voedingsschema voor massa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema voor massa

goedenmiddag allemaal, ben een tijd bezig geweest met een voedingsschema op te stellen om wat meer in massa aan te komen.
    ik heb op een site berekend dat mijn dagelijkse kcal behoefte ong 2900kcal, zou moeten zijn, dus om aan te komen moet ik hier overheen.
    ben m.b.v. deze site op het volgende schema gekomen:

Maaltijd 1:
    - 100gr Brinta
    - 60gr Whey Protein
    - 0.5ltr volle Melk
    - 10ml Lijnzaad
    Maaltijd 2:
    - 300gr Biefstuk/of wat anders
    - 500gr Aardappelen
    - cashewnoten handjevol
    Maaltijd 3:
    - 200gr Pasta
    - 250gr Kipfilet
    - Groenten
    Maaltijd 4:
    - 200gr Pasta
    - 300gr Koolvisfilet
    - Lijnzaadolie
    Maaltijd 5:
    - 100gr Brinta
    - 60gr Whey
    - 2 hele eieren
    - 0.5ltr volle Melk
    PWO shake:
    - 80gr Whey
    - 150gr Dextrose
    Maaltijd 6:
    - 200gr Pasta
    - 300gr Koolvis
    - weightgain shake
    Maaltijd 7:
    -450gr vruchten kwark
    -100gr Tonijn
    -10ml lijnzaad

dit moet denk ik zo rond de 5 a 6000 kcal zijn.
    als jullie nog opmerkingen of aanvullingen hebben op dit schema hoor ik het graag

dit is trouwens mijn derde dag dat ik me hier aan hou, en vind het nog steeds best moeilijk, en moet mezelf best wel dwingen om door te eten.

okey dan nou ben in afwachting van jullie reacties.

Mij vallen 2 dingen meteen op:

1: voor mij gevoel zit je veel te hoog in KH. Je hebt grote kans dat je veel vet gaat aanzetten. Of je moet dit niet erg vinden.

2: je onderhoud is 2900. je gaat meteen naar de 5000/6000. Waarom ga je niet stapsgewijs omhoog met bijvoorbeeld 300/400 cal per keer? Je zegt al wat moeite te hebben met zoveel eten. Stel dat je al optimaal groeit bij 3500 en vet aanzet is minimaal dan zit je toch goed?

Verder zou ik carb cycling doen en of clean bulk. Hoog in KH op trainingsdagen en op niet train dagen wat lager. Eiwit goed hoog houden.

Hoog KH = laag in vet
    Laag in KH = hoger in vet.

Misschien heb je hier iets aan?

Comment

hey The Phoenix, bedankt voor je reactie, ik zit idd wat hoog in m'n KH, maar dat is omdat ik ook wat vet wil aan zetten, ben gewoon veelste mager vind ik.
      heb m'n vetpers laten op meten en kwam uit op ong 6%.. wil wel naar de 12% gaan.
      maar idd terzijnertijd om niet te vet te worden zal ik mijn schema verder aanpassen.
      maar op dit moment ga ik voor massa zowel vet als spier.

de reden dat ik zo ver boven mijn onderhoud zit, is om die massa snel te verkrijgen... of is dit eigenlijk niet nodig........., in iedergeval bedankt voor je advies Phoenix
      Last edited by JN83; 26-08-2010, 14:08.

Comment

Originally posted by JN83 View Post
        hey The Phoenix, bedankt voor je reactie, ik zit idd wat hoog in m'n KH, maar dat is omdat ik ook wat vet wil aan zetten, ben gewoon veelste mager vind ik.
        heb m'n vetpers laten op meten en kwam uit op ong 6%.. wil wel naar de 12% gaan.
        maar idd terzijnertijd om niet te vet te worden zal ik mijn schema verder aanpassen.
        maar op dit moment ga ik voor massa zowel vet als spier.
        Ja 6% is echt wel ripped ja. Ikzelf hou ook van de iets massievere look, dus een beetje vet. Toch zou ik eerst eens even kijken wat bijvoorbeeld 3500 calorien met je doet. Verhogen kan je altijd nog.

Comment

5000/6000 cal?? ben je jezelf aan het vetmesten
          max 3000 is in het begin voldoende en dan kan je het altijd nog opvoeren naar wat je nodig denkt te hebben,je merkt het snel genoeg ,als je wat te kort komt (trillen en dergelijke)
          Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

hey Brillant, bedankt voor je reactie
            jij vind dus ook dat mijn intake te hoog is direct. ik wil het toch nog een maand proberen vol te houden om te zien of mijn lichaam er aan gaat wennen, het is gewoon een uitdaging voor me. dit is mijn eerste serieuse schema namelijk waar van ik denk dat het me echt zal helpen om echte massa mee te halen.
            maar mocht ik het niet kunnen volhouden dan zal ik een maaltijd weghalen en kijken hoe dat bevalt.

ik heb trouwens een vraag, tot nu toe ben ik in geen enkel voedingsschema op deze site tegengekomen dat iemand varkensvlees in zijn schema heeft gezet, nu hou ik wel van doorgebakken spekkies enz, dus is mijn vraag is dat heel slecht voor een bodybuilder? heeft dat te maken met je cholesterol gehalte of zo? al vast bedankt voor de adviezen.

Comment

er is nog een ding wat ik me afvroeg, ik gebruik ook nog een aantal supplementen, misschien is het wel leuk als ik dat hier ook erbij zet... alleen mag dat wel? of moet dat in een nieuw logje bij de sups gedeelte??

Comment

Je DENKT dat je rond de 5 a 6000 kcals zit? Is het misschien ook een idee dit eens uit te gaan rekenen?
                En als je dan toch bezig bent, reken ook meteen je EKV (Eiwitten/Koolhydraten/Vetten) verhouding eens uit. Met een normaal bulkschema kom je ook wel vet aan, het is complete onzin om bijna twee keer je behoefte te gaan eten.
                The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Originally posted by JN83 View Post
                  er is nog een ding wat ik me afvroeg, ik gebruik ook nog een aantal supplementen, misschien is het wel leuk als ik dat hier ook erbij zet... alleen mag dat wel? of moet dat in een nieuw logje bij de sups gedeelte??
                  deze kan je er ook gewoon bijgooien hier hoor (doen de meeste)
                  peroonlijk vind ik het lekkerder lezen in een excel bestandje met de kev verhoudingen erbij per ding wat je eet zo kan je per maaltijd nagaan of je de juiste dingen eet en dat zie je dan in 1 oogopslag.

ik snap dat je heel snel wilt aankomen maar dat heeft tijd nodig. ik zou het 2 weekjes aankijken hoe je je voelt want weet niet of je maag het gaat trekken om zo'n omschakeling te doen. eerste paar dagen is het wel haalbaar maar daarna gaat de rem er warschijnlijk op maar we zien wel!
                  suc6
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by NickT View Post
                    Je DENKT dat je rond de 5 a 6000 kcals zit? Is het misschien ook een idee dit eens uit te gaan rekenen?
                    En als je dan toch bezig bent, reken ook meteen je EKV (Eiwitten/Koolhydraten/Vetten) verhouding eens uit. Met een normaal bulkschema kom je ook wel vet aan, het is complete onzin om bijna twee keer je behoefte te gaan eten.
                    okey dan, heb het net op zo'n calorie meet site berekend allemaal en kwam hoger uit dan ik had gedacht...... namelijk op 6724kcal!! waar van 132gram vet is... zal het binnen kort is echt goed gaan uit rekenen allemaal.
                    maar idd had dit eigenlijk direct moeten doen..

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      deze kan je er ook gewoon bijgooien hier hoor (doen de meeste)
                      peroonlijk vind ik het lekkerder lezen in een excel bestandje met de kev verhoudingen erbij per ding wat je eet zo kan je per maaltijd nagaan of je de juiste dingen eet en dat zie je dan in 1 oogopslag.

ik snap dat je heel snel wilt aankomen maar dat heeft tijd nodig. ik zou het 2 weekjes aankijken hoe je je voelt want weet niet of je maag het gaat trekken om zo'n omschakeling te doen. eerste paar dagen is het wel haalbaar maar daarna gaat de rem er warschijnlijk op maar we zien wel!
                      suc6
                      hey IJsBlok, je hebt gelijk is handiger om het in excel te zetten. zal ik binnen kort even doen.. ben er niet zo handig in alleen

bij deze nog ff de sups die ik gebruik:

weightgainer= super mass gainer van dymatize 1280 cal per shake!!
                      dexstrose
                      total muscle solution, zit o.a creatine in..
                      100% whey isolaat
                      multivitamine

okey, bedankt voor de reacties allemaal

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X