiwit, 24 procent kh en 36 procent vet momenteel, laatste 1.5 week zo'n 500 a 750 gram afgevallen, maar ik vraag me dus serieus of mijn kcals dagelijks niet te weinig zijn.
Comment